Kuinka nopealla tahdilla imetyksen lopetus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "täppä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"täppä"

Vieras
Eli te jotka olette syystä taikka toisesta lopettaneet imetyksen ennen vuoden ikää, miten olette toimineet? Mulla tulee eteen sellanen asia etten voi imetystä jatkaa vaikka haluaisinkin, syytä en halua täällä kertoa :( Vauva nyt 7kk. Kiinteitä syödään 5x/pvä.

pikkuhiljaa lopettelin 10kk-ikäiseltä,lopulta oli enään 2krt päivässä päikkäreille ja yöunille mennessä.Ensin lopetin päikkäri-imetyksen ja sitten ilta,hyvin meni,ei tullut itkua edes.

Sitä lähinnä mietin, että jos nyt jätän yhden imetyksen pois ja korvaan pullolla, niin kauanko näin ennenkuin jätän seuraavan kerran pois? Kun mietin jotain imetyskerta/viikko-tahtia, miltä kuulostaa? Imetän siis vaan ruokailujen yhteydessä + satunnaisesti aamuyöstä.

Ja juu, en viitsi soitella neuvolaan kun vastaus on aina "tee niinkun tykkäät".

Riippuu tilanteesta. Onko lapsi saanut korviketta pullosta aiemmin? Silloin voi loppua helpostikin, kuten meillä kävi. 3kk eteenpäin alkoi selvästi suosia pulloa, ja 5kk lopetti imemisen itse. Täysimetetyille "menetys" voi olla suurempi.

Meillä taas onnistui parhaiten kerrasta lopetus. Ensimmäisinä päivinä rinnat pakkautui,mutta viikossa tasaantui. Alkuun lypsin enimmät paineet käsillä pois. Ja vauva ei ollut aiemmin suostunut pullosta juomaan,mutta heti kun imetyksen lopetin,onnistui pullosta juominen. olisin toki jatkanut imetystä jos ei pullosta/kupista juominen olisi onnistunut. Vauvani taisi olla silloin valmis imetyksen lopetukseen.

Riippuu tilanteesta. Onko lapsi saanut korviketta pullosta aiemmin? Silloin voi loppua helpostikin, kuten meillä kävi. 3kk eteenpäin alkoi selvästi suosia pulloa, ja 5kk lopetti imemisen itse. Täysimetetyille "menetys" voi olla suurempi.

On saanut ja onneksi sen kelpuuttaa. En ole missään vaiheessa liittänyt imetystä nukahtamiseen, joten senkään puolesta ei pitäisi tulla ongelmia, toivotaan ainakin :)

Kiitos vastauksista!

Kuumimmat

Yhteistyössä