Kuinka kauan sektiosta oireita ja kipuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sektioäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sektioäiti

Vieras
Mulla oli toinen sektio kohta 3kk sitten. kolmas synnytys yhteensä... kaikenlaisia oireita on ollut ja mahakipua. pari viikkoa sitten tuli pyyhittäessä verta ja sen jälkeen outoa valkovuotoa joten nyt varalta kefexin vaikka kohtu todettu siistiksi ultrassa. mutta ilmavaivoja vielä vai onko sit muitakin kipuja.. nouseminen sattuu. kipu vaihtaa puolta. paineentunnetta.. kaikkea outoa.. lihakset? kiinnikkeet? onko muilla ollut ja mitä ja kuinka pitkään sektiosta? :/ tuntuu että kokoajan juilii mahaa. :( help? ja crpt ym ollu kokoajan ok... lisäksi navan kohdalla kipua. navan ja haavan välussä kosketusarka alue.. pää hajoaa kun kokoajan luulee että vakavammasta kyse. :(

Mulla on kans hellä tuosta navan ja haavan välistä. Onko sulla ultrattu nyt? Tarkistaisivat, että kohtu on supistunut kunnolla, eikä olisi mitään muutakaan häikkää? Käy lääkärissä.

n. 2 ja 1/2 vuotta viimesimmästä sektiosta ja kipuja on edelleen. Navasta alaspäin maha kosketusarka. Epämääräisiä vuotoja, verta ei sentään oo enää vuoteen tullu (paitsi menkat tietty :)).

4l9wl83ze2p.png

eikä koskaan mitään ongelmia.

Ekan viikon haava-alue ollut arka noustessa yms., mutta sen jälkeen ei ole ollut muuta kuin tunnottomuutta haavan kohdalla. Ei kipuja, vuotoja tms. koskaan.

:O Eikö täällä oo mitään rajaa kommenteilla!?!? ehkä sillä sektioäidillä on kuitenkin järkeä, sinulla on järki jäässä!? vai missä!?

Ei oo. Toihan ny on ihan peruskauraa sektiokeskusteluis.

Kerran oon saanu täälä sellasen kommentin (joka ei liittynyt aiheeseen mitenkään) etten voinut sen jälkeen lukea koko ketjua ollenkaan vaikka kommentti poistettiinkiin. Se oli kyllä sellasta tekstiä että ihmisen joka pystyy moista kirjottaa täytyy olla sairas.

Näihin lievempiin osaa jo suhtautua välinpitämättömästi. Ei tietty pitäis kommentoidakaan mitään mutta tulee silti välillä kommentoitua.

Itse söin särkylääkkeitä 6pv sektiosta, sitten lopetin kun kipuja ei pahemmin ollut. 2 viikon kuluttua olo oli jo lähes normaali, vähän herkkä oli haavan alue koskettaessa. Haava parani tosi nopeasti ja siistiksi. Jälkivuotoa 1kk. Nyt 3 kk sektiosta ja ei muuten arvaisi että on lasta saanutkaan, ellei arpea lasketa. Mahakin näyttää jo täysin samalta kuin ennen raskautta ja vatsalihakset jumpattu kuntoon :) onnellinen olen, etten alakautta alkanut pelosta huolimatta synnyttämään, kun niin kivuton ja helppo oli tämä sektio.

Sektiosta päälle vuosi, ja edelleen on kipuja. Arpi ja alavatsa kosketusarkaa. Vatsalihasten treenaaminen ei onnistu, sillä liikkeet tuntuvat todella pahalta. Menkkojen alettua alkoi tulla vielä lisää tuntemuksia alavatsan alueelle.

mul oli x2 kohtutulehdusta ensinmäisen puolenvuoden aikana sektion jälkeen. nyt puoltoistavuotta sektiosta,kiinnikkeet ärttyilee aina välillä,välillä outoja pistoksia ja kipuiluja.haavan alue kipeä/tunnoton. tätä tämä... :) ja ennenku joku tulee huutelee,vauva olis ainaski kuollu jossei olis sektiota tehty.

Itse söin särkylääkkeitä 6pv sektiosta, sitten lopetin kun kipuja ei pahemmin ollut. 2 viikon kuluttua olo oli jo lähes normaali, vähän herkkä oli haavan alue koskettaessa. Haava parani tosi nopeasti ja siistiksi. Jälkivuotoa 1kk. Nyt 3 kk sektiosta ja ei muuten arvaisi että on lasta saanutkaan, ellei arpea lasketa. Mahakin näyttää jo täysin samalta kuin ennen raskautta ja vatsalihakset jumpattu kuntoon :) onnellinen olen, etten alakautta alkanut pelosta huolimatta synnyttämään, kun niin kivuton ja helppo oli tämä sektio.

Mäkin paranin ekan sektion jälkeen nopeesti. Tokan jälkeen kestikin sitten kauemman, neljännen raskauden alkaessa vajaa 3 vuotta myöhemmin oli edelleen tunnottomuutta. Kolmannesta sektiosta en sitten taida koskaan parantua lopullisesti.
Eka synnytys oli alakautta ja synnytyksistä ehdottomasti helpoin ja mukavin kokemus, myös paraneminen oli nopeeta.