Kuinka nopeasti -10 kg?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -eevuli-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

-eevuli-

Vieras
Olen reilu parikymppinen nainen, jolla on melko terveellinen ja monipuolinen ruokavalio.. Lukuunottamatta herkuttelua, joka on kolmen vuoden aikana tuonut lähes kymmenen kiloa lisää painoa.
Nyt pitäisi kuitenkin karistaa ylimääräiset kilot pois!

Painan tällä hetkellä 65 kg ja pituutta on 159 cm. Harrastan muutaman kerran viikossa aerobista liikuntaa ja salilla käyn 2-3 x / viikko. Ruoka-annoksia on tarkoitus pienentää, ottaa käyttöön herkkupäivä kerran viikkoon, lisätä vedenjuontia ja jatkaa liikuntaa entiseen malliin.

Mikä olisi realistinen aikataulu pudottaa tuo kymmenisen kiloa? :)

Palstan mukaanhan painonpudotus ei tule onnistumaan, mutta jos nyt sellainen ihme kuitenkin jostain käsittämättömästä syystä pääsisi tapahtumaan, pudotettu paino tulee vähintään triplana takaisin kahdessa viikossa :)

Sulla on aika vähän noita kiloja pudotettavana ja olet tällä hetkellä melkein normaalipainoinen, niin realistinen tavoite olisi varmaan 0,5kg/viikko. Liian nopeasti ei kannata pudottaa, ettei läskin sijasta sula lihakset. Alussa menee ehkä nopeammin. Välillä tulee tasannevaiheita ja mitä lähempänä tavoitetta olet, niin tahti hidastuu. Varaisin projektiin puoli vuotta, jolloin ehdit hyvin myös sisäistää uudet elintavat ja painonpudotus jää pysyväksi.

Mulla on tarkoitus pudottaa 10 kg kuudessa viikossa eli liityin fitfarmin superdieettiin. Omatoimisesti olen laihduttanut 10 kg ja siihen meni 10 kk eli todella hidas tahti. Nyt mennyt homma ihan syöpöttelyksi ja paino ei ole noussut, mutta ei tippunutkana. Tänään aloitin superdieetin. Jospa tällä dieetillä tulee parempaa tulosta, kun omalla räpiköimisellä.

Ei kannata pitää kiirettä, hitaasti hyvä tulee. Itsellä tavoitteena n. 10 kg painonpudotus (normaalipainoisesta hoikaksi). 6 kg on lähtenyt tänä vuonna ja jos vuoden loppuun mennessä pääsen tavoitteeseeni olen tyytyväinen :) Ihan hyvä pitää välillä taukoa laihduttamisessa ja katsoa pystyykö ylläpitää painoa ja antaa elimistön levätä. Laihduttaminen on rankkaa elimistölle.

Joulukuun alussa aloitin ruokaremontin ja toukokuun lopussa oli -20 kg.. ja tämä tapahtui pääasiallisestinvain ruokavaliolla (viljat ja sokerit minimiin, mutta ei fanaattisesti). Toukokuun jälkeen paino on pysynyt aika samassa.. himpun verran on vaihdellut riippuen kuukautiskierron vaiheesta. Ruokavalio on pysynyt samana joulukuusta lähtien mitään lisäämättä tai vähentämättä.. bmi on nyt 20,5.

Ei ole tarvinnut nähdä nälkää kertaakaan ja herkutellakin olen kerennyt monen monet kerrat. Ei ollut tarkoitus, että paino olisi tippunut noin nopeasti, mutta kun se lähti tippumaan niin se lähti vauhdilla. Alkuperäinen tavoite oli -20 kg ensi marraskuun loppuun mennessä.

Yhteistyössä