kuinka monta kertaa yössä heräätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "meme"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"meme"

Vieras
Kysymys olikin jo tuossa eli montako kertaa yössä heräätte/havahdutte? Itse olen aiemmin nukkunut koko yön läpeensä heräämättä. Nyt lasten syntymien ja pakollisten yöheräämisten jälkeen on jäänyt päälle sellainen vaihe, että heräilen aamuyöllä 2-4 kertaan. Nukahdan saman tien uudelleen, mutta kello tulee aina tarkastettua.

Joskus harvoin vaan pari kertaa, yleensä sekoan laskuissa joskus 10 jälkeen, jos ylipäänsä oon jaksanut laskea.
Mä en ole varmaan ikinä nukkunut ilman lääkitystä yötä kokonaan. Lapsesta asti oon ollut univammainen.

Parhaimmillaan nukun koko yön heräämättä. Pahimmillaan valvon ja kieriskelen koko yön (täydenkuun aikoihin). Jos lapsi on kipeänä ei myöskään saa nukuttua kuin pätkissä.
Vinkiksi; heitä se herätyskello sellaiseen paikkaan ettet näe sitä. Mitä sinä sillä tiedolla teet keskellä yötä että mitä se kello on? Nukuttaa paremmin kun ei sellisia mieti turhaan ja kello herättää kun on tarvis.

en viitsi laskea.

Jos on alle 5 niin on tosi hyvä yö, jos yli 15 niin huono. Havahtumisen jälkeen kestää n 15-30 min että nukahdan kunnolla uudelleen, siitä voi jokainen päätellä miten reipas ja pirteä olen aamuisin... :(

typeräähän se on herätä, jos voi nukkuakin. olen huomannut, että mulle jäi tämä heräily selvästi päälle lsten kanssa heräilyn jälkeen. vieläköhän sitä "oppisi" nukkumaan paremmin. Kelloa en tarvitse, mutta silti sitä pitää vahdata...

1-4 kertaa herään , kerran yleensä pissalla käyn. (poika kolistelee sängyn/seinää tms. ehkä kerran yössä puhuu tms muttei onneksi aina). Välillä tuntuu että herään mitä pienimpäänkin ääneen (kissan tassutteluun). Luin lehdestä, että tosi moni kärsii lapsen syntymän jälkeen "herkkäkuuloisuudesta"...ja että vaivaan ei ole saatu tieteellistä selitystä. Pikkasen lohdutti sentäs tieto, että muutkin.

Mitään en jaksaisi varmasti enää jos olisi yli 10 herätystä niin kun oli hampaiden tuloöinä (poika nyt 2 v 8 kk ja onneksi kaikki tuli melkein 2 vuoteen mennessä).

Yhteistyössä