Kuinka kauan samaa ruokaa uskaltaa syödä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miete
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miete

Vieras
Köyhänä opiskelijana järkevintä ja helpointa on tehdä isompi satsi jotain halpaa ruokaa, mutta olen alkanut miettiä että kuinka kauan samaa ruokaa uskaltaa oikeasti syödä?
Totta kai siinä vaiheessa kun ruoka on jo täysin pilalla niin sen haistaa ja maistaa, mutta ennen sitä? Uskaltaako 4-5 päivää syödä samaa?

Jos satsista todella näyttäisi riittävän viideksi päiväksi, pakastaisin ainakin puolet annoksina. Riippuu mitä ruokaa teet mutta jos nyt ei vaaralliseksi muutu niin ainakin helposti kuivahtaa..
Lisäksi saat vaihtelua jos teet uuden satsin jotain toista ruokaa parin päivän päästä ja pakastat siitäkin osan! :)

Mä oon monesti syönyt maanantaina tehtyä ruokaa vielä perjantainakin ja elossa olen edelleen. Lapsille en ihan noin vanhaa syötä, mutta mies ja mä kyllä tyhjennetään kattilat ilman pelkoa. Lämmitetään vaan vähän kauemmin, niin pöpöt kuolee:)

Neljä vuorokautta kylmäsäilytyksessä, niin suurin osa ruuista kestää sen (kala on kypsennettynäkin herkkää pilaantumaan). Ja siis ei saa montaa kertaa lämmitellä samaa annnosta. Ja se lasketaan niin että 1. päivä on se valmistuspäivä. Sen jälkeen en enää söis, enkä varsinkaan lapsille antais. Voitko pakastaa?

2-3 päivää vanhaa voin syödä. Mutta en usko, että tuonkaan vanhemmasta mitään ongelmia tulee. Tosiaan ehkä kannattaa pakastaa. Siinä on se hyöty, ettei tarvitse syödä samaa ruokaa monta päivää putkeen. Voi syödä vähän myöhemmin sitten.

Minulla se vähän johtuu fiiliksestäkin miten monta päivää pystyy jotain syömään. Jos ruoka ei haise pahalle, niin sitä voi syödä minusta sen 4-5 päivääkin. Mutta omalla kohdalla sanoisin, että 2-3 päivää on kyllä yleensä se mitä syödään, sitten heitätään loput roskiin tai laitan pakkaseen.

Yhteistyössä