Hae Anna.fi-sivustolta

Kuinka lihoa?

Viestiketju osiossa 'Yleistä keskustelua' , käynnistäjänä Syöpäpotilas, 02.02.2019.

1. Syöpäpotilas Vierailija

Syön erittäin voimakkaita syöpä lääkkeitä ja sen takia ei ole ruoka haluja mulla enää,
    Eli laihdun ja laihdun vain koko ajan 3 kuukautta taakse päin painoin 92kg. Ja nyt kun kävin
    vaakalla seisomassa vain 78kg. Olen jutellut lekurin kanssa pitäis pysähtyä se painon pudotus
    kun olen 15kg laitunut, Mutta se ei pysähdy kaikilla se valisti minua. Eli neuvokaa mikä lihottais
    minua 2-4kg lisää painoa haluaisin olla 80kg se olis mulle ok paino. Kiitokset järkevistä ehdotuk-
    sistanne etukäteen.

2. pienet kaloripommit Vierailija

Jos et kykene syömään paljoa kerralla niin olisiko sipsit, pähkinät tai erilaiset välipalakeksit sinulle mahdollisia vetää alas vai alkaako kuvottamaan? Avokadossakin on paljon kaloreita pienessä annoksessa, jota monet lisäävät ihan vain ruokaan kun tahtovat saada jostain lisäkaloreita kulutukseensa nähden.

Voisit alkaa ottamaan 1-2ruokalusikallista päivässä oliiviöljyä suoraan purkista. Lämmityksessä menettää ravintoaineet. Se ainakin on tutkitusti terveellinen öljy sydämmelle, mutta siinäkin on kaloreita, jotka korvaavat keksin tai pari. Sekin on jo jotain.

Jos juot kahvia tai teetä niin kannattaa harkita niiden pois jättöä kokeiluksi. Sitä ei monikaan huomaa mutta ne tekevät kylläiseksi eikä sitten teekkään mieli ruokaa, vaikka elimistön toiminta nopeutuisi ja ravintoaineita kuluisikin hitusen enemmän.

Ehdottaisin limua tai suklaata, mutta hampaasi kunto taitavat olla silloin vaakalaudalla jos oksennat herkästi nyt. Oksennus ja makeahan molemmat tuhoavat kiillettä.

En tiedä lihoaako, jos ei ole valmis todellakin ahtaamaan itseään pienillä välipaloilla, mutta ainakin näillä voisi edesautata sitä että laihtuminen saataisiin loppumaan.

3. vierailija Vierailija

Muistan tapauksen kun henkilöltä poistettiin vatsalaukku syövän takia. Uusi vatsa tehtiin suolesta ja on ymmärrettävää että venytys kestää ennen kun pystyy syömään "normaalisti". Ruokahalua ei ollut mutta yksi mieliteko oli eli voi. Lääkäri sanoi että siitä vaan ja voin syömisellä alkoi toipuminen. Leikkauksesta on aikaa jo parikymmentä vuotta henkilö elää ja voi hyvin. Kokeile.

4. Syöpä potilas Vierailija

Kiitokset teille kokeilen niitä välipaloa alkuun ja avokaado tulee vauhdilla takas.
    Sekä yletön voin syönti käytän nyt leivän päällä voimariiniä riittävästi. Mutta en
    ole saanut pysäytetyksi mun laihtumistani aineskaan vielä. Mutta onhan niitä
    päiviä vielä mulla edessä päin, Tai aineskin toivon niin. Kiitos vielä kerran teidän
    tipsistänne ja hyvää talven jatkoja itse kullekin.

5. Syöpäpotilas Vierailija

Kiitokset teille tipsistänne ja erikoisesti nimi merkille kaloripommit.
    Olen nyt saanut painoni pysymään 74-74.5 välissä ja kiitos kuuluu peruna lastuille
    sekä makeisille joita mätän pitkin päivää sisälleni. Ja mun lääkärinikin oli oiken
    tyytyväinen että olen saanut tasattua minun painoni. Nyt vain toivon että se pysyy
    eikä lähe temppuilemaan minun kanssani. Kiitos vielä kerran. Hyvää kevättä teille.

6. Syöpäpotilas Vierailija

Kiitokset neuvoistanne olen saanut ruoka haluni takas. Syön 1 tai 2 chips pussia
    joka viikko ja nameja lisäksi. Painoni on nyt välillä 77-78 kg. Olen erittäin tyyty-
    väinen nyt painooni ja yleiskuntooni. 74kg 2 helmikuuta ja nyt 77.5kg tänään 12
    maaliskuuta. Kiitos vielä kerran ja hyvää grillaus kesää kaikille lukijoille.

7. vierailija Vierailija

syö mielluumi pähkinöitä kuin chipsejä- samanlaisia kaloripommeja mutta pähkinöissä on hyvää rasvaa.

8. vierailija Vierailija

Koeillaan hajen huomenna pussin kaupasta, Kiitos neuvosta.

9. Syöpäpotilas. Vierailija

Kiitokset teidän neuvoistanne mulle. Olen saanut painoni 78-80kg väliä se hyppii.
    Ja syön nameja sekä pähkinöitä mukana rusinoita sekä hedelmiä. Olen saanut ruoka halujani takas. En vielä pysty syömään kuin alakoululaiselle tarkoitetun
    annoksen. mutta on se parempi kuin vain kahvia sekä leipää mikä oli mun pää ruokani silloin 2 kuukautta taakse päin. Kiitokset teille tipseistänne ja hyvää jatkoa itse kullekkin tasa puolisesti. Syöpäpotilas vielä elossa.

10. Syöpäpotilas Vierailija

Kävin eilen lekurin juttusilla ja sillä oli mulle vain hyviä uutisia kerrottavana.
    Mulla on 8 kpl nuppineulan pään kokoisia syöpä pesäkkeitä mun maksassani.
    Mutta viimeisessä rönken kuvassa he eivät niitä löytäneet, Eli ne ovat niin pieniä
    että ihmis silmällä niitä EI löydä. Mulla on ruoka pussissa eli mahalaukussani
    2-3 kuukauden vauvan nyrkin kokoinen syöpä kasvain, Sekin oli mennyt pienem-
    mäksi kuin edellisessa rönken kuvassa. Eli mulle erävoitto syövältä ja sille vain
    paha mieli, Mutta totuus on kun tulee ikää lisää ja oma vastustus kykyni heikkenee
    se tulee ja vie mut mukanaan. Mutta älä pidä kiirettä tule kiltti viikatemies vasta
    20 vuoden päästä hakemaan mut mukaasi. Hyvää kevään jatkoa juuri sinulle lukijani ja muista grillata sekä nauttia tulevasta kesästä.

11. vierailija Vierailija

Tsemppiä elämääsi, hienoa kuulla myös hyviä uutisia.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri