Kuinka nopeasti imetyksen jälkeen maidon/nesteen tulo on lakannut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"

Vieras
Lopetin imetyksen noin 4kk sitten ja edelleen rintoja puristaessa tulee nestettä. Imetyksen lopettamisen jälkeen on ennen menkkoja tullut tiputteluvuotoa, mitä ei tullut imettäessä. Hormonit ovat ilmeisesti sekaisin. Osaako joku sanoa muuta, mitä voisi olla? Lääkäriin pitäis vissiin mennä, jos tilanne ei kohta muutu.

Heinäkuussa 2010 lopetin imetyksen ja edelleen puristettaessa tulee tippoja. Tosin mulla keskeytettiin toinen raskaus heinäkuussa 2011 joten voi olla että se myös lisäsi maidontuloa.

Ok, hyvä tietää. Esikoisesta, kun on kyse, niin on aiva uutta. Muuten en olisi asiaan edes kiinnittänyt huomiota, mutta tiputteluvuoto alkoi imettämisen lopettamisen yhteydessä. Ennen raskautta rinnat elivät elämäänsa kierron mukaan eli turposivat ja kipeytyivä, mutta ei enää. Tästä ajatus hormonihäiriöstä heräsi. Raskaus varmasti muuttaa elimistöä, joten tuskin kaikki palaavat ennalleen, mutta käsittääkseni tiputteluvuoto ei ole normaalia. Korjatkaa, jos olen väärässä

Vuodenvaihteessa lopetin imetyksen ja joka päivä tulee tippoja. Alkoi oikeastaan vasta keväällä, varsinainen maidontulo mulla loppui heti (sikäli että ei sieltä juuri mitään enää muutenkaan tullut). Mulla myös tiputtelua joka kierrossa, mutta syön/söin e-pillereitä. Juuri kävin lääkärissä aiheesta, ja vaihtoi vaan pillerit tujumpiin, ajatteli että johtuu nuo maidot ja tiputtelut niistä. Sanoi kyllä että jos jatkuu niin uudestaan lääkäriin ja tutkimuksiin. Mainitsi myös että on hyvin yleistä raskauden ja imetyksen jälkeen ettei hormoonit ihan heti palaudu ns. normaaliksi. Koskaan ennen lasta ei ollut tiputteluongelmaa vaikka samoja pillereitä söin, eikä myöskään yritysaikana.

Itsehän epäilin jo prolaktiinin liikaeritystä, mut ilmeisesti mulla ei oo niin pahoja noi oireet että siitä johtuisi tai ei sitä ainakaan tutkittu..

mulla on imetyksen lopettamisesta kohta 2 vuotta ja edelleen tulee. Jostain oon kuullut että imetyksen jälkeen kroppa olis "imetysvalmiudessa" lopun elämää. Tai vaihdevuosiin asti tai jotain. En tiiä onko totta. Mutta kumminkin et aina kun niitä puristelee niin voi alkaa tulla uudestaan.. Eli koita olla puristelematta. Normaalia on, ei mikään hormonihäiriö :)