Kuinka moni ei osta omille lapsille joululahjoja?

Tyttöni Tuulispää

Aktiivinen jäsen
31.05.2006
2 431
0
36
Lahti
Meillä ei ole koskaan ostettu! Isovanhemmat, kummit ja sukulaiset ostavat lapsille ja meidän mielestä se riittää. Saavat aina kuitenkin 10-15 lahjaa/lapsi ja siinäkin on minusta liikaa. Saan vaan joskus kuulla ihmettelyä: "Ai miks ette osta :o "

Kukaan ei ole muka kuullutkaan, että niin "tylyjä" vanhempia voi olla, jotka ei omille osta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta on vähän outoa olla ostamatta lapsilleen lahjoja kun muut saa ne ostaa, ennemmin sanoisin että ei muiden tarvitse ostaa

Samaa mieltä. Me ei edes puhuta mistään pukista, vaan parivuotias on jo osallistunut paketoimiseen ja osaa sanoa mitä kenellekin paketoitiin

Musta on vähän outoa olla ostamatta lapsilleen lahjoja kun muut saa ne ostaa, ennemmin sanoisin että ei muiden tarvitse ostaa

Ei me lahjoista olla kieltäydytty kun läheiset ovat niitä halunneet ostaa, tietävät kyllä ettei tarvitsisi ostaa. Ekana jouluna ei ostettu 9kk ikäiselle Pojulle mitään, koska noita paketeita tosissaan tuli ihan yli tarpeiden eikä keksitty edes mitään mitä lapsi olisi tarvinut. Ostettiin sitten joulun jälkeen vaatteita alennusmyynneistä.

Nyttemmin ollaan muutama lahja ostettu. Tänä jouluna ei taida mennä tasan kun tyttö tarvitsee/kaipailee tiettyjä juttuja joista jo itsessään tulee useampi paketti. Pojulle en ole hankkinut kuin yhden lahjan ja toinen mielessä, muuta en keksi. Toisaalta taitaa olla kummitilanne sellainen että Poju saa niistä suunnista enemmän lahjuksia. Lapsille itselleen yksi ja sama, eivät vielä osaa paketeita laskea.

Kyllä ne ostais silti, vaikka sanoisin, ettei tarvitse. Meillä on suvussa se tapa, että kaikki ostaa kaikille lapsille. Siis minä ostan serkkuni lapsille ja he ostavat meidän lapsille jne. Kyllä katsoisivat kieroon, jos sanoisin, että tänä vuonna ette saa meidän lapsille ostaa, enkä minä osta teidän lapsille

:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Meillä ei ole koskaan ostettu! Isovanhemmat, kummit ja sukulaiset ostavat lapsille ja meidän mielestä se riittää. Saavat aina kuitenkin 10-15 lahjaa/lapsi ja siinäkin on minusta liikaa. Saan vaan joskus kuulla ihmettelyä: "Ai miks ette osta :o "

Kukaan ei ole muka kuullutkaan, että niin "tylyjä" vanhempia voi olla, jotka ei omille osta.

me ostamme muksuille jo yksistään tuommoiset 15 lahjaa plus päälle kummit isovanhemmat

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:

Kyllä ne ostais silti, vaikka sanoisin, ettei tarvitse. Meillä on suvussa se tapa, että kaikki ostaa kaikille lapsille. Siis minä ostan serkkuni lapsille ja he ostavat meidän lapsille jne. Kyllä katsoisivat kieroon, jos sanoisin, että tänä vuonna ette saa meidän lapsille ostaa, enkä minä osta teidän lapsille

:headwall:

Onneksi meillä ei ole tuollaista tapaa että jopa serkkujen lapsille ostetaan lahjat... sulla on varmasti vähempi serkkuja kun mulla... tuli joulut aika kalliiks jos rupeisin ostelemaan 36 serkkuni lapselle lahjat.

Mutta siis joo... meillä kanssa ei osteta omalle lapselle kun tiedän että nuita lahjoja tulee meidän vanhemmilta ja sisaruksilta.

En ole minäkään kuullut noin tylyistä vanhemmista, toivottavasti lapsenne eivät ole katkeria sitten kun asian tajuavat. Meille suurimmalle osalle kun tärkeintä ei ole se lahjojen määrä (että jos lahjoja tulee tarpeeksi niin ei itse tarvi ostaa) vaan se että SAA ostaa omalle lapselleen jotain ja katsella hänen onnea kun hän paketin aukaisee.

Yhteistyössä