Kuinka nopeasti uudelleen raskaaksi lääkkeellisen raskaudenkeskeytyksen / tyhjennyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sara"

Vieras
Siinä se kysymys tulikin, eli kuinka nopeasti olette raskautuneet uudelleen lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen? Kehotettiinko odottamaan jonkin aikaa vai saitteko aloittaa heti uuden yrityksen? Meille ei sanottu mitään, ainoastaan että toimenpiteen ei pitäisi vaikuttaa hedelmällisyyteen. Itse kuitenkin päättelin, että olisi ehkä hyvä antaa limakalvoille aikaa toipua ja odottaa ainakin pari kiertoa..?

Se riippuu raskausviikoista. Yleensä käsketään odottaa yhdet menkat. Kaavinnan jälkeen voi tarvita pidemmän ajan. Mä tulin spontaanin alkuraskauden (rv6)keskenmenon jälkeen heti raskaaksi, ilman mitään menkkoja.

Keskenmenon jälkeen tehtiin kaavinta. Gyne tällöin sanoi, että heti saa alkaa yrittää, ei se uusi raskaus ala ennen kuin elimistö on siihen valmis. Yhdet menkat tuli ja sit olinkin jo raskaana.

[QUOTE="vieras";23843184]No jaa, tässä mennyt jo 15kk lääkkeellisestä tyhjennyksestä enkä ole raskaaksi tullut :([/QUOTE]

Oliko sinulla alunperin vaikeuksia tulla raskaaksi?

Mulle tehtiin joulukuussa lääkkeellinen tyhjennys rv 20+ koska sikiö oli kuollut. Sen jälkeen tuli tammi ja helmikuussa runsaat kuukautiset ja maaliskuussa ihan normaalit. Tosta maaliskuun kierrosta tulin sitten uudestaan raskaaksi. Eli on toivoa raskautua syksyllä :)

Yhteistyössä