KUinka monet päiväunet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammmma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammmma

Vieras
Vauvani on kohta 8 kk ja nukkuu vielä kolmet päiväunet. Miten nämä päiväunijutut yleensä menevät, eli monteko päikkärit yleensä tuon ikäiset nukkuvat ja miten ne muuttuvat tässä lähikuukausina. Ja mihin aikaan noita päiväunia yleensä nukutaan.

Meillä on vähän ongelmana se, että vauva nukkuu nuo kolmet n 50 minuutin unet aamulla, aamupäivällä ja noin kahden aikoihin ja sitten illalla ollaan ihan väsyneitä ja kärttyisiä pari viimeistä hereilläolotuntia.

En tiiä yleensä, mut mun kohta 7kk nukkuu pääsääntöisesti kahet pitemmät unet. Joskus ottaa lyhyet iltatirsat, jos unet on jääny lyhyemmiks. Noi päiväunet on kestoltaan 1,5 - 3 tuntia, yhteensä nukkuu päiväunia noin 5 tuntia.

Tuon ikäisenä taisi mun vauva nukkua myös kolmet unet, pituudeltaan vajaan tunnin per unet.

Nyt on 10kk ja nukkuu yleensä kahdet päiväunet maksimissaan. Ekat n. puoli tuntia ja tokat n. 2 tuntia. Neljän-viiden jälkeen ei enää nuku ja kahdeksan aikaan menee yöunille. Itekseen rytmi meni tällaseksi, en siis erikseen yrittänyt muutella unien pituutta.

Joskus on käynyt niin että nukkuu yhdet n. 3 tunnin päikkärit.

Tuossa iässä tyttö nukkui kahdet 1-2h unet, ekat siinä 10-12 välillä ja tokat muistaakseni 16-18 välillä. Yöunet oli 20.30-8.

10kk iässä alkoi siirtyä yksiin uniin, muutaman kuukauden ajan saattoi kuitenkin silloin tällöin torkahtaa vielä iltaisin, mutta ehkä n. kerran kahdessa viikossa ja silloinkin yleensä autoon. Ja iltaunet oli heti nukkumaan menosta pois, mutta ei toki ihan heti jaksanut valvoa iltaankaan asti. Vuoden iässä oli jo pysyvästi yhdet unet ja kestoltaan n.2-2,5h.

esikoinen nukkui tuon ikäisenä kahdet unet, kuopus kolmet. molemmat silti 10kk iästä yksillä päikkäreillä.

tuommosia aamutorkkuja tietysti on ollu lisäksi, eli molemmat on heränneet joskus 6-7 aikaan ja olen ottanut
sitten viereen johon ovat nukahtaneet uudelleen ja ylös on noustu kahdeksan aikoihin, mutta noita en laske päikkäreiksi

poika nukkui 3*30 min unia vaan ja kahdet niistä vaunuissa ja piti kärrätä yli tunti ennen kuin nukahti ja liikkuvissa vain nukkui....vaikka selkeästi oli väsynyt niin ei nukahtanut ja ennen ja jälkeen aina unien kuten muutenkin koko ajan rintamaitoa sai (toki kiinteääkin tuolloin).

Olin ihan huolissani kun ei täysiä unisyklejä nukkunut ja ziljoona yöherätystä oli, mutta aina iloinen poika.
Äiti ihan sippi, muistaakseni 1 v 7 kk ensimmäinen läpiyön uni.

siirtyi 1v yksiin uniin omaan sänkyyn, jippii selkeytyi tilanne

sitä ennen vähensi kaksiin noin 50 min kestäviin (toiset kärryissä)

esikoinen nukkui tuossa iässä kolmet päikkärit, yht alle 2h ja kuopus yhdet jopa yli 3h unet. Tuntimäärällisesti unta tuli molemmilla saman verran vuorokaudessa.

Vauvani on kohta 8 kk ja nukkuu vielä kolmet päiväunet. Miten nämä päiväunijutut yleensä menevät, eli monteko päikkärit yleensä tuon ikäiset nukkuvat ja miten ne muuttuvat tässä lähikuukausina. Ja mihin aikaan noita päiväunia yleensä nukutaan.

Meillä on vähän ongelmana se, että vauva nukkuu nuo kolmet n 50 minuutin unet aamulla, aamupäivällä ja noin kahden aikoihin ja sitten illalla ollaan ihan väsyneitä ja kärttyisiä pari viimeistä hereilläolotuntia.

anna lapsen nukkua vaan.Lapsi ite näyttää rytmin sitte joka ns toimii.Jos se ei saa nukkua niin tulee kärttyinen ja levoton.Lapsi kasvaa kun nukkuu sekä koskaan ei saisi herättää kesken lasta unilta.Näin olen kuullut

Yhteistyössä