Kuinka kauan kestää?

  • Viestiketjun aloittaja Ovis ohi?
  • Ensimmäinen viesti
Ovis ohi?
Oletetaan, että mulla on tänään ovis, niin onko esim. huomenna enää mitään saumaa tulla raskaaksi. Ts. kuinka nopeasti ovulaatio tulee ""käyttää""?

Tietämätön..
 
sari
Hedelmällisin aika on se viikko ennen ovista. Eli Munasolu hedelmöittyy parhaiten jos siellä on odottamassa jo siittiöitä. Olen ymmärtänyt niin että se päivä jollon ovulaatio, on viimeinen mahdollisuus tärppiin.
 
Airi
eikös hedelmällisin aika ole ovulaatiota seuraavat 48 tuntia. Siittiöt voivat elää 4-5 päivää joten jos on sekstaillut pari päivää ennen ovista niin on jotain saumaa, mutta viikko ennen on turhan aikaisin. Kauanko siittiöiden uintimatka kestää? siis yhdynnästä hedelmöittymiseen kuluva aika. Eikös hedelmöittymisen pitäis tapahtua silloin kun munasolu on siellä johdoissa matkalla kohtuun ja mielellään mahdollismman kaukana kohdusta...siis pian ovulaation jälkeen? Entä kauanko munasolun matka kohtuun kestää?

Joku vielä minuakin viisaampi ;-) vastatkoon
 
:)
Otollisin aika toiminnalle on 3 - 0 vrk ennen ovista (0 on siis ovulaatiopäivä). Munasolu säilyy hengissä n. 12-24 h eli ovulaation jälkeen ei ole hirveästi aikaa tuhlattavana. Siittiöt pysyvät hengissä n. 2-5 vrk, keskimäärin 3 vrk, mutta myös joskus 7 vrk (harvinaista). Siittiöiden matka perille ei kestä kauaa, eli sen puolesta ei ole ongelmaa. Tietysti onneaan voi koittaa ovulaatiota seuraavanakin päivänä, mutta mahdollisuudet ovat silloin huonommat.

Inseminaatioissakin ajoitus on tärkeä, ja ne tehdään aina joko päivää ennen ovulaatiota tai viimeistään ovulaatiopäivänä.
 
Airi
eikös näissä ovistikuissa katsota ne kaksi hedelmällisintä päivää ja jos tikku näyttää ovista niin on seuraavat n. 48 tuntia periaatteessa aikaa hedelmöittyä. Jos siis pitäisi sekstailla 3 päivää ennen ovista niin mistä senkin ajankohdan voi tietää, jos kierto on epäsäännöllinen. onko kyseessä taas kuluttajien huijaus ja rahastus.

Itse olen kuitekin siinä mielessä onnekas että kiertoni on säännöllinen ja ekan kerran tässä kuussa tikutin. Ovis oli kierron 15 pv ja heti tietysti kilpailusuoritusta tekemään, kun oli tosi kyseessä. Nyt sitten odottelen ensi kuun alkua ja sitä onnistiko meitä tässä kuussa. Mutta kuinka suuret mahkut minulla loppujen lopuksi on tulla raskaaksi jos ennen ovista oli taukoa seksistä enemmän kuin se 3 päivää.
 
:)
Jos on epäsäännöllinen kierto, niin sitähän ei mistään tiedä. Periaatteessa riittää kun seksiä on 2-3 kertaa viikossa, silloin ajoituksen pitäisi olla kunnossa. Olettaen, että siittiöt ovat kunnossa ja elävät useamman vuorokauden. Vaikka ajoitus olisi kunnossa, ja kaikki muutenkin ok, on joka kierto kohden 20-25 % mahdollisuudet onnistua. Ei siis hirveästi.

Tuosta oviksesta vielä.. Jos tikkuun tulee plussa tänään, on ovis n. 12-36 h sisään siitä. Eli tänään on -1 ennen ovista ja huomenna ovispäivä (eli 0). Lauantaina toiminta oli siis periaatteessa liian myöhään. Ovisplussa ei tarkoita siis suoraan ovista, eikä se edes täysin takaa sitä, se on vain merkki siitä, että lh taso nousee.
 
Nella
Hei,

Meillä oli yritystä takana aika kauan ennen kuin tein ekan kerran ovistestin. Seksiä harrastettiin heti sinä päivänä kun ovistikkuun tuli plussa ja seuraavana päivänä. Tulin raskaaksi, mutta tuli varhainen keskenmeno. Seuraavalla kerralla menettelimme vastaavalla tavalla ja tulin uudestaan raskaaksi eli ainakin meillä onnistui vaikkei seksiä oltu harrastettu viikkoon ennen ovistikun plussaa vaan vasta plussapäivänä ja seuraavana.

Tsemppiä yritykseen!
 
..
Limat tulee useimmiten ovispäivänä. Tosin itselläni on tullut limaa joskus vielä seuraavanakin päivänä (ovis varmistettu ultrassa). Mutta kuitenkin.. oviksen ihan lähimailla.
 
tiedettä
Eikös olekin melkoista salatiedettä tämä raskaaksi yrittäminen? Kyllä olin äimän käkenä, kun joskus puoli vuotta sitten tänne eksyin lukemaan palstoja, ja täytyy sanoa, että todella paljon olen viisastunutkin - niin että kiitos kaunis kaikille niille kokeneille kirjoittajille, jotka osaavat esittää asiat kansantajuisesti ja rautalangasta vääntäen! Vielä ei ole tärpännyt, mutta tässä kierrossa jopa vähän uskaltaa toivoa ;)
 
*
Limaa voi tulla jo muutamia päiviä ennen ovista, yleensä viimeinen limapäivä on se jolloin ovulaatio tapahtuu, tosin voihan sitä vuotaa vielä seuraavanakin päivänä.

Jos harrastaa sekisä silloin kun ovistesti näyttää plussa, on ajoitus juuri kohdallaan, koska ovishan tapahtuu siitä sitten seuraavana päivänä.
 
nanna123
harrastin sunnuntaina seksiä, minulla on yhdistelmäpillerit, mutta silti pelko että olisin raskaana, onko silloin kun on pillerit ovulaatio? uskallanko lopettaa pillerit tänään jotta menkat tulisi viikonloppuna? vai voiko siittiöt vielä hedelmöittää munasolun?? pelottaa!! apua auttakaa!
 

Yhteistyössä