Kuinka monella toinen raskaus kestänyt pidempään kuin ensimmäinen? Koska syntyi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Synnyttäjä-Silja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Synnyttäjä-Silja

Vieras
Esikoinen syntyi rv 39+5, nyt odotellaan pikkukakkosta 40+6. Alkaa jo keittää, olen jotenkin ollut siinä uskossa, että toinen tulisi vähintään samoihin aikoihin kuin ensimmäinen, mutta nyt ollaan jo yli viikko 'myöhässä', eli huomenna siis jo 41+0.

Pää alkaa hajota tähän odotteluun, ei mitään merkkejä! Kuinka teillä kävi ja miten kakkosen/kolmosen/nelosen viivästynyt synnytys käynnistyi? Supistelulla? Limatulpalla? Vesien menolla?

Vertaistukea pitkiin hetkiin!!

Mulla esikoinen syntyi 39+6, kakkonen vasta 40+6. Lähti käyntiin niin, että ulkoilutin hermostuksissani koiraa oikein urakalla illalla, josta supistukset alkoivat. Tsemppiä, olin itsekin jo aivan hermoromahduksen partaalla, kun lapsikin oli tiedettävästi iso!

Eka syntyi pari pv ennen laskettua, kuopus meni melkein kaks viikkoa yli. Aika pitkiä viikkoja olivat :D Lähti käyntiin limatulpan menolla ja supistuksilla - oli aika ronski sisätutkimus yliaikaiskontrollissa pari pv aikaisemmin. Seuraavana päivänä ois ollu käynnistys edessä.

Mulla syntyi esikoinen 38+3 ja kuopus 39+5. Ihan spontaanisti alkoi kuopuksen kanssa supistella yöllä ja aamupäivällä sitten syntyi ilman lisävahvistuksia (ei siis oksitosiinia, mikä on vissiin aika harvinaista epiduraalin kanssa, kun kanyylin kuitenkin laittoivat heti kärkeen varuiksi sitä varten...).

Kolmas syntyi kaksi viikkoa myöhemmin (39+1) kuin isommat sisarukset (37 & 37+2). Kolmas oli muutenkin synnytyskokemuksena aivan toiselta planeetalta: raskausmyrkytys ensimmäisen kerran elämässäni, varsinainen synnytys oli ohi kahdessa tunnissa.

Mulla syntyi eka 39+0, toka 39+3, kolmas 41+5. Kolmannen kohdalla meinas pää hajota kun kaikki neuvolatätiä myöten ootti että kolmaski syntyis 39 viikon aikana ja se meniki paljolti yli. Joten tiedän ap tunteesi. Tsemppiä!!!

[QUOTE="mami";23399528]Mulla syntyi eka 39+0, toka 39+3, kolmas 41+5. Kolmannen kohdalla meinas pää hajota kun kaikki neuvolatätiä myöten ootti että kolmaski syntyis 39 viikon aikana ja se meniki paljolti yli. Joten tiedän ap tunteesi. Tsemppiä!!![/QUOTE]

Niin ja kaks ekaa käynnisty vesien menolla, tää yliaikainen taas säännöllisillä supistuksilla.

Eka spontaani 38+2 ja nyt tää toka huomenna 40+0 eikä synnytyksestä tietoakaan!! Tiedän niiin tunteesi, luulin olevani kotona jo pikkuisen kanssa tässä vaiheessa.. Toka raskaus ollu muutenkin tosi paljon erilaisempi ja raskaampi kipuineen kuin ensimmäinen.

Yhteistyössä