Kuinka monella on raskauden aikana ollut vahva tunne sukupuolesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "liina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"liina"

Vieras
Ekassa raskaudessa ei ollut oloja suuntaan eikä toiseen, rakenneultrassa selvisi sitten sukupuoli ja siitä tulikin varma olo ja oikeaan osui. Samoin lapselle annettu nimi pomppasi esiin koko raskauden ajan milloin mistäkin.

Nyt toisessa raskaudessa tuli heti tietty olo sukupuolesta joka eri kuin ekalla, mutta ultrassa ei saatu selville. Ja taas kerran tietty nimi pomppii esille. Tyhmää tälläinen, kun jos vauva onkin toista sukupuolta kun itse miettii niin siltikin niin rakas! Harmittaa vauvan puolesta, jos mietin väärää sukupuolta.. ehkä vähän herkkätunteinen nyt :D

Mulla oli puolivälistä asti poikaolo, mutta tietoisesti asennoidun tyttöön, jottei sitten tulisi yllätyksenä/järkytyksenä. Näin myös nimen kanssa: mietin oikeastaan vain tytölle nimeä, vaikka tunsinkin odottavani poikaa. Jotenkin en vaan uskaltanut luottaa siihen omaan fiilikseen. Me ei selvitetty sukupuolta etukäteen.

kahdessa ekassa olin varma että tulee poika, vaikka toisen kohdalla muut puhuivat prinsessasta, ja pojat tuli. Kolmannen kanssa ei ollut mitää oloa ja tyttö tuli =)

Esikoisesta tyttö-tunne, oli tyttö. Kuopuksesta poika-tunne, oli tyttö, mutta erittäin stereotyyppisen poikamainen, jos sallitaan jaottelu karkeasti kahteen biologiseen sukupuoleen, johon en sinällään usko.

Olin ihan varma siitä että odotin poikaa. Nimi oli mietitty pojalle ja samoin vaatteetkin pääosin poikamaisia. Poika tuli.
Tyttö olisi ollut aivan yhtä haluttu ja rakastettu, mutta poikaolo oli todella vahva. Tyttö olisi ollut tosi yllätys (ihana yllätys tietysti).

Olen kaikissa raskauksissa tuntenut odottavani tyttöä. Liekö se liittyy toiveisiini, ainakin ensimmäisen raskauden aikana toivoin tyttöä. Ja kai se täytyy myöntää, että kyllä muissakin salaa toivoin, mutta en kai kunnolla myönnä sitä vieläkään... Ja neljä tyttöä mulla onkin.

Varsinkin viimeisen kohdalla kaikki olivat sitä mieltä, että kyllähän se poika nyt vihdoin tulee. Ja sekin mua ärsytti. Siitäpä saivat :D ;)

Ekassa raskaudessa viimeisen kuukauden aikana kun selailin nimiä niin mua ei yhtään kiinnostanut katsoa tyttöjen nimiä. Tuli siis vaan kumma tunne että turhaa katsoa niitä. Ja poika tuli =)
Nyt toisessa raskaudessa viimeiset viikot käsillä ja välillä huomaan katselevani erityisesti tyttöjen vaatteita tai tytöille muuten kohdistettuja juttuja ja sitten tulee sellanen "herätys" yhtäkkiä että hei, mitä mä ajattelen, voihan se olla poikakin =) Mutta tämä arvoitus selviää vasta tossa helmikuun puolella...

Kummankaan sukupuolta ei olla missään nimessä haluttu tietää etukäteen, sehän on vähän niinkun sais kurkata joululahjojaan jo kesäkuussa :D

Just meinasin kirjottaa, että kaikilla osunut oikeaan.. Mun äidillä kans oli vahva tunne, että oon poika ja sitten yllätys paljastui salissa. Mietinkin, että käykö nyt samoin :)

Ei oo ollut minkäänlaista tunnetta. Esikoisesta (poika) näin tyttöunia, mutta ei ollut siis mitään fiilistä itsellä, että tyttö olisi.. Nyt olen raskaana, ihan alussa ja eipä kyllä taaskaan mitään tunnetta, katsotaan tuleeko :)

Oli erittäin vahva tunne että tyttö tulossa... 6 kk jälkeen annettiin lääkärin kertoa mitä ultrassa näkyy ja poikaa ovat nyt väittäneet tulevaksi- montakin eri lääkäriä. Kuukauden sisään lopullisesti selviää :) Oli itselle kyllä melkoinen yllätys koska tyttötunne niin vahva. Mutta molemmista iloitaan yhtä lailla!

Kyllä oli sellanen pieni kutina siitä että tyttö tulisi. Näin tosi vahvan unen jossa oli pikku tyttö ja tosi "myymäinen" :laugh: Tuli tyttö joka on Myyn vastakohta.

olin varma että poika tulee, ja 3 viikkoa ennen synnytystä ultrassa näkyi tyttö. olin jotenkin tosi pettynyt, en siihen että tyttö tulee vaan koin vissiin että "äidinvaistoni" oli pettänyt mut :D olis ollu hienoo kertoo olevansa yks niistä fiksuista :D jotka tiesi etukäteen.

Olin täysin varma että odotan poikaa ihan alkuraskaudesta lähtien eikä edes mietitty tyttöjen nimiä. Tyttö kuitenkin tuli.

Nyt on muka tyttöolo, kun alkuraskauden pireet on niin samanlaiset kuin esikoisesta (olen viikolla 10), mutta parempi etten edes mieti asiaa.

Samoin kaikkien kavereiden vauvojen sukupuolet olen arvannut etukäteen väärin (ollaan pidetty kavereiden kanssa galluppia jokaisen raskaudessa).

Keskimmäisen kohdalla tiesin että tyttö tulee ja niin tuli. viimeisen kohdalla raskaus taas samanlainen ku ekaa poikaa odottaessa ja meillä jopa lapset tiesivät että poika tulee kun äiti taas vuodelevossa ja niin se oli poika. Muistan kun jouduin sairaalaan viikonlopuksi enenaikasten supistusten takia niin vanhin lapsi oli sanonut mummulle et se on poika kun pojilla on niin kiire ulos :)

Esikoista odottaessani mulla oli pitkään poikaolo, vatsakin oli mukamas sen oloinen. Kunnes sitten joskus puolen välin jälkeen näin vahvan työttövauva unen. Jokusen ajan päästä näin uudestaan tyttöunen. Tosin sitten juuri ennen esikoisen syntymää näin poikaunen, mutta sekin oli semmoinen, että siinä kuiskasin juuri syntyneelle vauvalle, että tervetuloa maailmaan, isosisko sua jo kovasti kotona odottaakin :) Silloin viimeistään olin ihan varma, että tyttöhän se sieltä tulee. Ultrassa ei siis asiaa oltu kysytty.

Toisessa raskaudessa oli jostain syystä alusta asti semmoinen olo, että poika tulee. Ultrassa ei asiaa haluttu koskaan tietää. Ja poikahan se sieltä syntyi. Heti pojan synnyttyä tuli mieleen toi viimeisin uni, jonka esikoista odottaessani näin, joten kuiskasinpa sitten pojan korvaan, että tervetuloa maailmaan, isosisko sua kotona jo kovasti odottaakin :)

Oikeasti en kyllä uniin usko :D

Yhteistyössä