Kuinka pahoin mun "elämäntapamuutos" meni nyt pieleen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voih ja oih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voih ja oih

Vieras
Oon muuttanu elämäntapoja. Ruokailun ja kuntoilun suhteen.

Oon nyt 3 vuoden aikana pudottanut painoa n. 50kg. Tänä kesänä paino ei oo pudonnu osittain stressin + töiden + väsymyksen ja huonomman ruokavalion takia. Noussutkaan se ei kuitenkaan ole.

Iski huono omatunto äsken...

Lapset sai tehdä karkkipussit ku irtsikat oli tarjouksessa, ja munkin teki mieli. Tein kilon pussin, ostin myös sipsiä ja limpparia.... Oon karkkeja jo syönyt ja saanut huonon olon niistä ja niitä ei tee mieli. Sipsiä ja limpparia ajattelin vielä napsia. Mutta pelottaa että lihoan näillä, vaikka syön vain tänä iltana.

Liikun paljon ja syön terveellisesti. Elokuun 1. päivästä tähän päivään oon eläny tiukalla dieetillä (kuitenkaan nälkää en ole nähnyt), enkä ole sallinut itselleni herkkuja...

Pelko epäonnistumisesta nyt vain kalvaa mieltä koska olen syönyt karkkia tänään aika paljon ja meinaan vielä herkutella....

:(

Kyllä joskus saa herkutella :) Ajattele asia niin, että tänään herkuttelet oikein kunnolla ja sitten taas on pitkä tauko, ettet syö herkkuja. Usein se herkuttelu saattaa vain jäädä päälle.

Mutta mulle käy ainakin niin, että jos herkuttelen niin tulee äkkiä paha olo kun ei ole tottunut siihen ja sitten ei oikeesti tee kyllä pitkään aikaan mieli. Mä söin yks päivä 200g irtokarkkia ja tuli tosi paha olo. Ennen on voinut vetää sen kilon ennenku on tullut huono olo.

muoks.. ja mä oon siis ollut 1,5v "herkuttomalla"

Paino ei putoa ehkä siksi, että olet niin paljon jo pudottanut. Olet varmaankin jo siinä painoluokassa, missä paino lähtee hitaasti. Ole tyytyväinen siihen ettei ole noussut, kun vaan jatkat samalla linjalla niin vähitellen putoaa. Vertaa painoa vähän pidemmältä ajalta kuin viikolta kerrallaan, niin huomaat muutoksen.

Herkutella voi välillä, kunhan palaat sitten taas ruotuun. Huomion kiinnitti tuo että teit kilon pussin irtareista. Pidä joku kohtuus kuitenkin... 100-200 g riittää herkutteluun paremmin kuin hyvin, kilo menee jo överiksi.

No nyt pistät stopin sille mässytykselle ja vaikka viskaat roskiin ne herkut, eivät ole hyviä sinulle saati lapsillekaan. Pieni määrä herkkuja silloin tällöin on ok, mutta ei nyt mitään kilon karkkisäkkiä tartte vetää ja päälle vielä sipsit ja limpparit...hyi... Ei sun tartte tuosta nyt masentua, vaan teet huomenna jotain ekstraliikuntaa, esim. tunnin hölkkä tai menet jumppaan, punttisalille tms. Mulla on herkuttelut tapana kompensoida liikuntaa lisäämällä vastaavasti,.

Ihan hyvällä omallatunnolla voi silloin tällöin mässäillä, eikä silloin pidäkään käydä heti seuraavana aamuna puntarilla. Jos herkuttelua tapahtuu vain harvemmin, niin ei sillä ole pidemmän ajan vaikutusta painonnousuun, jos muuten ruokailu- ja liikuntapolitiikka on hanskassa.

Yhteistyössä