Kuinka moni ei ota joulusta mitään paineita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Minä en ymmärrä sitä, että joulunvietosta otetaan etukäteen kamalat paineet, että miten kaiken ehtii ja mitä lahjaksi jne. Minä kyllä ostelen lahjoja, mutta en minä niillä päätäni hajota ja aina olen keksinyt jokaiselle jotakin. Ruokia mun ei tarvitse edes miettiä, kun mennään mun vanhemmille syömään, mutta siellä mennään aina samalla kaavalla ruokien suhteen ja kotiin ostan kyllä kinkun, kun haluan kinkun tuoksun taloon.

Siivoan ja koristelen mitä koristelen, jos jotain en ehdi tai jaksa, niin sitten se jää, ei paineita senkään suhteen.

Niin ja minä rakastan joulua, mutta ei sen takia pidä päätään hajottaa, eikä ottaa stressiä.

Emmäkään stressiä ota. Lahjoja alan kattella jo hyvissä ajoin, ovatkin jo ostettuna itse asiassa. Siivoojan tilaan aina ennen joulua, koristeet ehdin kyllä laittaa senkin jälkeen (mitä en oo jo laittanu :D).

Ruokaa teen joka päivä, ei joulu siitä eroa. Varmaan joo teen jotain vähän erikoisempaa (en perinteisiä laatikoita), mutta ehtiihän sen ruoan normaalistikin laittamaan. =) Ainoa, mistä voisin ottaa pikkasen ressiä on tuo kinkun paistaminen, kun en oo sitä vielä koskaan tehny ja mietin, josko tänä vuonna itse uskaltaisin (ollaan tähän asti otettu puokkiin äidin kanssa, ja se paistaa sen aina mulle valmiiksi :D).

En ota paineita. Lahjat ostetaan hyvissä ajoin, ruuat suurinosa valmiina. Kinkku paistetaan. siivotaan se mikä jaksetaan ja ehditään.
Ainoa mistä vähän otan stressiä on se, että tunkeeko anoppi meille aattona.

Ehkä tohon vaikuttaa elämäntilannekkin, miten paljon ylimääräistä energiaa joulunvietto vaatii. Meillä se on vaatinut jo hyvissäajoin ennen joulua sopimiset työnantajien ja työkavereiden kans joulun työajat, että kotona olisi joulun pyhinä edes jompikumpi vanhemmista eikä tarviis lasten olla yksin jouluna (isovanhemmat eivät tule kysymykseen hoitoapuna koska asuvat kaukana ja meille ei mahdu isompaa porukkaa joulunpyhiksi kyläänkään). Aikataulutus työvuorojen mukaan että monelta on saunottava ja syötävä ja valmistettava ruuat, kumpi ne tekee jne että ehditään tietyt jutut tehdä koko perheellä. Lahjat ja ruokaostokset suunniteltava kans koska meillä ei ole kuin yksi auto ja koska olemme vuorotyössä ja vapaapäiväiviä yhteisiä kuukudessa välillä vain 2, matkaa kaupunkiin 60km ja kovin montaa reissua ei siis ehditä tehdä vaan kaikki taas mietittävä valmiiksi mitä ostetaan jne koska jos jotain unohtuu niin sitten oltava ilman. Siis ihan perusjutut ei kaikille ole niin helposti hoidettavaissa, en itsekkään sillon kun asuin kaupungissa ja olin kotona stressannut mistään kun ehdin vallan hyvin tehdä kaiken enkä ollut riippuvainen työpaikasta, ajoista, miehen vapaista jne asioita hoitaakseni. Normi arki sujuu hienosti mut joulu on sellanen mihin haluais panostaa edes sen verran että oltais sillon yhdessä ruokapöydässä ja jokaiselle olis paketti, saunottais jne.

:wave:
Lahjat alkaa olla jo ostettu, vaikka lelukaupat pitäisi jättää väliin - joka visiitillä löytyisi tytölle jotain uutta kivaa :D
Kotia on koristeltu ja elintärkeitä joulusuklaita jo ostettu odottelemaan :p

On tää niin vuoden parasta aikaa!

[QUOTE="vieras";22558505]Ainut mistä otan paineita on se, mitä voisin tarjota munuaispotilaalle (dialyysihoidossa) jouluruoaksi ilman että kalium ja fosforirajat paukkuvat.[/QUOTE]

Kysy tältä ihmiseltä suoraan. Parasta olisi, jos voisi tuoda omat ruoat mukanaan.

[QUOTE="vieras";22558505]Ainut mistä otan paineita on se, mitä voisin tarjota munuaispotilaalle (dialyysihoidossa) jouluruoaksi ilman että kalium ja fosforirajat paukkuvat.[/QUOTE]

Luomukinkku on ostettu joka jouluksi. Jos ei löydy, laitetaan hirvenlihasta isompi annos uuniin. Oikeastaan siinä ainakin tärkein.

KATSOS, MUUNTOGEENISIÄ AINEKSIA EI SAA OLLA MISSÄÄN MUODOSSA, ei terveillekään, kun niistä sairastuu ja tulee lapsetkin steriileiksi:

SGGP English Edition- News about GM foodstuff incorrect: scientist

Yhteistyössä