Kuinka oikein tämä on teidän mielestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Asutaan miehen kanssa avoliitossa, muutettiin yhteen kun oli opiskelija. Sovittiin että maksetaan laskut puoliksi siinä määrin missä molemmilla on varaa. No koko opiskelujen aikana olen maksanut puolet vuokrasta ym, suuri osa on maksettu opintolainalla. Mies on käynyt koko ajan töissä.

Nyt kuitenkin päätän opinnot ja mitään töitä ei ole kesän aikana ainakaan tiedossa, olen hakenut hulluna muutakin kuin oman alan töitä. No, miehenhän on pakko maksaa nyt laskuja kun en saa rahaa paljon mitään mistään ainakaan kesäkuussa. Hän kuitenkin päätti että minä jään kaikki hänelle velkaa, mitä hän joutuu "minun osastani" maksamaan. Mielestäni se ei kuitenkaan ole reilua, maksaisin jos pystyisin mutta kun en pysty. Yhdessä ollaan ja asutaan niin mielestäni se ei ole oikein. Itse kun maksaisin mukisematta (yhteisen hyvinvoinnin nimissä) kaiken jos osat olisi toisinpäin....

noo... mielipiteitä? oikeasti harkitsen eroa tämän takia, ilman häntähän saisin paljon enemmän rahaakin, hänen tulojen vuoksi tuet putoaa heti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asutaan miehen kanssa avoliitossa, muutettiin yhteen kun oli opiskelija. Sovittiin että maksetaan laskut puoliksi siinä määrin missä molemmilla on varaa. No koko opiskelujen aikana olen maksanut puolet vuokrasta ym, suuri osa on maksettu opintolainalla. Mies on käynyt koko ajan töissä.

Nyt kuitenkin päätän opinnot ja mitään töitä ei ole kesän aikana ainakaan tiedossa, olen hakenut hulluna muutakin kuin oman alan töitä. No, miehenhän on pakko maksaa nyt laskuja kun en saa rahaa paljon mitään mistään ainakaan kesäkuussa. Hän kuitenkin päätti että minä jään kaikki hänelle velkaa, mitä hän joutuu "minun osastani" maksamaan. Mielestäni se ei kuitenkaan ole reilua, maksaisin jos pystyisin mutta kun en pysty. Yhdessä ollaan ja asutaan niin mielestäni se ei ole oikein. Itse kun maksaisin mukisematta (yhteisen hyvinvoinnin nimissä) kaiken jos osat olisi toisinpäin....

noo... mielipiteitä? oikeasti harkitsen eroa tämän takia, ilman häntähän saisin paljon enemmän rahaakin, hänen tulojen vuoksi tuet putoaa heti.

Meillä on aina ollut yhteiset rahat. Ei perheessä voi olla kahta eri elintasoa.

Ihan hullua, siis varsinkin jos mies on työssäkäyvä, hullua jo silloinkin kun olet ollut opiskelija, opiskelijan tuet kun tiedetään. Joku % -summa tulousta ois ollu kohtuullisempi, mutta että 50/50.. Miehesi vaikuttaa pihiperseeltä ja tuskin tuosta muuttuu. Lähtisin meneen.

No monella kyllä on. Meillä tienataan suht yhtä paljon, minä ehdotin miehen jäävän kotiin vauvan kanssa, minä maksaisin kaikki kulut. Toisinpäin ehdotusta ei ole kuulunut eikä kuulu. Vähän sama kuin ap:llä mutta eri elämäntilanne...

Alkuperäinen kirjoittaja :
No monella kyllä on. Meillä tienataan suht yhtä paljon, minä ehdotin miehen jäävän kotiin vauvan kanssa, minä maksaisin kaikki kulut. Toisinpäin ehdotusta ei ole kuulunut eikä kuulu. Vähän sama kuin ap:llä mutta eri elämäntilanne...

no olen jo miettinyt sitäkin että jos meille lapsia tulisi niin kuvitteleeko toi että mä maksan sillonkin puolet kun ne lapset pieniä ja hoidan niitä kotona. Meinaan TURHA LUULO-

sinne saakka en kuitenkaan aio asioita päästää ellei tämä maksupolitiikka ala muuttumaan meillä.

Mun mielestä jätät miehesi jos ei ole valmis maksamaan sun puolesta, koska et oikeasti pysty.
Meillä oli suhteen alussa sama tilanne, mies oli töissä minä opiskelin ja kesäksi en saanut töitä ja rahaa ei tullut mistään koska miehen tulot sen verran isot.
MUTTA meillä mies maksoi kaikki, eikä vaatinut niitä rahoja ikinä takasin.
Se on välittämistä kun pitää myös toisesta huolta, eikä toivo tai vaadi sitä takaisin maksettavaksi.
Parisuhteessa olette ja toista pitää tukea.
Ja me ollaan edelleen yhdessä, 13vuotta.

No mun mielestä tuo ei ole reilua. Meillä on viiden vuoden aikana puolin et toisin jouduttu elättään toista, kun mä olen ollut hoitovapaalla ja mies töissä ja vastaavasti taas mies työttömänä ja mä töissä...
Musta toi ehdotus tosta yksiöön muuttamisesta on aika hyvä, josko se saisi miehesi tajuamaan tilanteen. Mutta pihiydelle ei voi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
No mun mielestä tuo ei ole reilua. Meillä on viiden vuoden aikana puolin et toisin jouduttu elättään toista, kun mä olen ollut hoitovapaalla ja mies töissä ja vastaavasti taas mies työttömänä ja mä töissä...
Musta toi ehdotus tosta yksiöön muuttamisesta on aika hyvä, josko se saisi miehesi tajuamaan tilanteen. Mutta pihiydelle ei voi mitään.

Niin ilmeisesti mies ei ole sitä miettinyt ollenkaan että mitäs ja kun jos osat jonain päivänä vaihtuukin....

Mun neuvo on et LÄHDE! Herran jestas jos rahasta on noin tarkka mies, niin siinä tapauksessa sille on se raha tärkeempi kuin sinä. Kyseessä kuitenkin vaan yks kuukaus! Tai väliaikainen tilanne joka tapauksessa. Maksatteko myös kaikki kauppalaskut 50/50? Vahditteko jääkaapilla, et syötte vaan maksamianne ruokia? Mites kotityöt, nekin 50/50?

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Mun neuvo on et LÄHDE! Herran jestas jos rahasta on noin tarkka mies, niin siinä tapauksessa sille on se raha tärkeempi kuin sinä. Kyseessä kuitenkin vaan yks kuukaus! Tai väliaikainen tilanne joka tapauksessa. Maksatteko myös kaikki kauppalaskut 50/50? Vahditteko jääkaapilla, et syötte vaan maksamianne ruokia? Mites kotityöt, nekin 50/50?

Mies maksaa kauppalaskuja enemmän koska mulla on aina rahat loppunu kesken kuukautta, ja mä olen sitten tehnyt enemmän kotitöitä.... ei vahdata syömisiä sentään...

No varmaa on että mä en todellakaan aio kesän vuokrarahoja miehelle takasin maksaa vaikka vaatisi. Se on ero sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Herranjumala!! Ethän sä nyt ala velkaantumaan jotta saisit asua miehes kanssa?!! Onks sun miehes ihan vajaa? :D Hei ihan tosi... Kai se on ihan tietonen siitä että jos sä asuisit yksin sä pystysit kustantamaan oman elämises vaikka et töitä saanukkaan? Mut nimenomaan sen tulojen takia, koska te asutte yhdessä sä tuskin tuut saamaan mitään? Muutat pois sen luota, katotaa kuin kivaa sit on.. herra voi ihan vapaasti nauttia rahoistaan yksin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lapio ja ämpäri:
Herranjumala!! Ethän sä nyt ala velkaantumaan jotta saisit asua miehes kanssa?!! Onks sun miehes ihan vajaa? :D Hei ihan tosi... Kai se on ihan tietonen siitä että jos sä asuisit yksin sä pystysit kustantamaan oman elämises vaikka et töitä saanukkaan? Mut nimenomaan sen tulojen takia, koska te asutte yhdessä sä tuskin tuut saamaan mitään? Muutat pois sen luota, katotaa kuin kivaa sit on.. herra voi ihan vapaasti nauttia rahoistaan yksin. :)

Hyvin sanottu. Taidanpa sanoo saman miehelle kunhan mun raivoni on laskenut.

mä en ymmärrä tuollaista alkuunkaan. Tai sitä että pitää pyytää mieheltä rahaa jos haluaa jotain itselleen.

meillä on yhteinen koti, yhteinen lapsi ja yhteinen talous. Ruoka ja laskut maksetaan sieltä tililtä missä rahaa on, ei sitä katsota kuka tienaa ja minkä verran. Molemmat käyttää omiin menoihinsa mitä käyttää, ei niitäkään lasketa ja katsota että menee yhtä paljon.

Yhteistyössä