kuinka nopeasti olette alkaneet antaa tavallista maitoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pöh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pöh"

Vieras
sen jälkeen kun olette esim sekoittaneet korviketta ja tavallista maitoa keskenään? eli kauanko totutitte tavalliseen maitoon? mietin että josko uskaltaisi alkaa antaa 1kk pelkästään tavallista maitoa kun jo joitain viikkoja juonut "sekamaitoa"

Meillä sekoiteltiin noita ehkä viikko jos sitäkään... :) tosin meillä lapsi oli syönyt muita maitotuotteita ennen varsinaiseen maitoon siirtymistä. Esim. juustoa ja jukurttia oli neiti maistellut eikä niistä tullut ongelmia.

Mä en ole sekoittanut ollenkaan vaan ihan silloin 1v ikäisestä olen antanut ruoan kanssa maitoa mukista (hapanmaitotuotteita syöneet siis n. kk ennen tuota).. Mun mielestä tuo on myös kätevä tapa päästä eroon tuttipullosta kun ei laita sinne muuta kun sitä tuttelia ja sitten kun normaalia maitoa menee tarpeeksi niin vaan pullot pois.

Minkä ikäiselle olette alkaneet sekoittelemaan?
Meillä 11kk1vk syö tavalliseen maitoon tehtyä puuroa, mutta juotavaksi olen toistaiseksi antanut korviketta. Ajattelin pikkuhiljaa aloitella maidon vaihtamisen, ja olin kyllä ajatellut siirtä aika nopeasti tavismaitoon. Yli viikkoa en ainakaan sekoittele, jos mitään oireita ei tule.

juu meilläkin syödään muita maitotuotteita jo päivittäin,annettu nyt reilu puolet jo tavallista maitoa.nyt sitten uskaltaakin jo varmaan kokeilla antaa pelkkää tavan maitoa ja loppuu se nannin kantaminen kotiin:D

[QUOTE="vieras";23044429]Minkä ikäiselle olette alkaneet sekoittelemaan?
Meillä 11kk1vk syö tavalliseen maitoon tehtyä puuroa, mutta juotavaksi olen toistaiseksi antanut korviketta. Ajattelin pikkuhiljaa aloitella maidon vaihtamisen, ja olin kyllä ajatellut siirtä aika nopeasti tavismaitoon. Yli viikkoa en ainakaan sekoittele, jos mitään oireita ei tule.[/QUOTE]

Meillä aloitettiin tuo sekoittelu ehkä just 11kk ja 1-2 viikon iässä. Ja jos on puuroa normi maidosta tehtynä syöny jo jonkun aikaa ni tuskin tarviikaan kauheen kauaa sekoitella niitä maitoja. :)

Meinasin vaan siirtyä tavalliseen maitoon pikkuhiljaa ihan sekoittelematta. Aluksi annan nokkamukista vaan tilkan tavallista maitoa ja sitten piimää, mitä on juotu jo kymmenkuisesta. Olen syöttänyt esim. perunamuussia missä on tavallista maitoa, ja noita hapanmaitotuotteita (piimä, jukurtti) on käytetty toista kuukautta. Eikä ole tullut mitään vaivoja.

Korvikkeita ei ole tarvinnut kotiin kantaa ollenkaan koska imetän, se on ilmaista. Lopettelen imetystä sitten kun se vuosi kohta tulee täyteen, ja siirrytään siihen tavalliseen maitoon. Samoin tein esikoisen kanssa ja hyvin toimi.

Yhteistyössä