Kuinka monta tuntia esikoulu on päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äite kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äite kyselee

Vieras
Ja mikä on esikoulun aika? Alkaako esim. esikoulu aamulla ja loppupäivä sitten ollaan päiväkodissa. Onko tämä koulu/päiväkotikohtaista?

Kertokaahan, millainen tämä esikoulusysteemi oikein on. Tyttö menee 1,5 vuoden päästä eskariin, joka on päiväkodin yhteydessä. Itse olen töissä.

Omalla eskarilaisella esikoulu alkaa klo 8.15 ja loppuu klo 13.15. Sen jälkeen on mahdollisuus jäädä iltapäiväkerhoon. Hän tosin käy koulun eskaria, joten ajat voinevat vaihdella. Joissain päiväkodeissa, joissa olen ollut töissä, ei ole ollut jokaisena päivänä esiopetusta, vaan on menty samaan tahtiin kuin muutkin tarhalaiset.

Esikoulu 4h, voi olla esim klo 8-12 tai 9-13. Jossain voi olla myös iltapäivällä. Periaatteessa ihan normaalia pk:ssa oloa, esikoulutehtäviä tehdään välillä. Jossakin esikoulu on koulun yhteydessä, jossa systeemit varmaan vähän erilaiset,

meillä eska 8-12 joka päivä sen jälkeen mahdollisuus jäädä hoitoon ja jos tarvitsee iltahoitoa niin kyydityksellä pääsee iltahoitoon jossa voi olla 22 asti.

Täällä virallinen eskariaika (pelkille esiopetukseen osallistuville) on 3t45min. Jos lapsi tarvitsee muuten hoitoa päiväkodissa, eskarit tulevat ja lähtevät hoidosta/eskarista vanhempien työaikojen mukaan ihan kuten muidenkin lasten kohdalla.. Jos eskaripäivän rytmitys on sellainen, että eskaritehtäviä aletaan tehdä vaikka heti aamupalan jälkeen, on tietenkin toivottavaa että lapsi osallistuu jo silloin toimintaan. Päivän rytmitys riippuu ihan päiväkodista.. Jossain aloitetaan touhut tasan puoli ysiltä ja toisissa vasta kymmenen aikaan. :)

Yhteistyössä