Kuinka kauan kantorepussa voi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "popp"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"popp"

Vieras
Onko kellään tietoa, miten kauan vauvaa voi kantaa yhtäjaksoisesti kantorepussa (esim. manduca) tai kuinka usein? Kyseessä kohta nelikuinen, noin 8-kiloinen vauva.

no esim manducallehan eei ole aikarajoja, mutta se kantorepussa vietetty aika ei saisi olla pois lattia-ajasta. nelikuisella on kova homma pään kannattelun, niskojen ja vartalon hallinan, kääntymisen yms opettelun kanssa. jos viettää kaiken aikansa repussa niin nuo jääpi tekemättä

no esim manducallehan eei ole aikarajoja, mutta se kantorepussa vietetty aika ei saisi olla pois lattia-ajasta. nelikuisella on kova homma pään kannattelun, niskojen ja vartalon hallinan, kääntymisen yms opettelun kanssa. jos viettää kaiken aikansa repussa niin nuo jääpi tekemättä

Kiitos tästä :)

Aika pienellä käytöllä tuo kantoreppu on, silloin käytän, kun käyn esim. kävelemässä. Esikoisen saa kätevästi rattaisiin, kun kädet jäävät vapaiksi. En edes ole mikään himolenkkeilijä, mutta arvelutti vaan, pitäisikö pienen päästä välillä pois pussista verryttelemään. Mutta mä voinen jatkossakin siis hyvin mielin pienet lenkkini tehdä, vailla huolta vauvasta.

Repussa kehittyy kyllä tasapainonhallinta. Siinä joutuu koko ajan justeeraamaan vähän painopistettään ja niskankin lihakset saa jumppaa. Ei tietty lattiajumppaa korvaa, mutta ei Manducakaan ihan lepolomaa ole. Varsinkin jos jättää sen selkäosan lyhyemmäksi.

Mun mielestä toi on täyttä kukkua. Lattialla ei ole kenenkään pakko olla, ellei halua tai itse sinne pyri. Kääntymistä ym voi harjotella esim sängyssä yöllä, ei se mitään erityistä "lattia-aikaa" vaadi. :D

Meillä esim juniori oli 3,5kk kantoliinassa heti aamusta siihen asti, että mentiin takas nukkumaan illalla. Vaipanvaihtojen ajaksi otin pois liinasta, yöt nukku vieressä. 3,5kk iässä pyrki itse pois liinasta ja lattialle, oppi samana päivänä kiertämään kelloviisarina ja parissa päivässä lähti kierimään.

Miten ajattelit että ns luonnonkansojen lapset, jotka siis ovat myös kantoliinassa tmv 24/7, oppivat koskaan liikkumaan ja kannattelemaan päätään...? :D

Yhteistyössä