Kuinka monet rattaat/vaunut teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haaveilija87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

haaveilija87

Jäsen
29.06.2010
817
0
16
varsinais-suomi
Mä tossa pohdiskelin, että kun toukokuussa pitäis vauvan syntyä ja ollaan ostamassa sellasia vaunuja joilla sit lenkkeillään ja paljon ja vaihtelevassa maastossa ja talvella pitäis pärjätä. Alunperin olisin halunnu kolmipyöräset, mut järki nyt pakottaa ostamaan nelipyöräset kunnolliset, jotka tosiaa talvellakin menis kelillä ku kelillä suurinpiirtein :D

Mutta, haluaisin sellasen ominaisuuden, että sen kaukalon sais vaunuihin kiinni, joten jäinkin pohtimaan sellaista vaihtoehtoa, että jos esim.huutiksesta löytyis halvalla sellaset rattaat mihin se kaukalo menis kiinni, ni sit sais sen kätevästi siihen esim.ku lähetään kaupungille tai ostoskeskuksiin yms. Ja sit olis rattaatkin valmiina ja nehä menis pienempään tilaan autossakin. Ja jos ne vaikka olis kolmipyöräset...

Vai onko aivan typerää rahanhaaskausta, mitä ei muutenkaan ylimäärästä ole?

Kahdet, emmaljungan duo edget sport rungolla kotikäytössä (koiran kanssa ulkoilessa jne) ja autossa kulkee mukana gracon matkikset joihin saa kaukaon kiinni. Emmaljungat ostin käytettynä, gracot uutena kun hinta huutiksessa usein samaa luokkaa kun uusilla liikkeessä..

Meillä on kolmet; gracon matkikset autossa (noihin saa sen kaukalon kiinni), tuplat ja sit yhdistelmät laudalla. Jos on suunnitelmissa perheenlisäystä myöhemminkin, kannattaa miettiä haluatteko ostaa sellaset yhdistelmät joihin sais sit sisaristuimen myöhemmin tarvittaessa.

Yhdistelmät, matkarattaat, avorattaat ja keväällä tulee vielä tuplat :D
Avorattaat sain siskolta, en olisi välttämättä niitä ostanut itse, olen kuitenkin tykästynyt niihin ihan täysillä ja käytän paljon enemmän kuin isoja emmaljungan yhdistelmiä. Tosin lapsi täyttää kohta jo 2v, yhdistelmät oli todella hyvät pienemmän kanssa.

Yhdet yhdistelmät ja hyvin on pärjätty. Esim. Gessleinillä on kolmipyöräiset näppärät yhdistelmät jotka kulkee maastossa kuin maastossa ja ovat myös näppärät kaupoissa. En tosin ole ihan varma saako niihin mitään kaukaloa. Meillä on Brion Kombit, mutta taitaa olla nimellä Happy nykyään myynnissä tuo malli mikä meillä on. Ilmakumipyörät valittiin juuri siksi, että päästään maastoon kuin maastoon ja pärjätään myös talvella. Nopeasti huomattiin, että ilmakumeista on kyllä hyötyä myös kaupungissa, kun tässä kaupungissa joka paikkaan on korkeita kynnyksiä tai jopa portaita sekä mukulakivikatuja. Ostettiin matkarattaat kun lapsi oli vuoden ikäinen, kun ajattelin että olisivat kätevämmät, mutta aika lailla käyttämättä jäivät. Ovat minusta jotenkin niin kolhot ja eivät tosiaan sovellu mukulakivikaduille ollenkaan kun jousitus on niin huono. Kaukaloadapteria en ole koskaan kaivannut, pidin vauvan mieluummin suojassa vaunuissa ja kaverikin tuumi että käyttöaika oli tosi lyhyt, kun ei puolivuotias enää viihtynyt kaukalossa vaan halusi nähdä ympärilleen.

Eikö ne yhet nyt vaunut riitä... Huh! Vauva aika tosi lyhyt kuitenkin. Meillä oli yhet yhdistelmät ja matkarattaat ostettiin sitten myöhemmin. Niissä oli erillinen nukkuma kaukalo osa. ja se istuin osa jäin meillä täysin käyttämättä. Kun matkarattaat tuli. käytettynä ostettiin.

Meillä vissiin 4, ja nyt pitäisi tuplat hankkia. Gracon matkarattaat auton perässä koko ajan (saa kaukalonkin kiinni ja oli tosi kätevää silloin kun kaukalo vielä käytössä)

Sitten on jotku halpis carenat tossa eteisessä mitä käytetään lenkkeillessä ainoat joissa saan lapsen kasvot minuun päin.

Sitten on ylimääräisenä autotallissa kuomurattaat ja kolmipyöräiset yhdistelmät. En ole edellisiä saanut myytyä kun olen uudet hommannut, niin että ovat nurkkiin jääneet lojumaan..

Mä kanssa kovin pohdin tota kaukalo asiaa enkä oikein osaa ratkasua tehä...
Ei me kovin usein käydä kaupungilla tai kauppakeskuksissa, ei ees viikottain eikä varmaan tulla käymään vauvan syntyessäkään..Ja sit pohdin sitäkin, et eiks aina sanota, että vauvaa ei sais kovin kauaa pitää kaukalossa selän väsymisen takia?

Kertokaas nyt omia mielipiteitänne, tarviitteko sitä ominaisuutta? Ja plussia ja miinuksia =)

Viidet :) Esikolle ostettiin yhdistelmät ja kaukalon kanssa matkikset. Myöhemmin hommattiin helposti kasaan saatavat (kolmantena bussiin) ja kevyet (nostaa junaan) avorattaat. Kakkosta varten tuplat ja myöhemmin kakkoselle makuuasentoon taipuvat kuomurattaat (kevyemmät kuin yhdistelmät). Osa on ostettu uutena ja osa käytettynä. Kaikki myydään pois, kun lapsiluku on täynnä. Jos ei raha ole tiukassa, voi elämäänsä helpottaa. Niin ja olen kotona, tarvitsen rattaita päivittäin.

Yksillä yhdistelmillä olen pärjännyt ja neljä lasta on. Yhdessä vaiheessa oli myös tuplarattaat lasten pienten ikäeron takia.
Matkarattaisiin olen ajatellut sijoittaa vähän, koska ne ovat helpommat reissussa.

meillä on yhdistelmät(brio kombit) ja hellokitty matkarattaat :D ne matkarattaat olen kylläki kokenut turhaksi,koska otetaan aina nuo yhdistelmät mukaan ku lähdetään,siksi että nois matkarattais on pienet renkaat ja niitä ei ole kiva työntää.niin ja tuplat löytyy varastosta,ostettiin valmiiksi huutiksesta kun meille tulee toukovauva :)

Mä olen pohtinut ihan samaa asiaa! Päätin sitten, että yhdistelmien laadusta en tingi, koska niitä käytetään ehdottomasti eniten ja käyttöä tulee olemaan. Matkisten tarve (Eli kuinka usein niitä tarvitsee kaukalon kanssa) on vielä arvoitus, sitähän ei voi tietää ennen vauvan syntymää. Ne matkikset siis ehtii hankkia ihan hyvin sitten myöhemminkin jos siltä tuntuu.

Meille tulee myös kantoliina, jonka uskon olevan omiaan juuri kaupungilla ja isoissa ostoskeskuksissa käydessä. Miksei ruokakaupassakin ehkä?

Eli mä en tinkisi yhdistelmien/vaunujen laadusta, jos kerran tietää, että käyttöä tulee olemaan. Ennemmin jättäisin sitten harkintaan ne matkarattaat ja katsoisin tarvetta (Ja rahatilannetta) sitten myöhemmin.

Meillä on emmaljungan city crossit ja sitte on auton perällä emman matkarattaat, joihin meidän kaukalon saa menemään, joten kaupungilla käytän niitä niin, että tyrkkään kaukalon niihin. Gracolla on kans vastaavia versioita eli ku ostat gracon kaukalon ja gracon matkarattaat nii saat niistä sellasen kaupunkiversion :D itse yritettii keskimmäisen lapsen kanssa tulla toimeen vain yksillä, eli noilla emmaljungilla, mutta todettii että elämä on paljon helpompaa kun on erikseen ne matkarattaat auton perällä valmiina eikä tarvi eestaas kuljetella noita isoja kärryjä. KUn kävi väliin nii etä aateltii ettei tarvita kärryjä ja jätettii kotii ja sit tuliki tilanne niin et ois tarvittuki ne matkaan. joten suosittelen ostamaán matkarattaat erikseen, ne voi sit aina olla auton perällä valmiina.niitä saa käytettynäki ihan edullisesti, itseki ostettin noi käytettynä.

Meillä kans koira matkustaa melkeen aina autossa mukana, eli tilaa tarvittais..Oon muutenkin pohtinut, että miten käytännössä saadaan kaikki autoon mahtumaan..
Paljon autoillaan tulevien isovanhempien luokse ja mökille, jolloin tarvitaan tavaroita, vaunut ja koira..Eli varmaan ahdasta tulee olemaan vaikka mulla onkin volkkarin golf farmari, miehellä nyt sedan, mutta ehkä vaihtaa farmariin...

Kolmet on ollut. Ensin oli Teutonian kolmipyöräiset yhdistelmät, joihin sai Maxi Cosin kaukalon kiinni. Tykkäsin siitä ominaisuudesta kauppareissuilla. Ei tarvinnut herättää vauvaa ottamalla pois kaukalosta tai laittaa vauvaa kaupan (minun mielestäni likaiseen) kaukaloon. Ja ei siis tosiaankaan jatkuvasti makuutettu lasta kaukalossa, autoilimme tosi vähän oikeastaan ja noita kauppareissuja autolla oli ehkä kaksi-kolme kertaa kuussa.

Sitten hankimme matkikset (I´Coo Pico), jotka meillä on edelleenkin (lapsi täyttää kohta 3v.). Matkarattaita on käytetty nimensä mukaisesti pääsääntöisesti matkoilla niin Suomessa kuin ulkomailla. Ja luovuttuamme yhdistelmistä ostimme Brio Pony avorattaat, joita käytetään edelleen mm. tarhamatkoilla ja kaupunkireissuilla.

Yhteistyössä