Kuinka monet housut teidän noin 2 -vuotiailla/ 92 kokoisilla (poika)lapsilla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elenia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elenia"

Vieras
En tarkoita college- ja velourpöksyjä enkä verkkareita, vaan "oikeita" housuja: reisitaskuhousut, farkut, sammarit, kesähousut ym. Jätetään myös ulkoilupukujen housut laskuista pois.

Toki tyttöjen äiditkin saa vastata, tytöillä vaan taitaa olla aika paljon hameita ja mekkoja housujen lisäksi ;)

Olen ostanut nyt 1 v 7 kk pojalle (86 cm) odottamaan 92-koon housuja seuraavasti: kahdet siistit reisitaskuhousut (beiget ja harmaansiniset), kahdet eriväriset Name It:n baggy pants-housut (ehkä jotkut tietää, sellaiset kivat puuvillasamettihousut, eivät ole pikkuaikuisen mallia) ja yhdet farkut (pojan ekat). Lisäksi minulla on jemmassa yhdet 86 cm ohuehkot puuvillahousut, jotka lultavasti ovat sopivat kesällä kun poika alkaa käyttää kokoa 92, koska vielä nyt 86-senttisenä hänelle menee samat housut koossa 80 cm. Lisäksi ostin hänelle kahdet siistit caprishortsit. Poika on kotihoidossa, uskon että näillä housuilla pärjätään kun lisäksi tietysti on ne college- ja velourpöksyt.

Mun mielestä velourhousut on pikkunassikalla mainiot. Mutta siis tuolla sun määritelmällä meillä on kahdet housut: reisitaskuhousut (nekin tosin collegekangasta) ja sammarit.

[QUOTE="äitimuori";25880100]Mun mielestä velourhousut on pikkunassikalla mainiot. Mutta siis tuolla sun määritelmällä meillä on kahdet housut: reisitaskuhousut (nekin tosin collegekangasta) ja sammarit.[/QUOTE]

Niin ovat, mutta en minä pojalle kaupungille lähtiessä laita velourhousuja, minusta ne ovat kotiasu.

Hmm, olen tainnut ostaa turhan paljon sitten. No, jos jotkut housut jää käyttämättä niin voin aina myydä ne eteenpäin hintalaput kiinni. Toisaalat tykkään, että muskarissa ja kerhossa ei tarvitse käydä yksillä ja samoilla siistimillä housuilla, vaan on valinnanvaraa ja vaihtelua.

[QUOTE="tytön äiti";25880171]Meillä yhet siistit puuvillahousut, kolmet siistit sortsit, kahet farkut ja kolmet sammarit. Velourpöksyjä kolmet ja legginssejä neljät. Hameita kolme.[/QUOTE]

Tällainen määrä kuulostaa tutummalta :D

Meidän pojalla ei sit ole ollenkaan oikeita housuja :O

Meillä oli kyllä vino pino erilaisia "kangashousuja", niinkun olen tavannu noita kutsua, mutta vein kaikki kierrätykseen, kun huomasin etten osaa tolle 2,5-vuotiaalle vielä sellasia pukea. Me ei tosin kyllä myöskään koskaan käydä kaupungilla, ton lapsen kanssa siis... Noita siis ilmeisesti pidetään kesällä päällishousuina, mutta entäs talvella? Puetko tollaset "oikeet" housut myös haalarin alle?

[QUOTE="Elenia";25880119]Niin ovat, mutta en minä pojalle kaupungille lähtiessä laita velourhousuja, minusta ne ovat kotiasu.[/QUOTE]

Minä laitan. Ei ne sieltä toppavaatteiden alta kuitenkaan edes näy.

Hmm.. Tällä hetkellä käytössä 86-98 kokoa (mallista ja merkistä riippuu). Yhdet siistit housut,2 farkut. Kesäksi odottamassa 1 sortsit + tarkotus ostaa ainakin toiset sortsit ja ainakin yhdet kesähousut. Noi siistit housut ja farkut on kyllä ihan turhia,poika kun ei suostu niitä jalassaan pitämään. College- ja velourhousuja on yhteensä ehkä 8-10,niillä mennään ainakin koko "ulkovaatekausi". Ovat haalarin alla varmasti paljon mukavammat kun jotkut farkut.

Ap,mitä laitat pojalle päälle kun kaupungille menette (talvella)??

[QUOTE="Elenia";25880181]Hmm, olen tainnut ostaa turhan paljon sitten. No, jos jotkut housut jää käyttämättä niin voin aina myydä ne eteenpäin hintalaput kiinni. Toisaalat tykkään, että muskarissa ja kerhossa ei tarvitse käydä yksillä ja samoilla siistimillä housuilla, vaan on valinnanvaraa ja vaihtelua.[/QUOTE]

Ei varmasti ole liikaa -etkö sä ole palstalta oppinu, että lapsen vaatteet on laitettava heti pyykkiin, kun ne on kerran olleet päällä? Toisaalta tietty pyykit on hyvä pyörittää vähintään joka toinen päivä, ettei niissä pyykkikasoissa pääse bakteerit kasvamaan, että ehkä noissa on vähän ylimääräistä...

[QUOTE="ewe";25880193]Kyllä mä ohuen kesähousut ja muutamat sortsit ostaisin tuohon lisää.[/QUOTE]

Ne 86 cm housut, jotka on jemmassa odottamassa, ovat ohuet puuvillahousut. Samanlaisia käytettiin viime kesänäkin shortsien lisäksi. Eikä ne kahdet reisitaskuhousutkaan paksuja ole, menevät oikein hyvin jossain +20 kelissä. Mutta mietin itsekin että parit rymy-shortsit voisi vielä ostaa, joilla voi sitten seikkailla takapihalla ja mökillä ja ne siistimmät caprit jää sitten kaupunkireissuille ym.

Meidän pojalla ei sit ole ollenkaan oikeita housuja :O

Meillä oli kyllä vino pino erilaisia "kangashousuja", niinkun olen tavannu noita kutsua, mutta vein kaikki kierrätykseen, kun huomasin etten osaa tolle 2,5-vuotiaalle vielä sellasia pukea. Me ei tosin kyllä myöskään koskaan käydä kaupungilla, ton lapsen kanssa siis... Noita siis ilmeisesti pidetään kesällä päällishousuina, mutta entäs talvella? Puetko tollaset "oikeet" housut myös haalarin alle?

Talvella pikkupakkasilla kauppa- ja kaupunkireissuilla pojalla on pitkikset+vuorelliset reisitaskuhousut (joita en maininnnut aloituksessa, koska ne ovat käytössä jo nyt) ja tikkitakki. Hyvin pärjää, kun ulkona ollaan max. minuutti kerrallaan. Kovemmilla pakkasilla tietenkin toppahaalari ja sen alla velour/collegepöksyt, koska ne ovat mukavammat haalarin alla. Mutta kyllä olen pukenut reisitaskuhousut myös toppahaalarin alle, esim. kun ollaan menty muskariin rattailla.

Ei varmasti ole liikaa -etkö sä ole palstalta oppinu, että lapsen vaatteet on laitettava heti pyykkiin, kun ne on kerran olleet päällä? Toisaalta tietty pyykit on hyvä pyörittää vähintään joka toinen päivä, ettei niissä pyykkikasoissa pääse bakteerit kasvamaan, että ehkä noissa on vähän ylimääräistä...

No mä kyllä pesen pyykkiä aika usein, mutta silti tykkään että ei tartte ihan 1-2 housuilla yrittää pärjätä. Viime kesänä poika oli alle vuoden ikäinen eikä kävellyt eli kaikki ulkoilu hoidettiin rattaissa. Nyt mietin vaatevarastoa senkin mukaan, että vaatteita likaantuu ja menee rikkikin, kun poika kävelee ja juoksee ja leikkii.

Meillä on toistaiseksi pidetty kesällä verkkareita ja collegehousuja. Sisällä ja ulkona, kotona ja kylässä, päiväkodissa ja muskarissa. Tummansinisissä velourhousuissa on käyty mm. syntymäpäivillä -niiden kanssa poika itse halusi laittaa kauluspaidan päälle. Viime kesänä oli muutaman kerran shortsit jalassa, tai sitten juoksi pelkissä uimahousuissa, mutta noin pieneltä olen mielelläni suojannut vielä jalatkin kovimmalta auringonpaahteelta. Ensi kesänä varmaan tulee enemmän shortseja käyttöön, mutta nekin ovat -yllätys yllätys -pehmeistä kankaista, trikoota tai sitten jotain collegetyyppistä.

Kyllä minä kesäksi siistejä housuja ja shortseja ostan. Koko kevätkin menee vielä näillä nykyisillä vermeillä, topat vaan vaihtuu kevyempiin henkseliulkoiluhousuihin.

[QUOTE="vieras";25880244]Hmm.. Tällä hetkellä käytössä 86-98 kokoa (mallista ja merkistä riippuu). Yhdet siistit housut,2 farkut. Kesäksi odottamassa 1 sortsit + tarkotus ostaa ainakin toiset sortsit ja ainakin yhdet kesähousut. Noi siistit housut ja farkut on kyllä ihan turhia,poika kun ei suostu niitä jalassaan pitämään. College- ja velourhousuja on yhteensä ehkä 8-10,niillä mennään ainakin koko "ulkovaatekausi". Ovat haalarin alla varmasti paljon mukavammat kun jotkut farkut.

Ap,mitä laitat pojalle päälle kun kaupungille menette (talvella)??[/QUOTE]

Huomasin vasta nyt että kysyit pojan kaupunkivaatetusta. Vastasin jo toiselle nikille mitä laitan pojalle päälle kaupungille (talvella).

Meidän 1v2kk käyttää kokoa 92cm.
Kaapeista löytyy farkkuja, canvashousuja tms varmaan n. 10-15kpl, mutta eipä tule käytettyä. Jäykkiä ja hankalia vaipan kanssa.

Minäkään en oikein tykkää farkuista pienillä, mutta nyt tosiaan heräteostoksen ostin pojalle ekat farkut kesäksi ja alkusyksyksi. Saa nähdä kuinka paljon niitä tulee läytettyä. Tykkään pehmeämmistä kankaista housuissa.

meiltä löytyy hirveästi 92-98 housuja n.35kpl. Tämä on kyllä käytettyjä/lahjaksi saatuja, joten ei kauheesti harmita jos jää käyttämättä. Hyvä laatuisia kuitenkin.Eri tilanteisiin sopivia eikä tarvi pesukoneen laulaa päivittäin.

Ei varmaan ainakaan tuon enempää kannata ostaa, ennen kuin näet että tarvitseeko. Meillä oli viime kesänä tuon ikäinen poika, ja housuja oli kolmet kangashousut, kahdet farkut, kolmet shortsit. Hyvin riitti, eikä olisi noinkaan monia tarvinnut (mutta mä ostankin jos tulee vastaan kivoja ihan siksi kun ne on kivoja). Yhdetkään housut ei menneet rikki, kuluivat tietysti, mutta pieneksi menivät ennen kuin olivat niin kuluneet, että olisin sen takia hylännyt.
Farkuissa on paljon eroja, kannattaa ostaa pehmeät ja joustavat!

Meillä on toistaiseksi pidetty kesällä verkkareita ja collegehousuja. Sisällä ja ulkona, kotona ja kylässä, päiväkodissa ja muskarissa. Tummansinisissä velourhousuissa on käyty mm. syntymäpäivillä -niiden kanssa poika itse halusi laittaa kauluspaidan päälle. Viime kesänä oli muutaman kerran shortsit jalassa, tai sitten juoksi pelkissä uimahousuissa, mutta noin pieneltä olen mielelläni suojannut vielä jalatkin kovimmalta auringonpaahteelta. Ensi kesänä varmaan tulee enemmän shortseja käyttöön, mutta nekin ovat -yllätys yllätys -pehmeistä kankaista, trikoota tai sitten jotain collegetyyppistä.

Mä en taas lähde edes vuoden ikäisen kanssa kaupungille niin, että sillä olisi jotkut velourit jalassa.

Yhteistyössä