Kuinka monta kertaa sinulla on ollut synn. jälk. masennus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mama 4 three
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mama 4 three

Vieras
Ja miten/millä keinoin olet selviytynyt siitä? Haluatko vielä lisää lapsia?
Itselläni on ollut 2 kertaa SMJ ja 3 lasta meillä on. Vauvakuume jyllää, mutta en tiedä uskallanko enää "tehdä" lisää lapsia, koska pelkään masentuvani taas...

En niin tiedä siitä masennuksesta, mutta paniikkihäiriön pelko on kova että alkaa taas, kun nyt on ok olo. Noin kaks vuotta mennyt synnytysten jälkeen jotta olo helpottunut. Vauvaa tekis kanssa kovasti vielä mieli, mutta uskaltaakko...?

Molempien lasteni jälkeen siihen sairastuin...mieheni mukaan olisin jo ensimmäisen jälkeen ollut masentunut, mutta toisen jälkeen hain apua ja tällä hetkellä syön lääkettä masennukseen ja oloni on hyvä,ellei erinomainen. Tunnen olevani oma itseni jälleen. Lapsia en enää uskalla/ halua tehdä,vaikka vauvat ihania ovatkin.

Valitettavasti univelka ja säännöllisten yöunien puuttuminen oli minulla yksi masennuksen laukaiseva tekijä ja tästä syystä en lapsia enää halua. Vauva-aika fyysisesti liian rankka,varsinkin kun kaksi lasta reilun vuoden välein.

Mielestäni ei ole oikein lastani eikä miestäni kohtaan enää aloittaa kaikkea alusta,kun nyt ollaan hyvällä mallilla toipumisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja parantumaan päin...:
Molempien lasteni jälkeen siihen sairastuin...mieheni mukaan olisin jo ensimmäisen jälkeen ollut masentunut, mutta toisen jälkeen hain apua ja tällä hetkellä syön lääkettä masennukseen ja oloni on hyvä,ellei erinomainen. Tunnen olevani oma itseni jälleen. Lapsia en enää uskalla/ halua tehdä,vaikka vauvat ihania ovatkin.

Valitettavasti univelka ja säännöllisten yöunien puuttuminen oli minulla yksi masennuksen laukaiseva tekijä ja tästä syystä en lapsia enää halua. Vauva-aika fyysisesti liian rankka,varsinkin kun kaksi lasta reilun vuoden välein.

Mielestäni ei ole oikein lastani eikä miestäni kohtaan enää aloittaa kaikkea alusta,kun nyt ollaan hyvällä mallilla toipumisen kanssa.

Korjaus:lapsiani kohtaan ei ole oikein =).

hei, itselläni on kolme lasta ja toisen ja kolmannen jälkeen sairastuin masennukseen. uskon että juuri se valtava univelka laukaisi masennuksen. juuri nyt olen vielä toipumassa tästä masennuksesta ja toivon että saan joskus vielä voimani ja iloisen mielen takaisin ja neljättä lasta meille ei tule!!!!

Täällä mä pohdiskelen edelleen sitä vauvaa, ja uniakin hänestä näen :) Pää ihan pyörällä asian ajattelusta. Varasin psykiatrille nyt kuitenkin ajan, ja mietin hänen kanssaan sitten mahdollista raskautumista etc.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama 4 three:
Täällä mä pohdiskelen edelleen sitä vauvaa, ja uniakin hänestä näen :) Pää ihan pyörällä asian ajattelusta. Varasin psykiatrille nyt kuitenkin ajan, ja mietin hänen kanssaan sitten mahdollista raskautumista etc.

ei masennus estää,jos haluat vauva :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja parantumaan päin...:

Mitenkäs nuo masennuslääkkeet, onko ne lihottavia? Kun olen sellaista kuullut useammaltakin taholta. Muutenkin on liikakiloja jotka myös omalta osaltaan masentavat, niin en kyllä haluaisi enää yhtään kiloa lisää.
Mutta masentunut olen, kyllä, ollut jo pitkään. Ja lääkitystä harkitsen.

Ei nuo lääkkeet mitään lihota. Se on mun mielestä ihan itsestä kiinni mitä suuhunsa laittaa. Ehkä joillakin ne lisäävät ruokahalua, mutta sitten vaan katsoo itse ettei ainakaan liikaa hiilareita popsi;)
Mulla on edelleenkin lääkitys, joka on jäänyt nuorimmaisen syntymästä tähän päivään saakka.

Yhteistyössä