Kuinka monta kertaa luitte yliopiston pääsykoemateriaalin läpi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Opiskelemaan hakenut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Opiskelemaan hakenut

Vieras
Hain vähän huvikseni hallintotieteisiin ja ajattelin, että mennään nyt sitten koittamaan pääsykokeisiin kuinka käy.

En vain ole saanut aikaiseksi lukea kuin 20 sivua sitä tekstiä mikä pitäisi lukea. Tuo 168 sivua oli mulla tabletilla tallennettuna, mutta jostain syystä siinä ei näy ä j ö normaalisti vaan laatikkona tms. joten on vähän ärsyttävää luettavaa. Enkä kyllä oikein tykkää lukea tabletista, perinteinen kirja on mun juttu.

Taidan laittaa tulostimen "laulamaan" ja tulostan tuon materiaalin niin josko sitten innostuisi paremmin lukemaan. Aikaa vain ei ole enää kovin paljon ja tässä olisi muutakin tekemistä kuin lukea. Jos nyt edes kerran saisi tekstin luettua.

Olen hakenut kolmeen eri tiedekuntaan elämäni aikana ja kaikkiin olen päässyt kertalukemisella. Eri luen materiaalin kerran läpi ajatuksella ja teen mahdollisia muistiinpanoja/ajatuskarttoja. Myöhemmin luin samalla tapaa tentteihin ja hyvin toimi siinäkin asiayhteydessä.

Varmaankin riippuu siitä millainen oppija on. Jotku omaksuu tiedon kertarykäisyllä (kuten edellinen kirjoittaja) ja joku joutuu lukemaan kirjan useaan kertaan, tekemään muistiinpanoja ja kertaamaan vielä niitä (kuten minä). Mulla on kaksi korkeakoulututkintoa plakkarissa ja ne on kyllä kovalla työllä hankittu, kun joiltakin opiskelu sujuu kuin luonnostaan.

[QUOTE="...";30832800]Varmaankin riippuu siitä millainen oppija on. Jotku omaksuu tiedon kertarykäisyllä (kuten edellinen kirjoittaja) ja joku joutuu lukemaan kirjan useaan kertaan, tekemään muistiinpanoja ja kertaamaan vielä niitä (kuten minä). Mulla on kaksi korkeakoulututkintoa plakkarissa ja ne on kyllä kovalla työllä hankittu, kun joiltakin opiskelu sujuu kuin luonnostaan.[/QUOTE]

joo,,samanlainen olen, että lukea pitää ja kovasti. Sekä pääsykokeissa (luin muistaakseni 7 kertaa kirjat oikikseen, tein muistiinpanoja, kertailin niitä,,kävin valmennuskurssin).

Riippuu henkilöstä ja oppimistavasta. Itse kun hain aikanaan oikikseen, luin kirjat kolmeen kertaan läpi (ohessa tein muistiinpanoja) ja kertasin muistiinpanojani pääsykokeita edeltäneenä päivänä. Kävin kyllä myös silloin pääsykokeisiin valmistautuessani tiedekunnan oman ainejärjestön järjestämän lyhyen intensiivikurssin (eli valmennuskurssin). Ja siis pääsin opiskelemaan. Osa opiskelukavereistani taas kertoi lukeneensa pääsykoekirjat tyyliin 7-9 kertaa läpi, eli heillä oli toisenlainen tyyli.

Minä luin joka luvun ensimmäisen kappaleen, sekä kaikkien kappaleiden ensimmäiset lauseet matkalla pääsykokeeseen. Se riitti.
Toiminut myös tenteissä varsin hyvin. Vaatinee toimiakseen kohtuullista sivistystä ja runosuolta.

Puoliso linnottautui tenttejä varten työhuoneeseen viikoksi. Huone täynnä prujuja ja kirjoja. Muistiinpanoja arkkitolkulla, mindmappeja. Erivärisiä alleviivaustusseja ja postitteja. Keskiarvo oli hyvin lähellä 5/5. Teki gradua melkein vuoden. Arvosana M.

Minä opiskelin samaa ainetta. Silmäilin tenttiä edeltävänä iltana matskuja pikalukutekniikalla vähän jos aihe oli vieras. Jos aihe oli tuttu, niin aamulla kahvilla silmäilin otsikot ja käsiteluettelot. Keskiarvo 3/5. Gradu kahdessa viikossa arvosanalla C.

Minä olen aina ollut laiska ja vähään tyytyväinen.

Yhteistyössä