Kuinka nopeasti nokkosihottuma tulee ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Jos lapsi syö allergisoivaa ainetta, niin kuinka kauan kestää, että ihottuma pamahtaa??? Lapsella eilen ja tänään tosi paha nokkosrokko (lähti välissä pois), mutten tiedä mikä on aiheuttanut. Ei ole syönyt mitään uutta ruoka-ainetta. Meillä on myös kissoja, mutta ne ovat olleet jo kauan, joten en ekana alkaisi epäillä sitä. Entä Ariel-merkkinen pyykkiaine.?? Olen yleensä käyttänyt omoa, mut nyt kokeilin arielia...Voisko se olla syynä. Ihottumaa tulee joka puolelle kehoa. Eniten raajoihin ja vähiten naamaan.

voitko kuvitella, joistain hajuvesistä, huonosti pestyistä viinirypäleistä, ainakin serto-pesuaineesta... se voi tulla mistä vaan, joten vaikka flunssan "jälkitautina" sanoi minulle lääkäri muutama vuosi sitten kun marssin sinne kukertavan punaisen pahkuraisena.
se etu siinä oli, ettei muut asiakkaat tienneet, mikä minulla on, joten kävivät varmaan sanomassa muille, et ottakaa toi ensin... ei tarvinnu jonottaa :D
lähtee itestään pois, mutta nopeammin kun ottaa jotain antihistamiinia.

Se voi pelmahtaa päälle hetkessä. Nokkosihottuma voi pamahtaa hormonaalisista muutoksista, auringonvalosta vaatteidenkin läpi.. stressistä, hikoilemisesta, istumisesta.. melkein mistä vain ja monesta muustakin syystä :(
Joillekin vain tulee helpommin.. Kuten täällä....
Antihistamiini helpottaa oireita.

Yhteistyössä