Kuinka moni hankkii lastensa vaatteet kirpputorilta? Mikä on hintahaitari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Oona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Oona"

Vieras
Meillä hankitaan. Taitaa suurin osa lasten päiväkotivaatteista olla kirpparilta. Ja muu tarvittava alesta. Ostan vain hyväkuntoisia ja mielestäni kivannäköisiä:

- paidat 1-3 eur (no joo, Meandit yms ehkä jopa 5 eur)
- Lindex-velourihousut, housut 1-3 eur (3 eur pitää olla jo uudenveroinen)
- puolihameet 0,50-3 eur (esim L&B uudenveroinen velourhame 3 eur)
- sukkahousut 0,20-1,50 (1,50 eur saa olla uudet)

ulkovaatteet:

- Remu/Lenne/Reimatec -takkeja 6-12 eur
- Remu/Lenne/Reimatec/Jonathan -ulkohousut 8-10 eur (ja alestaa saa Jonathania noin 15-20 eur)
- Kivat, HM, Lindex, Reima -pipot 1-4,50 eur (ja siis HM:stä saa eurolla uusiakin niin ne on kaupasta)
- Reimatec, Kuoma, Kavat -talvikengät 4-12 eur/pari

- hanskat oon ostanut uutena (puoleen hintaan tai -70& aleista valmiiksi seuraavaan vuoteen)

Ja voin kertoa, että meidän lapsilla on kauniit yhteen sopivat vaatteet. Nätit on, sanoivat hoidossakin, että on kauniita vaatteita lapsilla, että haittaako jos menee rikki tms. No joo, ei haittaa, koska sen vuoksi ne on juuri kirpputorilta, että ei haittaa. On meillä jotain "edustusvaatteitakin", uutta Popia, Småfolkia, mutta niitä ei käytetä hoidossa.
SUOSITTELEN KAIKILLE NIIN LÄMPIMÄSTI KIRPPUTOREJA! Varsinkin jos kukkaronnyörit on tiukalla!

Kirppareilta tekee kivoja löytöjä, tosin harvemmin enää nykyään kun etsii kokoja 122 eteenpäin.
Olen ostanut pojan vaatteista varmaan 70-80 % käytettyinä, vauvasta saakka. Ja todellakin olen tarkka siitä mitä hänellä on päällä. Viime vuosina suurin osa vaatteista on kyllä ollut peräisin eBaysta.

Kyllä joo niistä löytyy vaikka mitä. Meidän naapurin tyylikäs rouva paljasti vasta viime aikoina, että hän ostaa sekä itselleen, että lapsilleen paljon vaatteita kirpparilta. En olisi tosiaan uskonut. On aina niin tyylikäs ja luulin, että vain kalliiden liikkeiden vaatteet kelpaavat, mutta hänellä taitaa olla niin hyvä tyylitaju, että osaa tehdä löytöjä. Ja lapsilla on aina siistejä ja nättejä vaatteita, ovat kuulemma 90 prosenttisesti kirpputorilta hamstrattuja. Jemmaa löydöt kaappiin ja alesta loput ja sitten vain pahimmassa tarpeessa normihinnalla kaupasta. Ei tosiaan uskoisi, on sen verran hyvin puettua porukkaa!

Ostin sillä 140 eurolla (en ottanu äitiyspakkausta) 100 eurolla hyvät vaunut (käytettynä) sekä loppurahalla hyväkuntoisia vauvanvaatteita kirpputorilta. Esim. 4 eurolla uudenveroisen ä-pakkauksen toppapuvun (taitaa olla viime tai edellisvuoden puku) ja siihen toppakintaat ja -tossut sekä myssyn. Osa vaatteistakin on ä-pakkauksesta (ne jotka miellytti silmää) ja osa ihanuuksia mitä löytyy kirpparilta! Olen kirpparihullu ja se on upea paikka tehdä löytöjä. Siellä on aina alennusmyynti.

Kirppareilta voi tehä tosi hyviä löytöjä, itse olen muutamia kertoja löytänyt kirpparilta aivan uusia vaatteita joissa on vielä hintalaput kiinni ja ovat tosi halpoja, en osta huonokuntoisia vaatteita vaan mieluiten uudenveroisia. Joissakin kirppareissa on enemmän näitä hunokuntoisia vaatteita ja joissakin sitten taas on paljon hyviä vaatteita. Mutta vanhimmalle 7v lapselle harvemmin löydän kun käyttää kokoa 134. Pienimmille lapsille sitten löytyy paremmin.

Mä hankin kaikki paitsi vk-kamppeet, siis sellaiset joiden pitää olla vettäpitävät, kirpparilta. Yleensä ostan paketteja niin en osaa sanoa yksittäiselle tuotteelle hintaa, mutta viimeksi esim. ostin tytölle osapuilleen kaikki sisäkamppeet mitä hän seuraavan 2 vuoden aikana tarvii, plus kylpytakin, "hienostelutakin", kerhorepun ja käsilaukun hintaan 30 euroa. Olin tosi tyytyväinen :)

Mä olen niin tottunut kirpputorien kävijä, että kauppojen täydet hinnat (siis lasten sisävaatteissa) ihan hirvittää. Alesta ostan usein Jonathania yms. mutta kyllä mua nyt vähän mietityttää kun ostin tytölle Reimatecin haalarin 70 eur ja toppatakin 50 eur (siis uusia ja kaupasta) kun tiedän, että kirpparilta olisin saanut vastaavat tosi hyvään hintaan... Toppatakki olis jotain 10 eur... ja tosiaan haalaritkin alle 30 eur (erittäin hyäkuntoiset)

[QUOTE="Katjuska";24597026]Mä olen niin tottunut kirpputorien kävijä, että kauppojen täydet hinnat (siis lasten sisävaatteissa) ihan hirvittää. Alesta ostan usein Jonathania yms. mutta kyllä mua nyt vähän mietityttää kun ostin tytölle Reimatecin haalarin 70 eur ja toppatakin 50 eur (siis uusia ja kaupasta) kun tiedän, että kirpparilta olisin saanut vastaavat tosi hyvään hintaan... Toppatakki olis jotain 10 eur... ja tosiaan haalaritkin alle 30 eur (erittäin hyäkuntoiset)[/QUOTE]

Mulla pakkaa olemaan vähän sama juttu. Joskin ne, mitkä päädyn ostamaan kaupasta on sitten sellaisia, ettei niitä pakkaa kirppikseltä saamaan, tai sitten ne on uusien hinnoissa.
Kävi ihan mieletön tuuri, kun löysin Cupcaken puvun kirppikseltä, jossa se oli edes asteen verran järkevämmän hintainen, kuin mitä se sama puku on huutiksessa. Ticketin othellon (lila pallokuvioinen) ostin uutena, sillä se maksoi käytettynä saman ja sitä on tarkoitus käyttää 2 lapsella...halusin siis varmistaa, että sen kulutuskestävyys riittää varmasti.

Paljon maksaisitte kirpparilla esim. lasten kumisaappaista, syyskengistä tai goretex-talvikengistä? Entäpä talvi/välikausipuvuista? Mielenkiinnosta kyselen, koska tuli kirpparipöytä varattua. Kiertelin katsomassa muiden hintoja ja mietin, onko teistä (vai musta vaan) esim. 15 e käytetyistä kuomista paljon?

Ostan kirppareilta hyväkuntoisia vaatteita, sisä että ulkovaatetta.
Ulkovaatteita ostein alesta - Jonathanin vk takki 15e, rukkasia 7e pari

nyt löysin tuliterät kokoa 35 kaunoluistimet 9e
kuomia ja kumppareita on ollut 2e enempää en niistä maksa samoin paidat ja housut max 2,50e tai muutenjää ostamatta
Farkkuja lapsi ei käytä joten niitä en edes osta.
Mekoissa 4e on maksimi minkä maksan.

pet shop pieni talo oli 20snt , palapelejä 0,50snt - 1e /kpL
Baby Bornin auto löytyi 6e sekä Baby Rornin hoitoreppu 1,50e

Itelle olen löytänyt Catmandoon uudentakin, laput kiinni 6e
Haltin drymax takin 10e

Missään ei ole ollut mitään vikaa ja ovat ehjiä ja siistejä olleet

Vauvalle ostin pääasiasa kirpparilta vaatteet ekaksi puoleksi vuodeksi, mutta 74-> kokoja poikavauvalle ei ole täällä juurikaan näkynyt, joten olen joutunut ostamaan kaupasta uutta :) Kierrän aina ensin kirpparit jos tarvitsen jotain ja sitten vasta alan katsella uutena, ja ostan myös isompia kokoja jemmaan. Nyt ei enää seuraavia kokoja olekaan varastossa kuin pari paitaa, toivottavasti löytyisi taas hyviä kirpparipöytiä :)

Ostan vaatteita myös kirpputoreilta. Mitään hintahaitaria ei ole. Jos löytyy jotain mistä pidän, ostan. Yleensä tietty uudet tai merkkivaatteet ovat kalliimpia. Kallein ostos on muistaakseni ollut 70 euron uudenveroinen Ver de Terren toppapuku.

[QUOTE="vieras";24597098]Ostan kirppareilta hyväkuntoisia vaatteita, sisä että ulkovaatetta.
Ulkovaatteita ostein alesta - Jonathanin vk takki 15e, rukkasia 7e pari

nyt löysin tuliterät kokoa 35 kaunoluistimet 9e
kuomia ja kumppareita on ollut 2e enempää en niistä maksa samoin paidat ja housut max 2,50e tai muutenjää ostamatta
Farkkuja lapsi ei käytä joten niitä en edes osta.
Mekoissa 4e on maksimi minkä maksan.

pet shop pieni talo oli 20snt , palapelejä 0,50snt - 1e /kpL
Baby Bornin auto löytyi 6e sekä Baby Rornin hoitoreppu 1,50e

Itelle olen löytänyt Catmandoon uudentakin, laput kiinni 6e
Haltin drymax takin 10e

Missään ei ole ollut mitään vikaa ja ovat ehjiä ja siistejä olleet[/QUOTE]

Lisään vielä että kuomista en maksa kirppiksellä 15e , kaupasta saa joskus alessa 20e mutta aina löytänyt kirppikseltä 2eurolla ja kumppareita saa uutena 6e joten en niistäkään maksa kirppiksellä kun korkeintaan 2e , yleensä ostan yhden kaupan kumpparit ja kirppikseltä varakumpparit :)

Vähemmän kirppareilta, kun ei oo aikaa kierrellä. Viime viikolla tosin poikkesin ja tei löydön. Todella hyväkuntoinen, kuviollinen Reimatec toppahaalari, koko 98 ja hinta vain 12€.

Paljon maksaisitte kirpparilla esim. lasten kumisaappaista, syyskengistä tai goretex-talvikengistä? Entäpä talvi/välikausipuvuista? Mielenkiinnosta kyselen, koska tuli kirpparipöytä varattua. Kiertelin katsomassa muiden hintoja ja mietin, onko teistä (vai musta vaan) esim. 15 e käytetyistä kuomista paljon?

Hinta riippuu täysin kenkien kunnosta. Ostin juuri 15 eurolla coret ( http://4.bp.blogspot.com/-9yDlJs1CA...KQ/kk4FQ79IqqM/s1600/P8207105+%28Small%29.JPG ) ja mietin kyllä pitkään ostopäätöstä, vaikka kengät olivatkin ihan priimaa. Ei ollut muksua mukana, jolle olisi voinut sovittaa, mutta päätin ottaa riskin :)

Jos hintaa olisi ollut 10e, en olisi edes miettinyt että ostanko, vaan olisin ostanut heti.

Kumppareita olen vissiin ostanut eurolla/pari, mutta kyllä niistä vitosenkin saa, jos on kunnossa.

Talvipuku ja vk-puku riippu kunnosta ja merkistä. Ostin Cupcaken toppapuvun 60 eurolla ja reimatecistä olen aikoinaan maksanut 6€...joskin olen maksanut jostain toisesta Reimatecistä varmaan sen 25€. PO.P:in vk-puvun ostin 35 eurolla ja Remuja olen ostanut 15 eurolla.

Ja 15€ käytetyistä Kuomista on ihan helkutin paljon. 7€ on ihan passeli.

Olen joskus miettinyt, että paljonko rahaa menisi lastenvaatteisiin jos ostaisin kaikki uutena kaupasta.... se olisi ihan järkyttävä summa. Tänään kävin ostamassa ison kassin uudenveroisia vaatteita 16 eurolla ja kassalla takana oleva rouva ihasteli ostoksia sanoen "nuo sinun löydöt ovat kuin uutena kaupasta ostettuja!" ja olen samaa mieltä. Löysin:
kolmet shortsit, kaksi Reiman hattua, Zaran mekon, trikoopuseron sekä alusvaatteita

alusvaatteet ja sukat ostan kyllä tasan aina uutena.. ja kengät.
Ulkoilupukuja harvemmin myös ostan kirpparilta, sen verran satsaan.

Mutta sitten suurin osa sisäkamppeista on kirpparilta. Kauniita, kivoja, siistejä vaatteita. Tänään juuri löysin lapsilleni paitoja 1e/kpl (pitkähihaisia) ja kuopukselle farkut 2e.

[QUOTE="Oona";24601984]Olen joskus miettinyt, että paljonko rahaa menisi lastenvaatteisiin jos ostaisin kaikki uutena kaupasta.... [/QUOTE]

Minä taas olen huomannut, että jos ostaisin kirppikseltä (huutiksesta) noita vaaatteita mitä nytkin ostan, maksaisin lähes saman käytetystä kuin nyt aleista. Metsolan housuja olisi kiva ostaa käytettynä, mutta en todellakaan maksa 80% uuden hinnasta ja postareita päälle. Käytetyn hinta on tosi korkea paitsi jos on kyse ihan lähtöhinnaltaan edullisesta kamasta. Toki vauvojen vaatteille on kirpparilla hyvä valikoima, mutta kun katselee naamakirjan lastenvaatekirpparilla leikki-ikäisten vaatteita, niin eipä niitä olekaan myynnissä samaa tahtia.

Vaikka ostankin asioita kirpparilta, niin vaatekertojen bongaaminen kirppikseltä kyllä kävisi työstä. Kai sillekin pitää joku hinta laskea + bensoille mitä kuluu säännöllisesti kirpputorilla kolutessa. Monelle toki kirppareilla kiertäminen on harrastus ja koska itse käyn siellä epäsäännööllisesti on vaikea tehdä esim lastenvaatelöytöjä. Joten meillä on hyvin vähän kirppisvaaatteita.

Kumppareista riippuen merkistä 2-5 euroa. Itse myin Tretornin uudenveroiset irrotettavalla sisäkengällä 11 eurolla ihan samantien kun ne pöytään vein. Mutta niillä onkin uusina hintaa yli 30 euroa.

Goretex-kengistä (esim. Viking tai Superfit) voisin maksaa 10 euroa jos ovat uudenveroiset. Huonokuntoisista ts. käytetyn näköisistä en maksa mitään.

Kuomia en lapselleni osta mistään hinnasta ja 15 euroa käytetyistä on todellakin liikaa. Niitä näkee usein 5-6 eurolla myynnissä.

Puvuista: uudenveroinen Reimatec tai muu kalliimpi merkki 25-30 euroa. Jos on käytön merkkejä, kulumaa tms. en osta ollenkaan. Lassieta tms. en osta mutta käypä hinta olisi varmaan noin 10 euroa.

Yhteistyössä