kuinka monella tärpännyt...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piijetska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piijetska

Vieras
kun ovulaatio ajankohta tiedossa?onko heti tärpännyt vai myöhemmin. Mulla ilmeisesti menkkojen kierto sekaisin koska käytin e-pillereitä, lopetin ne viimekeväänä huhtikuussa että voiko vieläki kiertoni olla sekaisin?onko mahdollista tulla raskaaksi... katsoin et ovulaatio olisi 15pvä tiennoilla. pienokainen olisi tervetullut, pidän peukkuja :) jotta tärppäisi

Hei!

Mulla tärppäs heti eka kerralla kun sain ovulaatioajan tietää..eli mulla on tosi säännöllinen kierto, 28 päivää ja ovis sattui kp 13. Satuin käymään gynellä jotain kp 7 ja gyne näki milloin se munasolu ois irtoamassa eli hän osasi mulle hiukka ""vihjata"".
Nyt meillä on 9 viikon ikäinen tyttö!
Onnea oviksen löytämiseen!

Voi olla kierto sekaisin vielä vuodenkin päästä pillerien lopetuksesta, riippuu kauanko söit niitä ennen lopetusta.

Meillä oli keskenmenon jälkeen vuosi yritystä takana kun ostin ovistestejä aconilta netistä, heti kun kaikki oli kohdallaan (eli mies ja ovis yhtäaikaa kotona..) niin tärppäs=)! Nyt rv27+3.

Meillä ehti olla kaksi yrityskiertoa ennen tärppiä, kummallakin kerralla käytin ovistestejä ja ajoitukset olivat nappiin (tai ainakin sekstailtiin oviksen aikaan). Ekalla kerralla en raskautunut, mutta siis toisella kerralla hyvinkin :) Itse koin, että ovistesteistä oli apua.

Tärpänneille kysymys...

Oletteko puuhailleet juuri ennen plussaa? Samana päivänä kuin plussa? Vai seuraavan päivänä? Vai joka päivä?

Ovistestissä kun sanotaan, että ovis on noin 20-40 tunnin (en muista tarkkoja tunteja) kuluttua ekasta plussasasta. Meilä kävi tässä kierrossa niin, että puuhailtiin kolmena plussausta edeltävänä päivänä ja sitten plussan jälkeisenä päivänä, mutta itse plussapäivä jäi väliin...

Onko jollain tärpännyt jotenkin vastavilla puuhailuilla? Vai onko se plussapäivä se ""juttu""?

Me puuhasteltiin tärppikierrossa pari päivää ennen plussaa ja plussailtana (iltapäivällä sain ovisplussan), siihen jäi sekstailut siinä kierrossa ja tärppi tuli.

Sitähän sanotaan, että siinä vaiheessa kun munasolu on irronnut, eivät simpat enää ehdi sitä hedelmöittämään (varsinkaan jos ovat hitaanpuoleista sorttia). Eli simppoja pitäisi olla jo valmiina odottelemassa. Kyllähän tuo kuulostaa hyvältä, että teillä on ollut puuhasteluja plussaa edeltävänä päivänä, simothan saattaa elää jopa 5 vrk, jos hyvin käy. Tsemppiä piinailuihin! :)

Meillä puuhailtiin kaksi päivää ennen ovisplussaa ja samana iltana kun olin saanut ovisplussan ja siinä kierrossa tärppäs. Kannattaa kokeilla ovistikkuja niin oppii paremmin hahmottamaan omien tuntemusten perusteella että millon ovis on.

Yhteistyössä