Kuinka monta kiloa rv 25 mennessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elokuulainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elokuulainen

Vieras
Moikka! Olin tänään lääkärissä ja sain aikamoisen saarnan että pitäis liikkua ja syödä vähemmän sokeria, ettei tuu liikaa kiloja. Olen 24+6, alkupainoa oli 64,5 kg ja nyt 71,5 kg, eli 7 kg on tullut lisää (olen 170 cm). Ihan mielenkiinnosta kyselen että minkä verran painoa muilla on tullut tähän mennessä? Ei oo tullut liikuttua kun on supistellut paljon, ja sen takia se paino on kai noussutkin. Mutta en ajatellut kuitenkaan että se ois epänormaalin paljon....

Tuntuu absurdilta miettiä painonnousua kun tätä raskautta on toivottu monta vuotta, mutta tän lääkärikerran jälkeen rupes mietityttään....

Hei!

Mulla oli paino noussut 25+6 viikolle mennessä 8.8 kiloa. Sain itsekin noottia neuvolassa viikoittaisesta painonnoususta, joka oli välillä yli 800g. Joka tapauksessa, vaikka yritin syödä hyvin ja terveellisesti paino vaan nousi, koska vauva painoi niin alkaalla jo tuolloin, ettei kävelylenkeistä meinannut tulla mitään. Alussa sain pidettyä pahan olon poissa syömällä vähän väliä jotain. Pääasia, että itse tuntee voivansa hyvin ja vauva saa riittävästi tarvitsemiaan ravintoaineita.

Nyt rv 35+5 ja paino on noussut noin 15 kiloa, mutta ajattelen niin, että itseppähän kiloni kannan ja nautin raskaudesta nyt. Paino tulee tippumaan sitten kun vauva on syntynyt, kun pystyy taas lenkkeilemään ja viehän se imetyskin niitä kiloja mennessään.

Voi hyvin ja nauti raskaudestasi!! =)

Heips. Täällä painoa tullut noin 7kg. Liikunta on jäänyt oikeastaan kokonaan liitoskipujen takia, joen normaalilla syömiselläkin painoa tulee lisää väkisin. Toisaalta herkkuttelen enemmän kuin normitilassa, mutta kyllä ne kilot siitä lähtevät vauvan synnyttyä. Kaksi raskautta takana, joissa molemmissa painoa tuli yli 20 kiloa ja kaikki ylimääräiset lähtivät reilussa puolessa vuodessa ilman laihdutusta. Kasvatetaan masuja ja nautitaan:)

En ole neuvolassa juuri tuolla viikolla käynyt, mutta viikolla 26+6 oli tullut melkein 10kg lähtöpainoon ja 8kg ekaan neuvolapunnitukseen. Nyt rv 39 ja yhteensä tullut noin 15kg. Eli reilusti on hidastunut painonnousu. En ole kauheasti käytöstä muuttanut, vaikka liikunta tietysti on vähentynyt (millä luulisi olevan päinvastainen vaikutus... toisaalta jäin äitiyslomalle, ja laiskuuksissani olen elänyt lähinnä kanasalaatilla aiemman työpaikkaruuan sijaan). Mulla on molemmissa raskauksissa alkanut turvotus jo aika varhaisessa vaiheessa (neuvolakorttiin merkitty turvotuksen kohtaan plussa jo viikolla 22), eikä se sitten enää kovin radikaalisti ole tuon jälkeen lisääntynyt. Viikolta 18 viikolle 31 painonnousu oli 500-830g viikossa, nyt viime aikoina ollut enää 100-400g viikossa. Eli tilanne saattaa hyvinkin tasaantua vielä.

Mulla tuli edellisestä raskaudesta aika saman verran painoa (nyt on ehkä puoli kiloa enemmän kuin viimeksi tässä vaiheessa), ja jälklitarkastuksessa olin enää 3kg yli lähtöpainon. Se loppukin lähti sitten äkkiä. Imetys piti tehokkaasti painon kurissa, vaikka kuolemanväsyneenä tuli syötyä ihan mitä sattuu (ja erityisesti paljon suklaata) siinä vauva-aikana.

Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa viikolla 25 tullut painoa 4kg ja näyttää tässä toisessakin painoa kertyvän aika samaan tahtiin. kokonaispainonnousu oli aika tasan 10kg. Tosin tässä toisessa raskaudessa liikuntaa tulee väkisinkin enemmän kuin ensimmäisessä raskaudessa, mutta toisaalta ruokahalu on myös suurempi. Raskauden ovat varmaan myös niin erilaisia. Toisilla painoa tulee helpommin kuin toisille (vaikuttaisko hormoonitoiminta), toisille taas paino ei tule millään. Onneksi itsellä ei ole ollut mitään raskausoireita, pahoinvointia tai kipuja, vaan oon pystynyt jatkamaan liikuntaa normaaliin tapaan.

noin 4kg oli näköjään noilla main, 24+2. menin viikolla 15 aika liikkuvaan työhön, enkä syönyt pahemmin hiilareita (leipää yms). Muu liikunta oli aika vähissä pakkasten ja hankien vuoksi. nyt n. 1kk jäljellä ja painoa on tullut yhteensä n. 7kg. Jos ei voi liikkua, kannattaa keskittyä olennaisiin ruoka-aineisiin ja jättää turha energia syömättä. Se vauva kyllä pärjää, mutta proteiinia ja värikkäitä kasviksia kannattaa suosia ja normi rasvoja. Suolan ja Rasvankulutus vähenee yllättävän paljon kun jättää leivän keksit ja leivonnaiset pois. Mutta myönnän että itsellä on kans nykyään esim jäätelö tehnyt hyvin kauppansa.. Mutta korvan mielelläni potut salaatilla ja kasviksilla ja syön sen jäätelön. :)

Ekassa raskaudessa vkolla 26+1 oli tullut lähtöpainoon 6,1kg lisää, mutta raskauden lopussa tulleen raskausmyrkytyksen takia tuli yhteensä reilusti yli 20kg.
Tässä toisessa mennään nyt vkolla 23+3 ja tullut vähän reilu 2kg lähtöpainoon.

ensimmäisen raskauteni aikana painoni nousi koko aikana 8 kg. Nyt tänään minulla on rv 25+0 ja painoa tullut lisää1.3 kg. Olin ylipainoinen jo ennen raskautta ja olen kummallisesti kaventunut muuten vaikka vatsa on kasvanut jo aika valtavan kokoiseksi

Yhteistyössä