Kuinka mies selviytyy erossa

  • Viestiketjun aloittaja Väittämä
  • Ensimmäinen viesti
Väittämä
"Valitettavan moni mies ottaa tuossa tilanteessa (avioerossa) itseltään hengen. Vielä useampi alkaa ryyppäämään ja lähes kaikki masentuvat jollakin tasolla."

Poimin tämän ylläolevan lauseen nimimerkki noon kirjoituksesta. Nyt siis kyse miehistä, koska tuon lauseen kirjoittaja korosti haluavansa tuoda miesnäkökulman asiaan.

Omassa lähipiirissäni on eronneita miehiä ja kaikki ovat nousseet jaloilleen normaalin suruajan jälkeen. Oikeastaan elämä on jatkunut koko ajan samana ja ajan kuluessa mies on vain piristynyt. Naiset ovat tarvinneet parin päivän itkuloman töistä, että mieli tasaantuu. Yhden miehenkin muistan pitäneen pari päivää lomaa. Yhtäkään miestä en tiedä, joka olisi eron jälkeen alkanut ryyppäämään tai tehnyt jopa itsemurhan. Toki alakulo liiton epäonnistumisesta kuuluu inhimillisyyteen, mutta se, että alakulon päästää masentumisen asteelle kuulostaa omituiselle. Miksi ihmisellä ei ole taitoa käsitellä elämän realiteetteja ja jatkaa elämää itsenäisesti eteenpäin?

Ja tuosta ryyppäämisestä vielä. Ne miehet jotka eron jälkeen valloittavat baarit, ovat usein niitä jotka muutenkin käyttävät viinaksia suht reilusti. Ero on vain hyvä tekosyy käyttää niitä vieläkin enemmän. Useimmat juopot kun hakevat aina syynsä juomiseen jostain.
 
Opus_
Vähän samantapaisia asioita pohdin tänään itsekin... Kun monessa puheenvuorossa on tullut esiin miten "ei voi" lähteä huonosta liitosta tai suhteesta kun mies on niin riippuvainen naisesta. Lähinnä kai siis ei pärjää yksin.. Miten voitte päästää elämänne/miehenne sellaiseen tilaan että toinen ei osaa yksin asua ja olla? Ahdistavaa olisi olla suhteessa vain sen takia että jätettävä osapuoli on niin riippuvainen yhteisestä kodista/taloudesta/mistälie.. Jokainen on aikuinen ihminen ja vastuussa itsestään.
 
Väittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja Väittämä;10557980:
Miksi ihmisellä ei ole taitoa käsitellä elämän realiteetteja ja jatkaa elämää itsenäisesti eteenpäin?
Mielestäni kaikki ko. asiat ovat jossain määrin realistisia, osa enemmän tai vähemmän ja paljon voi olla joskus liikaakin, mutta miehet selviytyvät erossa vaihtelevalla menestyksellä.

"En tiedä miksi laulaa lintunen, kai iloinen se on tai surullinen."

Poimin tämän ylläolevan lauseen Aku Ankka -lehdestä.

Omassa lähipiirissäni on eläimiä, joista monen ovat nousseet jaloilleen normaalisti. Oikeastaan elämä on jatkunut koko ajan samana ja ajan kuluessa olen pohtinut asioita:

Väittämä:

Hämähäkki voi tehdä verkon, mutta ei takerru siihen.
Kärpänen voi tehdä pilkun, mutta ei takerru siihen, vaan takertuu verkkoon, ja sillä on verkkosilmät.
Miksi hämähäkki ei takerru pilkkuun vaikka sillä on pilkkusilmät?
 
no
En minäkään sitä normaalina pidä, että mies ei eroa kestä. Ja jos mies tekee itsemurhan, niin sairas hän on ollutkin. Ja ero sairaasta miehestä on jopa suotava.

Ei avioliitossa pidä olla miehen kypsymättömyyden vuoksi, eikä oikeastaan pidä edes mennä avioliittoon epäkypsän miehen kanssa. Erota saa.

Mutta valitettavan paljon on miehiä, jotka eivät kestä eroa ja sortuvat. En minä heitä pysty auttamaan, enkä missään tapauksessa syyllistä naista, jos hänen ex ei kestä eroa.

Lapset menettävät isänsä.

Muistaakseni erään tutkimuksen mukaan eron jälkeinen masennus kestää seitsemän vuotta ja itse uskon siihen. Jos ero ei masenna, eikä juuri kolautakaan, niin ei ole ihan terve suhde ollutkaan.
 
No huh taas.
Eikö sulla ole mitään normaaleja vaihtoehtoja. Ihme liiottelua. Sekä 7 vuotta että 2 päivää. Luulisin, että joku 1-2 vuotta on maksimi jos on tullut jätetyksi. Jos seitsamän vuotta piehtaroi itsesäälissä ja surussa niin täytyy olla päässä jotain vikaa.
 
mollausmaija
Alkuperäinen kirjoittaja Väittäjä;10559751:
Huh, hellettä, sano, jänis, pakasella, väitän!

Joka kerta meillä kun mies on lähtenyt ovesta ja uhkaillut erolla plus uhonnut, hän vetää pään täyteen ja yrittää selviytyä parin päivän kännillä plus minun asioitani julkisesti levittelemällä. Helpottaa varmaan tuskaa. Mitä sitä miettimään kun on pullo. Ja aina ryyppyveikkoja siivestämässä. Ja kun olemme jakaneet tavaroita (tapahtuu noin joka toinen viikko) hän haukkuu minua ja esittää muille marttyyriä.
 
Väittäjä
Joka kerta meillä kun mies on lähtenyt ovesta ja uhkaillut erolla plus uhonnut, hän vetää pään täyteen ja yrittää selviytyä parin päivän kännillä plus minun asioitani julkisesti levittelemällä. Helpottaa varmaan tuskaa. Mitä sitä miettimään kun on pullo. Ja aina ryyppyveikkoja siivestämässä. Ja kun olemme jakaneet tavaroita (tapahtuu noin joka toinen viikko) hän haukkuu minua ja esittää muille marttyyriä.
Pitäisikö minun väittää siitä asiasta jotain?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä