Kuinka olette valmistautuneet synnytykseen lähtöön??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamuliini80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mamuliini80

Jäsen
03.07.2007
54
0
6
Ehkäpä tyhmä kysymys :ashamed: mutta minua on alkanut mietityttään tulevaan koitokseen lähtö... :/

Odotan jo kuitenkin pikkukakkosta,mutta tää loppu aika on mulle ihan uutta. Esikoinen kun päätti tulla maailmaan rv 35+3 ihan yllättäen, aamulla vaan litisi lapsvedet pitkin reisiä ja 00.53 poika oli maailmassa käynnistyksen vaikutuksesta (mulla crp koholla,niin käynnistivät..)

Eli kaikki on ny tästä lähin mulle tosiaan ihan "uutta"... ;) Ja oon ruvennu pohtiin synnytykseen lähtöö.... Koska se mahtaa tapahtua,mihin aikaan vuorokaudesta,minä päivänä jne.jne. Ja kun se sairaalaan lähtö ei voikaan ny tapahtua ihan tosta noi vaan,kun on toi esikoinen jo maailmassa.....

Sairaalakassi on pakattu jo. Mut entäpä pitäskö sänky vuorata jollain kevytpeitteellä :laugh: tms. jos vedet menee yöllä???

Ressaan ehkä ny liikoja,mutta ny vaan mietityttää tälläset.......Se tapahtuu kun on sen aika.... :/

Mutta kiitos jos joku jaksaa ees lukee tän,ja viä vastataki jotain! :flower:

Mamuliini ja masukki 36+2

meillä terkkari antoi valmennuksessa vinkin että peti kannattaa suojata muovitetulla froteella, jos vedet menee yöllä. meillä suojattiin myös kankainen kiikkutuoli. se hiostaa vaan vähän ikävästi, että siihen kannattaa päälle laittaa vielä pyyhe (samoin laitoin pinnikseen).

mä aion pakata kassin tässä lähiviikkoina, mua kovasti pelottaa että poika päättää syntyä keskosena vaikka siskonsa syntyi rv 39. lisäksi on sovittu että mies pääsee töistä heti lähtemään jos tarttee, mun vanhemmat voi tulla keskellä työpäivääkin vahtimaan esikoista tai ottaa yöllä luokseen hoitoon. ja luultavasti voivat sitten ottaa arkisin vapaata seuraavan päivän jos synnytys venyy.

sulla ei enää kauaa mene, onnea matkaan :hug:

Jos yhtään helpottaa niin mieki täällä ajoittain unohdun pohtimaan koska se lähtö tulee ja mulla jo sentäs kolmas tulossa :D Kassia en oo vielä pakannu, mut listan kylläkin oon jo tehny jotta sitten mies tietää tuoda jos äkki lähtö tulee. En kuitenkaan petiä rupia erillisellä peitolla päällystään ;) Esikoiselta meni vedet suihkuhuoneen lattialle ja kuopukselta supistukset oli niin mojovia että lähettiin laitokselle jo ennen vesien meno. Siellä sit kyl puhkasivat kalvot jossain vaiheessa. Esikoista tuli hoitamaan mummi, jonka mies haki meille ennen laitokselle lähtöä. Tällä kertaa mummi on ottanu vapaata sille ajan kohtaa, että tuleepi sit touhuileen noitten isompien kanssa kun lähtö tulee, oli se mikä tahansa vuorokauden aika.

Marmeladi & Masuasukki 36+1

Täällä pohdin ihan samaa kuin tekin. Pitäisikö meidän ulottaa pohdinta myös tuonne omaan ketjuumme??? Ensikertalaisena jännittää jo paljon, varsinkin kun eilen käytiin synnärillä katsomassa perheosastoa. Laukun olen pakannut itselleni, mies laittaa omia tavaroitaan autoon valmiiksi, jos joutuu lähtemään töistä.

Mut ymmärsin, ettei sinne hirveästi tavaraa tarvitse, aika täyshoito siellä on. Jotenkin vaan miettii, että onko se lähtö kiireellinen, että ehtiikö kassiin laitella vielä dödöjä ja hiusharjoja ja muuta sellaista, mitä käyttää joka päivä kotonakin... Ei viittisi kaikkea kahta ostella vain varmuuden vuoksi.

Meillä on sairaalaan 35 kilsaa, joten yritetään toimia siten, ettei miehen tartte tulla välissä kotiin (jos perheosastolla ollaan). Kaukalo laitetaan autoon ens viikolla valmiiksi ja mie sitten nappaan loput kassit täältä mukaani. Ainakin oletan, että lähden synnyttämään kotoa, kun en ole mihinkään kauemmas menossa.

Eiköhän me tosiaan kaikki selvitä kunnialla sinne ja jos nyt patjat yöllä kastuu vedestä, se on ehkä sen arvoista. Tosin meinasin miekin laittaa lakanan alle suojaa, kun ärsyttäisi pestä tuplaleveetä petarin päällistä...

Nyt syömään, masu kurnii. Ja sitten nauhalta eilinen Meille tuli vauva.

Misupai ja Helmis 36+4

Empäs ole kahdessa aiemmassakaan raskaudessa tuota asiaa juurikaan miettinyt.. sairaalakassin valmiiksi pakannut ja esikolle aikanaan (ja nyt tietenkin molemmille lapsille) sopinut hoitajan valmiiksi, joka lähtee tulemaan vaikka keskellä yötä...

Ja se lähtö on HARVOIN niin kiireellinen, etteikö siinä ehdi dödöjä sun muita kassiin viskata.. (tosin itse ostin sitä varten uuden hammasharjan ja dödöt sun muut sairaalakassiin valmiiksi)...

Mä en ekasta ehtiny edes laittaa mitään kassia valmiiks kun sairaalaan lähdin. tuli lähtö niin yllättäen. ukko toi myöhemmin sairaalaan vauvalle vaatteet kokoo 74! :headwall: jatytöllä oli pituutta 47cm. noh, kyllä ne sen kotimatkan palveli ihan kivasti. :D

Mulla oli kassi pakattuna jo kuukausi ennen laskettua aikaa. Autossa oli froteepyyhe valmiina, jos menee vedet vaikka matkalla sairaalaan. Sänkyyn en laittanut mitään, mutta kuulemma ihan tavallinen pyyhe lakanan alla riittää.

Loppujen lopuksi ne vedet meni keittiön lattialle :laugh: ja kassista en tarvinnut kun pillimehua ja villasukat =)

Onneks on siis muitakin asiaa miettineitä... etten oo ainoo. ;)

Mullakin oli kaikki valmiina esikoista varten kotona ja kaikki nauro mulle, et oot hiukan ajoissa nyt... :o pah! enpä ollukaan,kun poika tosiaan päätti tulla sen 5vkoo etuajassa muailmaan. :)
No sänkyyn vaihdoin toistamiseen lakanat kun kerkes jo pölyttyyn... :D

Sairaalakassia en tajunnu sillon pakata,mut mies toi sit sairaalaan myöhemmin kaikkee mitä tarvin.

Isovanhemmat on lupautunu tuleen meilläkin sit tänne jos lähtö sattuu yöllä,ja eiköhän sit kerkee johkin pojan viemään tai joku tänne jos sattuu päivällä tuleen lähtö...
Kaikki tällänen vaan mietityttää,kun viimeks soitin vaan miehen töistä kotiin ja sit lähettiin ajeleen kohti Taysin synnytysvastaanottoo.
Koira jäi kotio ootteleen,et sillon naapurissa oleva serkkuni kävisi ulkoiluttamassa sitä....et avain tiputettiin serkkuni postiluukusta.

Vedet (suurin osa) meni mullakin keittiön lattialle,valu pitkin jalkoja kun puristin tiskirättiä... :D Olin pikkasen ihmeissäni moisesta,kun se oli sillon uutta...Sit soitin neuvolaan,josta ei ees vastattu ja seuraavaks soitin suoraan Taysin synnytysvastaanottoon ja pyysivät tuleen sinne. Supistuksista ei ollu tiatookaan,ennenkö sit niitä käynnistyspillereitä sain sairaalassa.
Pyörin kotona pyyhe jalkovälissä siihen asti kunnnes mies tuli kotio,ja pyyhkeen otin autoonkin viä penkin suojaks,mutta ei sitä lapsvettä enää niin paljoo tullu,et housut ois kastunu,ku laitoin sit siteen.

Näin meillä esikoisesta kävi tuo sairaalaan lähtö...Ja luulempa,ettei nyt käy samalla lailla...Nuo viikot ainakin on jo menny,et ei sen puoleen ainakaan. :D

Tsemppiä kaikille tulevaan koitokseen!! :hug:
Nää viikot menee niiiiin vauhdilla....

Mamuliini ja masukki 36+3

Mäkin oon täs miettiny milloin sitä oikein lähetään.Tuntuu että noissa neuvolan oppaassakin on niin epäselvästi kerrottu asia. Okei, lähet kun tulee lapsivesi tai alkaa supistukset. mutta mikä on limatulpan irtoaminen? Ymmärsin että tulipalokiire ei ole kun lapsivesi tulee mutta kuinka kauan sitä voi kotona oottaa jos mies sattuu oleen vaik töis. Ite en kait uskalla sairaalaan ajaa joten jollain sinnekkin pitäs mennä. Tuntuu et kaikki tietää paremmin kuin minä

Yhteistyössä