Kuinka litteä vatsa sinulla oli n. 2kk synnytyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Raskauskilot lähti jo monta viikkoa sitten mutta nyt maha pömpöttää. Oikeastaan vielä enemmän kuin kuukausi sitten (varmaan nopean laihtumisen takia). Kiloja on lähtenyt n. 8 vielä sen jälkeen kun tulin kotiin sairaalasta, vaikka en ole edes laihduttanut.

Tapasin eilen sattumalta yhden vanhan tuttavan (joka ei tiennyt vauvasta) ja hän onnitteli ja kysyi koska mulla on laskettu aika :( Onko normaalia näyttää vielä raskaana olevalta 2kk synnytykstä? Vaikka raskauskiloja ei enää olekaan, en silti mahdu vanhoihin housuihin...

Ihan litteä oli aina heti synnytysten jälkeen tai siis sairaalasta kotiin lähtiessä. Entisen vauamahan kohdalla oli vain monttu. Vanhat farkut meni heti päälle. Mutta kyllä moni on näyttänyt raskaana olevalta muutama kuukausi synnytyksen jälkeen. Naapuri oli reilusti isompi 4 kk synnytyksestä kuin minä juuri ennen laskettua aikaa.

Mulla oli litteä vatsa tosi nopeasti, muistaakseni jo ekan kk jälkeen ja ihokin oli melkein heti entisellään. Enkä ollut kyllä hollywood-tähti. :D
Mutta esim jaloista huomaa kuvista, että oli sellanen vähän turvoksissa. Mulla on muutenkin aina ollut pieni maha eikä siihen kerry mitään.

Kuulostaa kyllä ihan normaalilta jos jollain pömpöttää vielä 2kk jälkeen.

Saas nähdä palaudunko niin nopeasti toisen raskauden jälkeen. :/ Olen tästä huolissani jo nyt.

Juu ei todellakaan ollut normaali 2 kk jälkeen sektiosta. Mun maha oli tosi iso lopussa 42+2, eikä palautunut hetkessä! Aikaa meni tosi kauan, mutta toisaalta jossain vaiheessa huomasin kerääväni painoa. Onnistuin siis pääsemään melkein alkupainoon, mutta en kiinnittänyt juurikaan huomiota syömisiini niin paino lähti taas nousuun. En todellakaan tiedä kuinka kamala mahani olisi noissa kiloissa mitä olin ennen ensimmäistä raskauttani. Onnistuin pudottamaan 13 kg kokonaisuudessaan ja ennen tätä toista raskautta olin -9 kg verrattuna edellisen alkuun.

Kummankin raskauden aikana laihduin, joten kiloja ei kertynyt.
Esikoisen jalkeen kohtu vetaytyi noin kahdessa paivassa ja kuopuksen jalkeen kohtu vetaytyi hyvin ja ihokaan ei jaanyt venyneeksi, oisiko mennyt noin kaksi kuukautta, kun ei ollut jalkeakaan raskaudesta.

En ole Hollywood-tahti, enka ole nahnyt nalkaa, enka laihduttanut. Kylla se taitaa olla myos geeneista kiinni. Mutta niinkuin mainitsin kummankin raskauden aikana laihduin enka ole saannut kiloja takaisin, joten naytan aika luuviululle. Ei siis kivaa sekaan. Syon hyvin ja usein.

Mutta ymmartaakseni raskausajan kilojen pudotukseen voi menna pidempikin aika ja vatsa lihasten kiinteytymiseen myos. Normaali liikunta ja vatsalihas jumppa voivat ehka auttaa.

no kuukauden jälkeen synnytyksestä oli niin kuin ennekin iha lättänä maha , ja jopa hoikempi 4kilolla, mulla oli käytössä 2kk synnytyksen jälkeen 25koon farkut, hyvä ku ööysin naisten pouolelta tarpeeks pieniä housuja, ettei tarvinnu mennä lasten puolelle tosin oon 165senttinen et olis ollu lahkeista liian lyhkäsiä. olin aika huvittavan näkönen laiha ku mikä mut DD koon tissit :D

:laugh:
Mun maha oli varmaan puoli vuotta sellainen läjä pullataikinaa. Johtuen liikuntakiellosta. Edes sängystä ei saanu nousta ylös ilman käsillä auttamista yms
Eikä se sit ole entisiin mittoihin palautunutkaan, lihoinkahtena ekana äitiysvuotena, vai mikskä niitä sanois, rankasti.

Erikoista että tähän ketjuun on valikoitunut sitten ne vastaajat jotka omaavat epätyypillisen keskivartalon synnytyksen jälkeen. Nimittäin onhan selviö että maha laskee hitaasti, joillakin kestää vuoden palautua. Joillakin ei palaudu koskaan littanaksi, teki mitä teki. Mulla on takaja 3 raskautta ja 2 sektiota. Mikään jumppa tai ruokavalio ei tee tätä vatsaa litteäksi.

Erikoista että tähän ketjuun on valikoitunut sitten ne vastaajat jotka omaavat epätyypillisen keskivartalon synnytyksen jälkeen. Nimittäin onhan selviö että maha laskee hitaasti, joillakin kestää vuoden palautua. Joillakin ei palaudu koskaan littanaksi, teki mitä teki. Mulla on takaja 3 raskautta ja 2 sektiota. Mikään jumppa tai ruokavalio ei tee tätä vatsaa litteäksi.

Kaverilla erkaantu vatsalihakset eikä palautunu ja nyt menossa leikkaukseen. Sitä ei saa treenaamalla litteäksi. Tosi huono tuuri kyllä. :/ Ehkä saa avun leikkauksesta sitten. :)

Kyllä mun vatsa palautui esikoisen jälkeen, en vaan muista kuinka nopeasti. Mutta muistaakseni oli paljon litteämp silloin 2kk synnytyksestä kuin nyt... Tosin silloin raskauskilojakin tuli vähemmän.

Harmi vaan kun ei vielä voi kunnolla treenata, ainakaan vatsalihaksia. No mutta jos vaikka kesäksi vatsa näyttää paremmalta :)

Tiiru: Olen kuullut että vatsalihakset voivat pysyvästi erkaantua jos suoria vatsalihaksia tekee liian aikaisin synnytyksen jälkeen. Itse olen tehnyt vain synnytyssairaalan ohjeiden mukaisia vatsalihasharjoituksia joka päivä.

• Tykkää
Reactions: Salla07
mulla kyllä ei koskaan palautunut entiselleen koska tuli arpia. arvet ovat nykyään vaaleita ja ei haittaa mun elämää. vatsakin on hyvännäköinen litteä. muistaakseni se n 9kk meni että pystyi sanomaat että 100% palauduin. vatsa oli ISO viimeisillään ja vaan eteenpäin...

2kk jälkeen ei tosiaan ollut mikään ihana vatsa vaikka ihan hoikka olin silloin jo.

Mulla lähti maha heti laitoksella, molemmilla kerroilla. Löysää nahkaa oli n. kuukausi joka palautui sitten. Lantion luut leveni sen verran, että vaikka mahan puolesta vanhat housut olismenny heti, niin lantion puolesta parin viikon päästä.

Mulla 7 viikkoa synnytyksestä.
Maha pömpöttää ihan vähän, pidin tänään töissä jo suht tiukkaa toppia liikaa häpeilemättä.
Kiloja on vielä 7 :( Mutta tänään sain jälkitarkastuksessa luvan aloittaa urheilu, joten ehkä ne tästä kesään mennessä katoaa :)

Yhteistyössä