Kuinka kauan tuttivierotus on teillä kestänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä jätettiin eilen päiväunilta tutti pois. Leikattiin tytön nähden tutista kärjet pois ja sanottiin että tutti meni rikki ja se loppu. Päiväunille piti sitten nukuttaa tunnin verran (normisti nukahtaa itsekseen) ja kuunnella jonkun verran tittu huutoja. Yöunille samoin tunnin verran ja raivoamista titusta. Lapsi ei tahdo rauhottua ollenkaan olemaan paikalla vaikka selvästi on tosi väsynyt. Yöllä hipsi sitten viereen ja nukahti suuremmitta vaikeuksitta. Mutta heräsi ennen 5:ttä ja itki ja huusi tuttia 6:n asti jolloin minä sain tarpeekseni ja noustiin ylös.

Niin notta kuinkahan kauan nämä lyhyet yöunet mahdollisesti jatkuvat? Unohtaako lapset miten helposti tutin? Meidän tytöllä ikää 1v 8kk ja tuttia ei ole saanut syödä aikoihin enää muulloin kun yöunilla ja päikkäreillä.

Hyvä,että otitte kerralla pois.Meillä kävi molempien kanssa niin,että ilta illalta huutamisaika aina puolittui,eka puol tuntii,sitte vartti,sitte 5min sitte ei yhtään.Ja tarkoituksella laitettiin illalla vähän myöhemmin nukkumaan (vajaa tunti) niin ehti tulla ihan kunnon väsy.Reilusti alle viikossa oltiin,niinkuin ei tuttia olis koskaan ollutkaan. =)

Esikoinen oli 1v6kk siinä taisi mennä varmaan viikko kun itkettiin.
Keskimmäinen oli 10kk pari päivää kesti vieroitus
Kuopus 9kk parissapäivässä myös tutista oli päästy eroon.

Todetiin että mtä aiemmin sitä parempi.

Minuutin.

Eli sen hetken, jolloin lapset antoivat tuttinsa pois (toinen oraville ja toinen Ti-Ri vauvalle Ti-Ti Nallen talossa). Eivät edes kyselleet tutin perään, saatikka että olisivat itkeneet. Ja olivat jo 2½ v tienoilla - iässä, milloin tuttivieroituksen pitäisi muka olla niiiiin hankalaa ja hermoja raastavaa, sanoi palsta ja livetututkin :D

Esikoisen kanssa meni sen viikon päivät, kun tutin perään haikaili. Mutta ihmeen helposti jäi, ei ollut kuin kahtena eka päivänä kitinää ja itkua, sittemmin vain pientä jutustelua ja kyselyä tutista.

Ja nämä kaksi seuraavaa eivät sitten tuttia huolineetkaan, vaikka minä sitä jossain vaiheessa kyllä epätoivoisesti olisin halunut huolittavan...

Sekunnin.

Eräänä iltana likka 8kk iässä nukahti ilman tuttia vahingossa ja se oli siinä. Piilotin kaikki tutit, eikä perään kysellyt.

Sama kävi pullon kanssa 2kk myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja 4xäiti:
meillä ei ole vieroitettu pakolla,itse ovat sitten jättäneet pois ku aika sopiva :) en näe tarvetta väkisin ottaa lapselle jotain tärkeää pois.

Just mietin samaa,että mikä kiire?
Meillä lapset olleet noin 2½-3v,kun ollaan siirrytty vain yö/päiväunituttiin ja Ennen 4vuotis päiviä sitten sovittu,että tutit annetaan jollekin,joka niitä enemmän tarvitsee:) Kauheeta ottaa tärkeä juttu noin pieneltä,koska ei edes kunnolla vielä ymmärrä:(
Mutta kukin tavallaan,onneksi ei ole mun lapsilta pois,jos joku kohtelee lapsiaan MUN MIELESTÄ julmasti..

Ai niin,hampaatkin meidän lapsilla oikein hyväkuntoiset:)