Kuinka paljo supistuksia tässä vaiheessa on vielä "normaalia"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 27+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 27+5

Vieras
Mulla on nyt 27+5 ja oon tässä jo jonku aikaa miettiny onkohan tää enää ihan harmitonta kun supistelee päivittäin ehkä jonku 5-10 kertaa (en oo laskenu :D). Eivät siis oo kipeitä, mutta ärsyttäviä ja välillä melko pitkiäkin. Esikoista oottaessa ei ollu oikeestaan supistuksia ku vasta synnärillä ku käynnisteltiin, niin ei oo oikein vertailu kohtaa. Oon aatellu oottaa seuraavaan neuvolaan tämän asian kans, mutta siihen on vielä useampi viikko.

Kaipaisin siis kokemuksia muilta, onko supistellu minkä verran tässä vaiheessa ja onko ollu harmitonta? :)

No ihan joka kerta esi reippaammin kävellessä, lapsia nostellessa jne ja rankan päivän jälkeen levossakin on ollut. En ole niistä sen kummemmin välittänyt.

[QUOTE="vieras";28508650]Onko sun supistukset mahan kovettumisia vai menkkamaisia?[/QUOTE]

Tää on se juttu, ainakin mulla ollut. Olen ollut osittaisessa vuodelevossa supistusten takia, enää en, kun viikkoja niin paljon että vauva saa syntyä jos on syntyäkseen.

Se mahan koveneminen ei ainakaan mulla aiheuttanut mitään muutoksia kohdunkaulan tilanteeseen, mutta ne kivuliaat, menkkamaiset kylläkin. Mutta ne kivuttomat aiheuttivat kivuliaita ja sitärataa, joten mun piti olla melko hissukseen.

Siinä uskossa itekki oon elänyt, että nämä on vaan harjoitussupistuksia. Lähinnä mahan kovettumista vaan. Mulla ei kyllä tunnu erityisemmin auttavan vaikka ei tekiskään juuri mitään ku tänäänki ollaan oltu vaan kotona ja on supistellu reilusti enemmän ku aiemmin, mutta toki lenkkeily tai esikoisen nostelu aiheuttavan tuntuvampia supistuksia. Mulla myös oksentaminen aiheuttaa supisteluja.. Tuntuis kyllä käsittämättömältä jos nämä jo muuttas kohdunkaulan tilannetta, kun viimeksi päädyttiin kiireelliseen sektioon kun synntys ei edennyt ja sillon supistukset oli hieman eeäri luokkaa.

Paljonko sulla moekoe on viikkoja? :)

Mulla (26+4) kanssa noita harjoitussupistuksia tulee päivittäin useita, en ole ollut huolissani. Aina vähänkin reippaammin kävellessä (vajaa sata metriä riittää kun alkaa, kävelylle kun lähtee niin tulee jo useita tai vaunuja lykkiessä, sen isompaa liikuntaa en harrasta), samoin jos touhuaa (siivoaa) ja välillä ihan ollessakin tulee. Lähinnä epämukavia (vatsa kiristyy ja mulla noihin liittyy aina vähän hengenahdistustakin - sama oli esikoista odottaessa), mutta ei mitenkään kipeitä.

Sitten kannattaa varmaan soitella jo jonnekin jos muuttuu kipeiksi tai muuten erityisen epämukaviksi.

Mulla oli myös kivuttomia harjoitussupistuksia suunnilleen rakenneultrasta eteenpäin. Huolestuin vasta, kun supparit muuttuivat menkkamaisiksi ja niitä tuli 5-10 minuutin välein parikin tuntia kerrallaan. Kohdunsuuhun niillä ei ollut vaikutusta, mutta sain varmuudeksi sairaslomaa kuitenkin.

Mulla oli kivuttomia supistuksia paljon aiemmin jo. En voinut esimerkiksi kävellä pitkiä matkoja supistusten takia. Ja niitä oli ihan synnytykseen saakka, useita päivässä.

Siinä uskossa itekki oon elänyt, että nämä on vaan harjoitussupistuksia. Lähinnä mahan kovettumista vaan. Mulla ei kyllä tunnu erityisemmin auttavan vaikka ei tekiskään juuri mitään ku tänäänki ollaan oltu vaan kotona ja on supistellu reilusti enemmän ku aiemmin, mutta toki lenkkeily tai esikoisen nostelu aiheuttavan tuntuvampia supistuksia. Mulla myös oksentaminen aiheuttaa supisteluja.. Tuntuis kyllä käsittämättömältä jos nämä jo muuttas kohdunkaulan tilannetta, kun viimeksi päädyttiin kiireelliseen sektioon kun synntys ei edennyt ja sillon supistukset oli hieman eeäri luokkaa.

Paljonko sulla moekoe on viikkoja? :)

Mulla on viikkoja kasassa nyt 37+2 ja vauva on siellä pää kanavassa ja muutenkin valmiina, vatsa on tippunut jo jonkun 5cm alemmas yms.
Mutta arvaa onko nyt enää supistellut niin, kuin olis tosi kyseessä? No ei kertaakaan sen lääkärin synnytysluvan jälkeen :D

Tää menee kumminkin yli, ihan vaan kettuillakseen :laugh:

Oon ymmärtäny et uudelleensynnyttäjillä noi vatsankovetussupparit on ihan yleisiä jo tosi varhaisesta vaiheesta, rv 20 asti. En ols sinuna huolissani mut kantsii jutella neuvolassa tai soittaa jos ei oo ihan lähellä aikaa.