Kuinka kauan kannattaa olla suhteessa ennen lasten tekoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mitä mieltä olette? Ollaan ihan aikuisia ihmisiä ja elämässä kaikki kohdillaan. Pari kuukautta vasta seurustellut, mutta tiiviisti joka yö yhdessä ja rakastuneita ollaan. Kummallakin elämässä tavoitteena avioliitto ja lapset.

Onkohan liian äkkipikaista mennä esim vuoden päästä naimisiin ja sen jälkeen tekemään lapsia? Kuinka kauan itse odotitte? Onko muita salamarakastuneita? :)

Itse en usko että toiseen aikuiseen sitoutumisesta voi mennä takuuseen ikiajoiksi. Lapsen toki voi laittaa tulemaan sitten, kun itse on siihen valmis ja tuntuu, että toinen ihminen on sellainen jonka kanssa vanhemmuuden mielellään jakaa.

Itse seurustelin mieheni kanssa vuoden, jonka jälkeen esikoinen ilmoitti tulostaa. Vasta myöhemmin menimme naimisiin.

Me muutettiin yhteen kolmansilla treffeillä ja eka lapsi synyi n. vuoden kuluttua siitä. Ja yhdessä on oltu nyt 14v ja lapsia yhteisiä 3kpl. Hyvin menee, vaikka lähes kaikki muut epäili että ei meistä mitään tule kun niin hätäiltiin.

Mentiin naimisiin kolmen viikon päästä ekoista treffeistä ja esikko synty aika tasan vuoden päästä ekoista treffeistä. Nyt ollaan oltu yhdessä 6,5 vuotta ja kolmas lapsi synty 2 vk sitten.
Meidän vauhti ei järjellä ajateltuna ollu kovin fiksua mut hyvin ollaan selvitty. Teidän aikataulu kuulostaa mun mielestä ihan järkevältä eroohan ihmiset vaikka ne olis ollu vuosia yhdessä ennen lapsia, siis jos eroaa.

Jos mä saisin mennä ajassa taaksepäin, niin olisin kyllä odottanut vielä hyvän tovin tän "honeymoon", eli rakastumisvaiheen (n. 2 vuotta) päälle ja sit vasta alkanut miettiin lapsia. Se kaks ekaa vuotta kun on vähän sitä sellasta, että nähdään toisensa ruusunpunasten lasien läpi...

[QUOTE="Mellan";25127117]Mielestäni niin kauan, että rakkauspsykoosi on haihtunut.[/QUOTE]

Mä en tiedä koska tämä tapahtui, sitten kun alkaa harkita vakavasti eroamista? =)

[QUOTE="Mellan";25127117]Mielestäni niin kauan, että rakkauspsykoosi on haihtunut.[/QUOTE]

Toisaalta monet asiat kannattaa tehdä silloin, kun ne tuntuvat vielä hyviltä ideoilta... =)

Odota niin kauan, että olet varma että kykenette elämään lapsiarkea. Odota niin kauan, että tiedät teidän jakavan samat arvot, normit ja käsityksen hyvästä elämästä. Odota niin kauan, että teillä on selvillä toistenne ajankäyttö, päihteidenkäyttö, rahankäyttö, riippuvuudet ja empatiakyky.

Jos sinua katsotaan säälitellen ja naureskellen, niin ota muualta kuin mieheltä selville miksi. Älä tee lapsia vastuuttoman idiootin kanssa.

Jopa tundrahanhi selvittää tulevien lastensa isäkokelaan kyvykkyyden olla isä ja huolehtia perheestään paremmin kuin suomalainen nainen.

• Tykkää
Reactions: bud
Pari kertaa on jo suhteet kaatuneet siihen, kun on alettu empimään ollaanko hyvä pari kuitenkaan ja onko nää ongelmat nyt ratkaisevan laatuisia vai voiko näiden kanssa elää. Toki en kumpaakaan eroa kadu ja nyt vanhempana osaa arvostaa eri juttuja. Tavallaan tekisi mieli sitoutua vielä kun se tuntuu hyvältä, kuten joku aiemmin mainitsi. Viiden lapsen yh tuskin on kaikkien miesten kanssa ollut naimisissa asti?

Me oltiin tunnettu 7kk, ennen kuin tulin raskaaksi. Yhteen muutettiin juuri ennen lapsen syntymää. Eka vuosi lapsen kanssa meni hyvin, sitten alkoi hiertää, kun huomattiin, että eihän sitä toista tuntenutkaan kunnolla.. oli sitä rakkauden alkuhuumaa vielä, siihen ei kannata tuudittautua. Yhdessä ollaan vielä kuitenkin, tottumuksesta varmaan, 9v tulee täyteen ihan just.

Viimeksi muokattu:
Kyllä mä opettelisin tuntemaan sen toisen kunnolla, oikeasti kunnolla, ennenkun alkaisin vartavasten lasta tekemään..Mä tulin raskaaks 9kk seurustelun jälkeen ja tulihan siinä yllätyksiä yms. matkan varrella vastaan kun ei ihan niin tuntenutkaa toista..Mut me ollaan saatu ne asiat selväks ja nyt odotetaan toista, ikävä kyllä tuttavapiiristä löytyy monen monta pariskuntaa jotka ihan tarkoituksella tekivät lapsen lyhyessä ajassa ja sitten oltiinkin nokkapokkaa kun alko tulee ongelmia ja erohan siinä tuli...

Alkukysymyksen muokkaisin melkein niin, että kuinka kauan kannattaa asua toisen kanssa ennen lasten tekoa. Eipä siihen toiseen kunnolla tutustu ennenkuin eletään yhteistä arkea.

Me olimme olleet yhdessä melkein 7 vuotta ennen ensimmäistä raskautta. Parin vuoden seurustelun jälkeen muutimme yhteen, vuoden päästä ostettiin oma asunto ja kaikki oli reilassa, niin siitä huolimatta kumpikaan ei etukäteissunnittellusta huolimatta arvannut, millaista se lapsiperhearki on. Eron partaalla heiluttiin, saatiin kyllä asiat kuntoon. En usko, että helpommalla oltaisiin päästy, vaikka yhteiseloa olisi ollut siinä vaiheessa takana vuosi tai kymmenen.

Yhteistyössä