Kuinka monta ultrakuvaa saa kotiin ekasta ultrasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qwertyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qwertyli

Vieras
Aiotaan kertoa mieheni kanssa meidän molempien vanhemmille raskaudesta jouluaattona. Olen sillon raskausviikolla 14, niin alkaa olla aika sopiva aika kertoa :) Kirjekuoreen tulee joulukortti ja sen aukeamalle ultrakuva vaavista ja runo siitä että vaavi on tulossa. Mietin tuossa vaan että kuinka monta niitä ultra kuvia yleensä saa sieltä lääkäristä mukaan? jos vaan jonku 2 kipaletta niin eihän tää mun suunnitelma sitte oikein toimi, ku haluais itellekki jättää ainaki yhen kuvan.

Minä sain kesällä Oulussa 8 kuvaa np- ultrassa, kaveri sai seuraavassa kuussa 2 samassa paikassa ja samalta ultraajalta. Ihan on siis kiinni tilanteesta ja millä tuulella ultraaja on. Minä satuin olemaan ultraajan päivän viimeinen asiakas ja ultraaja halusi varmistaa monta muutakin asiaa kuin olisi varsinaisesti np- ultraan edes kuulunut, ihan vain kun näkyi niin hyvin, päivän viimeisenä asiakkaana hänellä oli aikaa ja hänellä oli hyvä päivä jostain omasta henkilökohtaisesta syystään ja innostuksissaan näppäili ison kasan tulosteita. Kaverille sattui tiistaiaamupäivän kiireinen hetki, joten häneltä katsottiin vain oleellisimmat.

Vaikka noita kuvia on melkoinen nippu, niin ei siellä kyllä ole kuin ehkä yksi jota voisi käyttää kortissa, suurin osa kun on erilaisia "elinkuvia". Eli varaudu kopioimaan.

Mä olen saanut Seinäjoelta sekä np- että rakenneultrasta molemmista kaksi kuvaa (np-ultran kuvista vain toinen oli selkeä, rakenneultrasta toinen oli tosi hyvä kuva koko vauvasta ja toinen kuva oli jalasta, ultraajan mielestä se oli niin söpö että tulosti senkin :D)

Mä olen skannannut ne kuvat ja tulostanut sitten tarvittaessa.

Esikoista odottaessa sain (kättärillä,kevät -09) np-ultrasta 9 kuvaa joista 6:ssa näkyy sikiö kokonaan. Rakenneultrasta sain 7 kuvaa. Nyt tätä toista odottaessa vasta np-ultrassa käyty (kättärillä myös) ja kuvia leikatessaan ultraaja hymähteli "johan näitä nyt tuli,mutta kun näkyi niin hyvin.." ja sain 5 kuvaa.

Riippuu siis varmaan paitsi ultraajasta myös sikiön asennosta/liikkumisesta ym että miten hyvin "on kuvattavana" :)

Me saatiin nyt tokasta neljä ja se ne valikoi isommasta määrästä et ois saanu enemmänkin. Saiiraalana PHKS. Mutta siis säilytä aidot itselläsi ja valokopiot vanhemmille.

Yhteistyössä