Kuinka paljon aiemmin teidän täytyy viedä työlistat päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä aloittaa lapsi tarhan ja kaikki on niin uutta... Mä opiskelen ja lapsi olis hoidossa maksimissaan 4 päivää viikossa klo 8-16, useimmiten hiukan vähemmän. Mies työskentelee sijaisena, vuorotyössä, joten hänen työvuoronsa voi tulla tietoon vasta samana päivänä kun töihin pitäis mennä. Me ei siis voida oikein sanoa, että lapsi ei varmasti tulis vaikka huomenna hoitoon, vaikka isällä ei olis töitä, koska seuraavana päivänä niitä töitä sitten voi ollakin.

Tarhassa olivat OK sen asian kanssa, että ei voida kovin ajoissa molempien vanhempien menoja ilmoittaa, koska mun kouluni on kuitenkin normaalin hoitoajan puitteissa. Mutta miten ton asian kanssa sitten toimisi?

Lapsella alkaa hoito huomenna ja mua jännittää niin kauheasti, että varmaan pyörryn sinne tarhan portille.

Sinne mitään työlistoja ole tarttenut ikinä viedä. Ilmoitamme päivät jolloin natiainen on hoidossa ja that's it. Toki meillä ei ole vuoropäiväkoti kyseessä, niin se ei ole sitten niin tarkkaa.

Lapsi on ilmeisesti kokopäivähoidossa eli maksette koko kuukaudesta?
Sitten ilmoitatte vaan, jos lapsella on vapaapäivä. Ihan koska vaan sen tiedätte: viikkoa ennen, päivää ennen tai samana aamuna.

2 viikon vuorot pyydetään kerralla. Viikkoa etukäteen olisi hyvä ilmoittaa muutoksista.

Viime vuonna ei oltu niin tiukkoja, mutta sitten tuli sellainen ilmiö että lapsia tuotiin mihin aikaan sattuu ja haettiin millon huvitti. Vapaapäivistä ei ilmoitettu mitään milloinkaan tai tuotiinkin vaikka oli ilmoitettu vapaaksi. Nyt tänä vuonna otetaan taas tiukempi linja. On päiväkotikohtaista kumminkin.. :)

Jos lapsi on normipäiväkodissa (klo 06-17) ei meidän kunnassa tarvitse työvuorolistoja viedä ollenkaan, poissaoloista voi laittaa tekstiviestin samana aamuna. Olen itse ympärivuorokautisessa pk.ssa töissä ja meillä vanhempien täytyy tuoda listat edellisen viikon tiistaihin mennessä.

kannattaa kysyä päiväkodista. Meidän lasten päiväkotiin riittää, että työvuorot ilmoittaa pari päivää ennen ja poissaolot täytyy ilmoittaa aamulla ennen klo 8 (etteivät turhaan tilaa ruokia)

Yhteistyössä