Kuinka nopeeta putkitukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Josa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Josa

Vieras
Kyllä nyt v.ituttaa. Soitin Taysiin ja mahdollinen putkitus loppu vuodesta. Korvatulehdukset alkoivat tammikuussa. Ensimmäisen kerran käytiin Taysissa toukokuussa, kun ei aiemmin saatu lähetettä korvalääkärille.
Ei saatu lähetettä putkitukseen vaan tulkaa kesäkuussa uudestaan. No lähete putkitukseen saatiin ja korvatulehdukset vain jatkuivat ja soitin, että laittavat peruutuspaikka listalle, jos sellainen tulee.
Ja tänään siis sanoivat putkituksen olevan vasta loppu vuodesta. Tää ei oo totta.
Arvatkaa vaan alkaako se kierre taas, kun ilmat viilenee ja flunssa kierteet tekee tuloaan.
Miten nopeeta ootte päässeet putkitukseen julkisella puolella?

Meillä alko kans kierre helmikuussa!! Kesäkuun lopulla saatiin lähete putkitukseen ja saatiin aika elokuun 17. päivälle!!!! Mutta eikös pojalle iskeny sitten yskä ja nuha ja kuumeili niin eipä sitten päästykään putkitukseen ja se siirtyi 14.9!!!! |O |O ois ollu niin ihana ku oltais päästy noista tulehduksista...

mulla oli lapsella korvatulehduksia monta,pahimmillaan söi kolme antibioottikuuria peräkanaan,sit vaihto toiseen antibioottiin se vei sen tulehdus kierteen loppuun kunnes alkoi uusi,nyt ei ole ollut muutamaan kk mitään.

lääkäri sanoi mulle kun kysyin putkituksesta että siihen ei ole tarvetta jos korvat välissä parantuu kuitenkin vaikka olisikin usein tulehduksia,joten ei ole putkitettu.

mulla oli lapsella korvatulehduksia monta,pahimmillaan söi kolme antibioottikuuria peräkanaan,sit vaihto toiseen antibioottiin se vei sen tulehdus kierteen loppuun kunnes alkoi uusi,nyt ei ole ollut muutamaan kk mitään.

lääkäri sanoi mulle kun kysyin putkituksesta että siihen ei ole tarvetta jos korvat välissä parantuu kuitenkin vaikka olisikin usein tulehduksia,joten ei ole putkitettu.

Meillä noi tulehdukset alkoi tammikuussa ja heinäkuuhun mennessä syöty 11 antibioottikuuria. Mutta kun ei rahat riitä yksityiselle, yli 700 euroa maksaa yksityisellä.

Alkuperäinen kirjoittaja nivea:
ja lisään vielä putkitus ei vie korvatulehduksia kaikilta - meillä on ollut 4-6 korvatulehdusta putkituksen jälkeen,nytkin kuuri päällä

Meillä ainakin vanhemmalla pojalla putkitus auttoi. Vuoteen ei ole ollut ainuttakaan tulehdusta.
Täytyy nyt toivoa, että päästäis aikaisemmin.

TYKS:iin pääsee ainakin kiireellisellä lähettellä noin kuukaudessa, tai sitten esim meidän kunta on tehnyt maksusitoumuksia yksityiselle puolelle kiireellisissä tapauksissa.
Meillä on kyllä onneksi ollut vakuutus joten tuubitus päätöksestä noin viikossa on tuubit ollu jo korvissa.

meille sanottiin että putkitus mennee "kohta pois muodista" eli tosiaan jos on vähänkään tervettä kautta kuurien väleissä niin on ok. Sitten ne tärykalvot varmaan pahimpien tulehdusten yhteydessä vaan posahtelee itsellään puhki...jos meinaan ei antibiootit tepsi. Kaikillahan ei putketkaan tulehduksiin auta tai sitten ne sieltä itekseen tipahtelee pois

Mä jo alkukesästä kyselin valuutuksia, mutta eihän ne enää anna pojalle vakuutusta, kun korvat oolut niin useasti kipeenä.
Ja on se vakuutus ihan tuhottoman kallis vuoden ikäiselle.

meillä ainakin autto. yhtään korvatulehdusta ei ole sen jälkeen ollu.kipeenäkin vaan muutaman kerran. ennen oli räkätauti koko ajan. poistettin myös kitarisa. loppupahan lääkekuurien syönti. oisko 3 kk menny lähetteestä..

Yhteistyössä