Hae Anna.fi-sivustolta

Kuinka paljon käytät rahaa muotilehtiin kuukaudessa?

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä Mannariini, 06.02.2007.

1. Mannariini Vierailija

Mä olen niin jäänyt niihin kiinni... Ostan monesti kuukaudessa brittil. Harper's Bazaarin, jommankumman Voguen, Marie Clairen ja InStylen. Trendi tuli, mutta lopetin sen. Eli rahaa menee -- öö -- jotain kolmisen kymppiä.

2. aika paljon Vierailija

Ostan 1-2 lehteä viikossa, myös ulkol. sisustuslehtiä.

3. Missie Vierailija

4. Riippuu kaudesta Vierailija

5. Miffy Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minäkin tuhlailin aiemmin ulkomaisiin muotilehtiin, mutta sitten hoksasin tilata lehtiä USA:sta luottokortilla. Nyt minulle tulee MarieClaire (2 vuotta maksoi n. 35eur), Elle (2 vuotta n. 40 eur) ja Harper's Bazaar(vuosikerta n. 20eur). Trendin lopetin minäkin ja säästänpä nyt valtavasti irtonumero-ostoihin verrattuna. :)

6. a#1 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oletteko valmiita?

Here goes: tilattuna tulee (töihin tosin, olen kampaamoyrittäjä)
    -Gloria
    -Trendi
    -Anna
    -Sara
    -Pinni
    -Trendi Veli-lehti miehille
    Työpaikalle ostamme usein myös Jade, C.C. (karmiva) ja MeNaiset yleisön pyynnöstä.

Omaan henkilökohtaiseen käyttööni ostan seuraavat: Vogue UK, Harper's Bazaar, IN LOOK, IN LOOK luxe, Damernas, Elle Accessories, L'Officiel 1,000 Models (kaikkien mallistojen ja suunnittelijoiden kengät ja laukut joka sesonki, rakastan tätä lehteä yli kaiken<3), InStyle UK.
    Lisäksi satunnaisesti jotain kiinnostavia.
    Pitäisköhän vähän karsia??

7. Laamapää Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on menossa muotilehtien shopping ban ja luotan pelkkään nettiin. Tylsää, kyllä kiiltävän lehden selaaminen on aina kivempaa kuin ruudun tuijottaminen.

8. NY STYLE Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulle tulee kotiin tilattuna seuraavat USA:n versiot: Vogue, In Style, Elle, Lucky
    Satunnaisesti ostan myos Harper's Bazaarin, W, ja muita lehtia. Rahaa ei loppujen lopuksi mene kovinkaan paljoa, taalla Amerikassa kun on tuo lehtien tilaaminen niin alyttoman edullista. In Style lienee kallein lehteni ja sekin maksaa vaivaiset $24 vuodessa.

9. Zap Vierailija

Ostan kuukaudesta riippuen 1-4 lehtea. Useimmiten mukaan tarttuvat Flair, Amica, Italian Vogue ja UK Vogue, satunnaisesti Harper's Bazaar, Ranskan Vogue tai UK Elle.

10. Mannariini Vierailija

osaatko italiaa ja ranskaa sujuvasti vai katseletko vain kuvat? :)

11. Milanolainen Vierailija

Lehtiin yleensa aivan liikaa. Minulle tulee useampia suomalaisia lehtia ja tilaushinnat ulkomaille ovat torkean kalliita. Lisaksi ostan muutamia jenkkilehtia (esim. vogue) joka kuukausi. Italialaisia lehtia en lue melkein lainkaan. Eivat vaan miellyta.

12. Lucy Brown Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Miffy, voisinko udella mitä kautta tilaat lehtiä? Tuntuisi olevan edullisempaa kuin jos laittaisin täällä tilauksen vetämään. Sekä tulisi paljon halvemmaksi kuin irtonumeroiden osto 6-7 eur kappale!

13. Mannariini Vierailija

Kävin katsomassa Marie Clairen ja Harper's Bazaarin sivuilla tilaushintoja. 2 vuoden tilaus molemmissa maksaa 35 e! Vogue on kalliimpi, vuoden tilaus 68 e, mutta säästää siinäkin parisenkymppiä kuin jos ostaisi irtonumeroita. Kyse on USA:n lehdistä, brittiläiset ovat tietääkseni kalliimpia.

14. Miffy Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen tilannut MarieClairen ja Harpersin MarieClairen kotisivuilla olevasta"subscribe"-linkistä. Ellen tilasin muistaakseni Ellen kotisivuilta. On kyllä mahtavan edullista! Harmi, että Vogueta ei saa ihan näin halvalla. ;)

15. Lucy Brown Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos Miffy, tiedänkin siis jo seuraavan rahareikäni:) Ei kun siis, tässähän säästää!

16. Zap Vierailija

Osaan molempia kielia sen verran, etta lehtien lukeminen onnistuu ilman vaikeuksia. Pari kertaa olen kylla ostanut "muotilehtipuutteessa" Saksan Voguen vaikka en puhu sanaakaan saksaa, eli ihan vaan kuvien takia. Jees, olen koukussa muotilehtiin... :)

17. Mannariini Vierailija

Kysehän oli tietty dollareista eikä euroista!!

18. Kannattaako? Vierailija

Kannattaa harkita tuota Marie Clairea ja Harpers Bazaaria. Tai ainakin varustautua siihen, että kaikki ei mene nappiin. Olen tilannut molemmat lehdet puoli vuotta sitten ja vieläkään en ole yhtään numeroa saanut. Useita sähköposteja olen lähetellyt ja aina on luvattu lehdet toimittaa "within 6-8 weeks"...Täytyy ottaa yhteys Visaan ja tehdä reklamaatio, että saa rahat pois.

19. åå Vierailija

Olen niin pösilö etten ole saanut aikaiseksi tilattua kuin yhden brittiläisen lehden (kotimaisten lisäksi tietty) joten maksan liikaa irtonumeroista:) Kuukaudessa muoti- sekä sisustuslehtiin (jotka minulla ovat erottamaton yhdistelmä, en voi luopua kummistakaan) kulutan n. 100-150 euroa. Olin ihan järkyttynyt kun tämän kyselyn takia sitä ensimmäistä kertaa laskeskelin. Tajuan olevani lehtiaddikti:)

20. "Miten" luette muotilehtiä? Pidän muotilehtien selailusta, mutta mulle se on lähinnä vain eräänlaista huvia katsella kauniita kiiltäviä kuvia. Eli en osaa ottaa hyötyä irti niistä. Mitä nyt ajatella, että tuollaisia vaatteita (usein haute couturea) ei ensinnäkään saa Suomesta ja vaika saisikin, niitä ei voisi ilmaston tms. vuoksi täällä pitää. Eli mikä idea niissä meille suomalaisille on?

Kun kauden trendit on selvillä, niin mitä ne niistä vielä saatte irti? Mä en ymmärrä... Haluaisin oppia tajuamaan miten muotilehdistä saa mahdollsiimman paljon iti. Säästättekö esim ostamanne lehdet ja jos säästätte luetteko niitä todellakin vielä jälkeenpäin?

21. åå Vierailija

Muistan lukeneeni jonkun suomalaisen muoti-ihmisen sanoneen lehtimaniastaan että kokee ne novelleina, samoin ajattelen itse, mut vielä enemmän lehtien kuvamaailman otan sellaisena aikuisten satuna:) Tietysti niistä poimii myös vinkkejä kuten sisustuslehdistäkin mutta pääasiassa taitaa kallistua haaveilun puolelle. Säästän aika kauan mutta sydän verta vuotaen myöhemmin raahaan kalliit magazinet lehtiroskiin!:)

22. Zap Vierailija

Oma muotilehtien lukemiseni on yhdistelma sekavaa selailua ja intensiivista lukemista ja pohdiskelua. En oikeastaan hae lehdista kauden trendeja. Pidan italialaisista ja ranskalaisista lehdista niiden provokatiivisten ja mielikuvituksellisten editorialeiden vuoksi. Anglolehdista en pida erityisen paljon niiden suoraviivaisen, trendipohjaisen in/out-asettelun takia.

Saan erikoisimmistakin kuvista ideoita pukeutumiseeni esim. uusien siluettien tai kuvaustapojen valityksella. Toki pukeutuminen Suomen talveen on joskus turhauttavaa, koska lehdista saatuja ideoita voi olla vaikea toteuttaa saan takia.

Minulla on jarkyttava maara vanhoja muotilehtia tallessa. Palaan lehtien pariin pitkankin ajan jalkeen, saadakseni kokonaiskasitysta siihen, miten esim. joku valokuvaustapa tai pintatrendi on kestanyt aikaa.

23. muotifriikki Vierailija

Minä ostan varmaankin yhden lehden/kk, eli 10-20 euroa. Usein Vogue(UK, US, FR), Bazaar, Lecturas tai W. Toki selaan lehden ensin kaupassa, joten katson tarkasti etten tuhlaa n. 10 euroa ihan tyhjään. Joskus US vogue tai saksan Vogue saattavat olla todella tylsiä... Lecturaksessa on pelkkiä kuvia, mutta muista lehdistä luen melkein kaikki jututkin, ne ovat usein tosi mielenkiintosia. On virhe ajatella muotilehtiä vain kauden trendejä esittelevinä tietopaketteina, kun ne nykypäivänä ovat muuttuneet melko aikakauslehtimäisiksi. Trendit saa paremmin katsottua netistä muotinäytöskuvista tai muotilehtien "erikoisia" kuvia kavahtavien kannattaa lukea ihan suomalaisia naistenlehtiä, joissa tosin tuntuu aina olevan samat "trendit" oli kausi sitten mikä hyvänsä...;(

Kauhistuin muuten, kun ekologinen ystäväni kertoi kuinka paljon yhden kilon painoisen muotilehden takia joudutaan käyttämään puuta.

24. muotifriikki Vierailija

25. muotifriikki Vierailija

Oho, koko juttu muuttui siniseksi lainatessani Zapin tekstiä. Siis tuo pitkä pätkä on minun uutta viestiäni.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri