Kuinka mennyt ensimmäiset yökyläilyt 1,5vuotiaalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Justiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Justiina

Vieras
Kuinka monella on lapsi ollut ensimmäistä kertaa yökylässä kaksi-kolme yötä putkeen? Kuinka tuttu on hoitaja? Miten lapsi viihtyi yökylässä? Kuinka suhtautui vanhempii kun tulovat takaisin?Kuinka itse pärjäsit ilman "vauvaa"?

Meillä on menossa kuukauden päästä 1,5-vuotias yökylään mummolle, jota näkee noin kerran viikossa. Muutaman kerran on ollut siellä ilman äitiä/isää noin pari tuntia hoidossa.Nyt sitten ois menossa ekaa kertaa yöhoitoon ja heti pari yötä putkeen.

Tuostahan on olemassa joku sellainen sääntö että lapsi voi olla vanhemmista erossa yhtä pitkään kun on ikävuosia vuorokausina. Pari päivää on puolitoistavuotiaalle tosi pitkä aika. Onneksi teillä sentään hoitaja on noin tuttu.

Meillä on menny hyvin kun on alottanut yökyläilyt jo 3kk iässä. Maks. kerran kuussa on ollut yön. 1v iässä oli kaksi yötä. Nyt on pikkusisko aloittanut kans yökyläilyt 2kk iässä.

Mummi pyytää aina yökylään niin en oo voinut sitten kieltäytyäkkään.. Ja mummia nähdään 1-2kertaa viikossa. Ja ovat hänelle ensimmäisiä lapsenlapsia niin voitte kuvitella hoito innostuksen. :)

Musta näin on hyvä. Eikä he ole saaneet mitään traumoja. Isompi on niin mummin lellikki. :)

mua ihmetyttää että miksi ihmiset kysyy tommosiin asioita täältä AINA?
|O

meillä on ollu pienestä asti mummolassa meidän mukana öitä ja yökylässä tais olla eka kerran1,4 vuotiaana yhen yön. sen jälkeen mummo on soitellu että haluaa pojan hoitoon ja elokuussa menee viikoksi mummolaan.Ei minkään näköstä ongelmaa. Pitäkää huonona äitinä ja vanhempina ihan rauhassa,mun ei tarvi kuunnella teidän muiden mielipiteitä :)

Tyhjänpäivästä paskanjauhantaa kiiltokuvaäitien suusta!

Jokanen tekee niinku parhaaksi näkee eikä niihin tarvi täältä kysellä "lupia".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuostahan on olemassa joku sellainen sääntö että lapsi voi olla vanhemmista erossa yhtä pitkään kun on ikävuosia vuorokausina. Pari päivää on puolitoistavuotiaalle tosi pitkä aika. Onneksi teillä sentään hoitaja on noin tuttu.

tuo on aikalailla yhtä huuhaa sääntö kuin tämä jota meille syötettiin pentuina: "pitää vielä syödä niin monta lusikallista kuin on ikävuosia" . :laugh:

äitä, Meillä menee torstaina kolmen aikaa hoitoon ja tullaan takaisin lauantain aamupäivällä yhdentoista-kahdentoista kieppeillä. Nähdään mummoa yöhoitoviikolla parikertaa ainakin...
onko teillä mennyt mummon yö nukutukset aina hyvin? onko itkeskellyt äitin perään?

waaka, en pisä sinua huonona äitinä, En tosiaankaan! Olet varmasti paras äiti lapsellesi. :) Kyselen tätä vaan siksi kun hieman jännittää minua kuinka tuo poika sitten siellä pärjää. Vaikka tiedän että pärjää varmasti paremmin kuin minä. =) Silti on kiva kuulla muiden kokomuksia. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Justiina:
äitä, Meillä menee torstaina kolmen aikaa hoitoon ja tullaan takaisin lauantain aamupäivällä yhdentoista-kahdentoista kieppeillä. Nähdään mummoa yöhoitoviikolla parikertaa ainakin...
onko teillä mennyt mummon yö nukutukset aina hyvin? onko itkeskellyt äitin perään?

Ihan hyvin on mennyt. Muutenkin isompi ollut niin helppo vauva. Nukahtaa itekseen, ei tartte nukutella. Joskus kun mummolasta ollaan lähdössä niin tulee eteiseen vilkuttamaan mulle että hän jää tänne. :D Ei musta tästä mitään haittaa ole ollut. :)

Yhteistyössä