kuinka monen lapsi syö kaaliruokaa mielellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A shadieeyah

Vieras
tein tuossa lammaskaalia (iso 5litran padalla hintaa ehkä 3-4euroa)..
Poika syö jo toista annostaan :o
Kyllä se kaalista tykkää mutta 2aikuisten annosta pikku pätkällä ylitti odotukset(7v siis).

niin siis tarkotin ihan kaalikeitto,laatikkoa tai pataa.

(ei parsa tai muita härpäkkeitä )

Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
hlei oliko pakko puhua mitään kaalilaatikosta, lapset ei söis, mutta mä kyllä söisin, asutkos sä kaukana, mä voin tulla ja syödä ne lastesi annokset :xmas: :p

ei meillä oo ku yks 7v..kuopiossa on pata lämpimänä.
(hautui semmoset 6tuntia uunissa miedolla josta 4,5tuntia uuni oli päällä )

Meillä 1½v poika syö kaaliruokia mielellään.. jokunen aika sitten syötiin kaalikääryleitä ja toi pikkujäpikkä söi 2 isoa kaalikäärylettä ja pikkutipan jaksoi vielä muussiakin siihen päälle :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
hlei oliko pakko puhua mitään kaalilaatikosta, lapset ei söis, mutta mä kyllä söisin, asutkos sä kaukana, mä voin tulla ja syödä ne lastesi annokset :xmas: :p

no niinpäs oliki, ja söi vielä itse kaalensa. katsos kun sana kaali saa mut sekoomaan päästä ja mä en silloin kuule, en nää, enkä osaa lukea, muuta kuin sen että jollain on kaaliruokaa :p :p :p

Alkuperäinen kirjoittaja mokoma:
Meillä 1½v poika syö kaaliruokia mielellään.. jokunen aika sitten syötiin kaalikääryleitä ja toi pikkujäpikkä söi 2 isoa kaalikäärylettä ja pikkutipan jaksoi vielä muussiakin siihen päälle :whistle:

teetkö sie kääryleet ite? miten..
mie yritin kerran tehä mut ei onnistunut.
Meiän äiti osaa tehdä tosi hyviä mut mie en onnistu...

no niinpäs oliki, ja söi vielä itse kaalensa. katsos kun sana kaali saa mut sekoomaan päästä ja mä en silloin kuule, en nää, enkä osaa lukea, muuta kuin sen että jollain on kaaliruokaa :p :p :p

:laugh: on tässä kaalissa yks haittapuoli varsinkin jos syö ruisleivän kaa *ojentaa pyykkipojan* ...hienoisia haju haittoja tulee.

Minä en itse moista söisi (en ole syönyt lihaa 14 vuoteen) mutta kyllä se muille menisi.
Oma lempparini on pitkään haudutettu kaaliherkkuvuoka, jossa on paljon tomaattisosetta, sipuleita, juustoa ja smetanaa ja esim. suppiksia.

Meilla kaali menee parhaiten salaattina, sekaan omenaa, ananasta ja porkkanaa. Myös kukkakaalista tehty raakasalaatti on hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja mokoma:

teetkö sie kääryleet ite? miten..
mie yritin kerran tehä mut ei onnistunut.
Meiän äiti osaa tehdä tosi hyviä mut mie en onnistu...

Teenhän minä.. ootas katson sattuuko mulla olemaan koneella se ohje että saisin laiskana vain käyttää copy pastea :whistle:

Tuolta allaolevasta linkistä löytyy mun käyttämä ohje ja se on kyllä toimiva resepti! Maustan tosin vähän miten sattuu enkä laita vain valkopippuria.. mä yleinsä laitan myös valkosipulia ja maustan herbamarella ja pippureilla.

Suosittelen kokeilemaan ja toi siirappi-voi yhdistelmä on sit pakollinen! Maistuu tosi ihanalta kääryleiden päällä :p

http://reseptivihko.net/kaalikaaryleet