Kuinka kauan olette saaneet pumpattua rintamaitoa sen jälkeen kun lapsi on lopettanut rinnasta syömisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Vauva 9 kk lopetti noin viikko sitten rinnasta syömisen kokonaan. Sitä ennen vieroitti itseään pikkuhiljaa muutamien viikkojen aikana. Koko ajan olen pumpannut maitoa talteen, nytkin kun vauva ei huoli enää ollenkaan rintaa. Tällä hetkellä saan pakkaseen talteen noin 150 ml päivässä, eli paljon on jo vähentynyt 5,5 kk täysimetyksen määristä.

Kuinka kauan teiltä muilta on samassa tilanteessa tullut maitoa? Pumppaaminenhan ei käsittääkseni kovin kauaa jaksa pitää maidontuotantoa yllä, jos olen oikein käsittänyt?

2 kk. Ja maitomäärät oli koko ajan luokkaa 3-4 dl/vrk. Kolme kertaa pumppasin vuorokaudessa. Jos haluat pitää tuotantoa yllä, kannattaa pumpata tiheämpään. Tämä on varmasti yksilöllistä, mulla maitoa tuli pumppaamalla aina hyvin. Joskus aamulla saattoin yhdellä pumppauskerralla tulla tuo 3-4 dl, enkka oli 3dl/rinta ja 10 min pumppauksella. (meillä vauvan sairauden takia piti aina välillä lypsää useita päiviä kun oli imetyskielto)

Alkuperäinen kirjoittaja m:
2 kk. Ja maitomäärät oli koko ajan luokkaa 3-4 dl/vrk. Kolme kertaa pumppasin vuorokaudessa. Jos haluat pitää tuotantoa yllä, kannattaa pumpata tiheämpään. Tämä on varmasti yksilöllistä, mulla maitoa tuli pumppaamalla aina hyvin. Joskus aamulla saattoin yhdellä pumppauskerralla tulla tuo 3-4 dl, enkka oli 3dl/rinta ja 10 min pumppauksella. (meillä vauvan sairauden takia piti aina välillä lypsää useita päiviä kun oli imetyskielto)

Olen yrittänyt pumpata useammin kuin kerran päivässä, muttei tule kuin 10-20 ml. Ei ole tullut missään vaiheessa kovin paljon pumppaamalla. Silloinkin kun täysimetin, sain pumpattua talteen vain 1,5- 2 dl päivässä. Silti vauva kasvoi pelkällä rintamaidollakin hyvin, 3-kuiseksi asti jopa reilusti plussakäyrällä.:-)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä imetin esikoista 2 v 2 kk ja junioria 1 v 8 kk, enkä ikinä saanut rintapumpulla irti paria tippaa enempää.

Lisäykseksi vielä, että täysimetin molempia 6 kk. Eli maitoa tuli kyllä, mutta pumpulla se ei irronnut.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä imetin esikoista 2 v 2 kk ja junioria 1 v 8 kk, enkä ikinä saanut rintapumpulla irti paria tippaa enempää.

Lisäykseksi vielä, että täysimetin molempia 6 kk. Eli maitoa tuli kyllä, mutta pumpulla se ei irronnut.

Joo muuten olen kuullut että tuo on ihan normaalia, kaikki ei pumpulle heru, vaikka vauvalle heruisikin. Itsekään en tosiaan mitään isoja määriä ole saanut pumpulla tulemaan, vaikka kaksi erilaista pumppua omistan.

Mulla ei tullut mieleenkään, että olisin jatkanut pumppaamista kun lapset lopetti imemisen (toinen oli 9kk, toinen 10kk).. Ehkä siksi, että mulla ei kans koskaan irronnu pumpatessa juuri mitään vaikka imetin.

2 viikkoa, mutta mä en ole kyllä imettänyt oikeastaan päivääkään.

Mulla vauvat ei jostaki syystä saa rinnasta syötyä joten olen sitten pumpannut sen aikaa, kun olen pumpulla maitoa tulemaan saanut...käytännössä siis sen hurjat 2 viikkoa. Vuorokaudessakaan määrä ei ole päätä huimannut...heikoimpana päivänä sain alta 1 dl ja parhaimpana ehkä 3 dl.

Yhteistyössä