Kuinka kauan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iisa

Vieras
kirjottelen nyt uuden otsikon kun en oikein oo löytänyt vastausta tähän tilanteeseen..

Eli kauanko mielestänne pitäisi odottaa, kun ehkäisyn pois jättämisen jälkeen ei vaan menkkoja kuulu? Mulla nyt siis kp 36/28 ja oon testannu negan kp 29 ja 33. Kun oon lueskellut että kierto on ollut joillain yli 40 tai jopa 50 päivääkin... Mutta missä kohtaa se on jo ""epänormaalia"" eli milloin pitäs sitten soitella gynelle?

No jos ei tuossa 40-45 päivän jälkeen ole mitään kuulunut, niin kannattaa käydä gynellä. Hormonaalisen ehkäisyn jälkeen voi mennä muutamia kuukausia ennenkuin kroppa toimii ""itse"" ja menkat alkavat tulla säännöllisesti, mutta tosi pitkiksi venyviin kiertoihin saa esim. Terolutista apua.

Hei,

mulla kävi itsellä samoin ettei menkoja kuulunut pilsujen jälkeen. Terot sain avuksi menkkojen ollessa myöhässä n. 3kk eli päiviä oli jotain 85...
Gyne sanoi silloin että, menkkoja olis voinu odotella puoli vuotta. Mutta antoi terolut reseptin, kun olin niin malttamaton. No, nyt on syöty 3kk teroja ja eka luomu kierto menossa ja edelleen menkat hukassa. Et kauheen kauaa ei tosiaan kannata jäädä odottelemaan.
Kun toiset menkat pitäs tulla niin ota viimestään silloin yhteys gyneen.

Ok, kiitos vastauksista,
ihan hyvä nyt kun voi laittaa jonkun etapin tähän hommaan eli jos ei parin viikon päästä vielä oo mitään tapahtunut niin sit voi jo hätyytellä gyneä..

Ei suostunut ottamaan vastaan? Ohhoh. Noo, meen varmaan Pulssiin kun on työterveyshuoltokin siellä, joten eiköhän niille raha kelpaa... ;) Ei vaan, riippuu nyt siitä miten oma hermo kestää odottelua..

Hei,
musta kannattaa myös miettiä millainen kierto oli ennen e-pillereitä.
Jos kierto on ollut aina säännöllinen, voisi kuvitella, että menkkojen poisjäänti johtuu siitä, että elimistöltä kestää hetken palautua luomumeininkiin. Tätä voi ehkä rauhassa odotella parikin kuukautta.
Jos taas kierto ollut aina epäsäännöllinen (mulle tuttu tilanne), niin syynä saattaa olla jokin muukin juttu, johon saa lääkäristä apua. Esimerkiksi mulla PCO aiheuttaa hyvin epäsäännöllisen ja pitkän kierron.

Heips,

ajattelin vain jakaa tän ilon Teidän kanssa; mulla kp 3!! Eli kun olin jo varautunut siihen että niitä menkkoja ei kuulu, niin tulihan ne sieltä sitten :)
Ja ei muuta kun laskeskelemaan taas.. hih. Hyvin kävi muuten, kp:t on samat kuin kuluvan kuun päivät, ei tarvi niin hirveesti laskee :)

Yhteistyössä