Hae Anna.fi-sivustolta

Kuinka kertoa ihastukselle tunteistaan?

Viestiketju osiossa 'Ihmissuhteet' , käynnistäjänä Nala25, 05.09.2011.

1. Nala25 Vierailija

Niin, no tuossa otsikossahan tuo aihekin jo tuli esille.

Kuinka kertoisin ihastukselleni tunteistani?
    Onko tyhmää laittaa facebookin kautta viestiä ja kertoa tunteistaan?
    Ollaan kuitenkin jo molemmat aikuisia ihmisiä, mutta en tiedä kuinka muutenkaan kertoisin.

2. hui hai Vierailija

Kannattaa yrittää jollain tavalla kertoa ihastumisestaan. Yrittänyttähän ei laiteta sanoo vanha
    kansanviisaus.

Olen juuri tänäänkin keskustellut facebookista seniorien eläkkeellä-palstalla.
    Niin hiljainen palsta, että olen yrittänyt saada sinne hieman eloa.

Muistan ikäni nuoruudenihastukseni. Typeryyksissäni kirjoitin hänelle nimettömän kirjeen.
    Hävettää vieläkin mahdottomasti.

Nykyajan nuoret ovat ihan erilaisia. Turha kursailu on jonninjoutavaa. Kerro reilusti vain, että tykkäät. Jos saat pakit niin mitä tuosta. Eipähän sitten tarvitse vatvoa asiaa näillä vuosikymmenillä.

3. No, Vierailija

kautta kannattaa vaikka pyytää treffeille ja kertoa niillä sitten tunteistaan. Ei ainakaan Facebookissa. Liian "helppoa" ja kevyttä.

4. Eila Vierailija

Älä nyt hyvä ihminen mene Feissariin kertomaan "koko maailman" tietoon yksityistä asiaasi! Mitä vikaa on kasvokkain kertomisessa?

5. Tunteet esiin Vierailija

Pyysi ensin feissarissa kaveriksi ja sitten yksityisviestillä kertoi tunteensa kymmenien vuosien takaa. Nyt asutaan yhdessä. Ei tarvitse kertoa "koko maailmalle". Kannattaa kertoa tunteensa.

6. No tuata Vierailija

Voihan sitä ensin sanoa että olet tosi mukava ja silleen, ja sit kysyä, että voitaisko mennä vaikka joku ilta ulos tms. Eihän sitä tarvi suoraan pamauttaa päin toisen naamaa, että olen ihan silmittömän ihastunut sinuun, voi toinen vaikka pelästyä, jos on ujompi ihminen.

7. mie ite Vierailija

Itse olen 50 vee ja kesäkuussa laitoin ihastukselleni viestin, jossa kerroin tunteistani. Ei tuo ainakaan pahastunut. Soitti seuraavana päivänä. No vaiheessa ollaan vieläkin, mutta tiedän että tykkää.

8. Ilman rakastajaa Vierailija

Olipa hauska tuo Iltasanomissa ollut juttu ranskalaisesta naisesta, joka haki korvauksia ihan oikeusteitse, kun hän ei saanut omalta aviomieheltään seksiä, eli heillä ei ollut rakkauselämää.
    Jokainen mies ja nainen, joka menee avioliittoon, voi ainakin kuvitella saavansa seksiä omassa avioliitossaan. Jos kerran pitää seksistä ja rakastaa toista ihmistä, niin en ymmärrä, miksei sitten halua rakastella toisen kanssa. Hyvässä seksissä on aina tunteet mukana ja on fyysisen läheisyyden lisäksi myös henkistä läheisyyttä ja rakastelu lisää myös henkisen yhteenkuuluvuuden tunnetta, eli rakastelu lisää ja lujittaa mihen ja naisen välistä sidettä.
    Ennen vanhaan ranskalaiset avioparit teitittelivät toisiaan jopa makuukammarin puolella, tyyliin:
    Miltä teistä nyt tuntui ? Olinko minä hyvä ? Ranskassa on hyvin voimakas rakastaja - rakastajatar
    perinne, varmaan ihan aikojen alusta lähtien. Jotkut ranskattaret naivat rikkaan miehen ja pitävät sitten jotain nuorta rakastajaa itsellään.

9. M50- Vierailija

Ensin ehdotat vain tapaamista, vaikkapa kaksinpeliä jollakin pelihallilla...
    Sitten kun mies on pökerryksissä aiheuttamastasi estrogeenipöllystä voit alkaa lemmenluritukset :)

10. jonki vert kokenu Vierailija

Ei facebookissa.

Oletteko oikeasti tekemisissä keskenänne? Tarkotan että tapaatte livenä kasvokkain työn, harrastusten, kaveriporukan tms. parissa? Jos tapaatte, ehdota hänelle jotain kahdenkeskistä tekemistä sinänsä viattomissa merkeissä. Elokuviin, syömään, baariin? Riippuen millaisia intressejä teillä on. Huomaat kyllä miten hän sinuun suhtautuu. Jos myönteisesti, voit flirttailla viattomasti. Jos hän vastaa siihen, voitte edetä varovaisesti eteenpäin, vastavuoroisesti. Tapailemalla enemmänkin kahdestaan. Oikeastaan vasta kun sillä tavoin olette yhdessä voit varmistua tunteistasi, sekä haistella hänen suhtautumistaan sinuun. Jos hyvin synkkaa, kerro sitten. Jos vain yhtäkkiä pämäyttää että kuule hei oon vähän ihastunut suhun, niin moni kyllä kavahtaa taaksepäin ja se siitä.

Mutta jos ei tyyppi oikein lämpene kahdenkeskisiin tapaamisiin tai flirttiinkään, saati jos epäilet hänellä olevan jotain intressejä johonkin toiseen, ei kannata tunteitaan sanoiksi purkaa. Ystävyys ja kaveruus voi jatkua. Eihän sitä koskaan tiedä tulevaisuudesta, mutta kasvojen menettäminen voi olla nolompaa kuin vaikeneminen.

11. Onnistuva mies. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Ja Suomalainen mies teitittelee vielä tänäkinpäivänä.

12. relly Vierailija

Olen kuudennella ja sain tietää leirillä että yksi poika tykkää minusta. Tykkään itsekkin hänestä ja näin hänet urheilu harrastukseni kautta pari kertaa viikossa. Nykyään en enää nää häntä ollenkaan. Olen tanssinut hänen kansaan kolme kertaa diskossa, vaikka olen eri koulussa. Kaverillani on hänen puh. numero ja yksi kaverini on hänen kanssaan samassa ryhmässä. En tiedä viitsinkö pyytää numeroa, tai pyytää kaverini sanomaan terveisiä, muuten kaikki puhuisivat siitä että tykkään hänestä ja pilkkaisivat! Vastatkaa pian!

13. Onnistuva mies. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Tykkäämisestä puhuminen pitää ottaa myönteisesti vastaan.

14. in love Vierailija

Pakko tänne purkaa nyt tästä mieltäni vaivaavasta asiasta... Nimittäin täs lapseni hoitopaikan kautta tapasin aivan ihanan miehen. Hänkin on yh kuten minäki. Ja nyt olen niin lääpälläni häneen enkä tiedä kuinka kertoa hänelle tunteistani. En ole aikoihin tapaillut ketään ja uskoin jo olevanakin koko loppu elämän yksin... Oisko vinkkejä kuinka lähestyä häntä niin etten pelästytä häntä pois?

15. Kerrotaan Vierailija

No tolla toisella palstalla oli samanlainen stoori, eti se ja lue miten kävi. Siellö on sul vinkkei. Toivottavasti vaan ei oo sama äijä....

16. Onnistuva mies. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    No ei miehet naisten puheista pelästy.

Jos epäilette, niin aina voi tavallisista asioista jutella.

Ja kun juttu luistaa, niin voitte kutsua kotiinne käymään.

17. jgjhghg Vierailija

Kutsu hänet vaikka kahville (kahvilaan). Siitä on mukavampi jatkaa kuin hoitopaikan eteisessä.

18. apuatarvitseva Vierailija

Koulussani on yksi poika, johon olen ihastunut. Nähdään kaveriporukassa vapaa-ajallakin, mutta paras kaverini on ihastunut häneen myös, mutta poika on kertonut ettei tykkää hänestä muuten kuin kaverina. En ole voinut kertoa kenellekän mun ihastuksesta, vaikka sisällä tuntuu pakottava tarve saada kertoa! kannattaako kertoa pojalle tästä? En halua sitten katua jos poika on tulevaisuudessa yhdessä jonkun kaa. Enkä halua että kukaan muu saisi tietää tästä, mutta kyllähän sen tietä että asiat kulkee eteenpäin.
    Kannattaako ottaa riski ja kertoa pojalle?

19. Oon kuudennel ja meijän luokal on yks yli ihana poika. Me ollaan oltu kavereita alle 3 vuotiaasta. Meijän välit kyl viileni ku muutin Helsinkiin ja sitä kautta Yli-Härmään. Muutin pari vuotta sitte takas vanhoille seudoille ja ihastuin siihe vähä sen jälkeen mut en osaa sanoo sitä! En oo varma tykkääkse musta mut se vilkuilee mua tunnil ja punastelee mun seurassa. Miten mä voisin sanoo sille hienovarasesti et oon ihastunu?

20. Sairas ihastuksesta Vierailija

En kestä enään. Olen alakoulun loppupuolella, ja ihastunut korviani myöten erääseen rinnakkaisluokallani olevaan poikaan. Olimme kavreita jonkin aikaa, ja edelleen, mutta ongelma on se, että olen liian ujo kertoakseni hänelle suoraan. Olen kuitenkin jo miettinyt sanoja. "***** on yksi asia mikä on kertomatta. Yksi asia mikä pitäisi kertoa. Olen ihastunut sinuun". Ainut ongelma on siis se että olen liian ujo. Mutta oikeasti, halkean pian jos hän ei saa tietää! Kaiken päälle paras kaverini sanoo että minun pitäisi unohtaa hänet. Ja miksikö? Koska hän on oikea tyttömangeentti. Välimme ovat jo kiristyneet, mutta se ei ole tärkeää. En aijo unohtaa häntä, ja kerron hänelle joskus, sen olen päättänyt. Mutta en kestä kauaa, ja kaipaan hyviä neuvoja.

21. rakastunut Vierailija

muuten sama mutta oon seiskalka ja
    Löysin sen igstä.... en saa numeroo ees kaverilta joka tunntee sen

22. jännittää Vierailija

Auttakaas... olen 15 vuotias tyttö ja ihastunut poikaan joka onminua vuotta vanhempi. Olemme molemmat kertoneet tunteemme toisillemme, muttemme tunne toisiamme hyvin... Onko aivan outoa? Molemmat haluaisimme nähdä ja näämmekin luultavasti viikon päästä. Millaisissa merkeissä pitäisi tavata? Itse en ole ikinä seurustellut, mutta hän on.... Apua.. Mitä tehdä?

23. Mievuan Vierailija

Juu elikkäs minä olen 15v tyttö, ja olen aivan todella ihastunut poikaan, jonka tapasin riparilla. Poika on ilmeisesti myös ihastunut minuun. Olemme molemmat lestadiolaisesta perheestä, ja vanhempani eivät ottaisi hyvällä, jos alkaisin seurustelemaan jo tämän ikäisenä En uskalla myöskään kertoa pojalle tunteitani.. Mitä minun kannattaisi tehdä, ja kuinka lähestyisin häntä?

24. Lesta Vierailija

Ei tarvitse alkaa seurustelemaan, vaikka toisiinne olisittekin ihastuneita. Siskoni (myös lestadiolainen) ei alkanut nykyisen poikaystävänsä kanssa heti eikä heti myöhemminkään seurustelemaan, vaikka kummallekin oli selvää, etteivät he ole pelkkiä kavereita. Myös kaverit ja ainakin meidän vanhemmat ja minä pidimme heidän tunteitaan ihan selvinä. Lestadiolaisessa yhteisössä seurustelu on niin vakava asia, että sitä on syytäkin miettiä jonkin aikaa, mihin on silloin ryhtymässä. Vanhemmat eivät voi kieltää sinua seurustelemasta. Luulen, että vanhemmat yleensä suhtautuvat paremmin tilanteeseen, jos tietävät siitä jotain edes vähän etukäteen. Jos asia tulee ihan puskista, reaktiot ovat varmemmin negatiiviset, koska he eivät ole voineet valmistautua tai miettiä asiaa aiemmin ja heidän kuitenkin pitäisi reagoida kertomaasi asiaan.

25. Lesta Vierailija

Vielä se jäi kirjoittamatta, että ole sen pojan kaveri ja ystävä. Ole sen pojan kanssa tekemisissä. Jutelkaa ja tehkää kaikkea. Puhukaa myös tunteistanne, jos vain uskallatte. Vaikka keskustellessanne kumpikin kertoisi ihastumisen tunteistaan, ei se tarkoita, että heti pitäisi alkaa seurustella. Lestadiolainen seurustelu on tutustumista avioliittoa varten. Voi sitä tutustua ensin ilman virallista seurusteluakin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri