Kuinka paljon lapsi TARVII vaatteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähän kyllä ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähän kyllä ihmettelen

Vieras
Selailin huvikseni yhteishyvä-lehden nettisivuja, ja osuin artikkeliin "koululaisten must vaatteet" . Se mukaan koululaiset pärjää 4 kpl t-paitaa, 3kpl trikoo paitaa ja 1-2 college-, TAI neulepaitaa. Siis onko jonkun lapsella näin vähän vaatteita??
Tuntuu että noihan kuluis jo paris kk:ssa ihan rievuksi kun koko ajan samat vaatteet pyörii pesussa ja päällä... Ja kai ne kaveritkin jo vähän huomauttelis jos jatkuvasti samat vaatteet
Vai onko mun lapsilla vaatteita ihan liikaa, laittakaa vähän määriä mitä teidän taaperoista vanhemmilla lapsilla on

meillä on lapsella liikaa vaatteita. ihan muutamia lemppareita pitää jatkuvasti. eivät ole menneet miksikään vaikka pestäkkin saa aika usein. eli tuo on ihan sopiva määrä mikä tossa jutussa on.se lapsi kasvaakin siinä muutamassa kuukaudessa melkein noista vaatteista ulos, eli vaihtuvuus on sen mukainen.

Totesin myös eilen, että meillä vaatetta on ihan liikaa. Käytetään muutamaa suosikkia ja loput vain lojuu kaapissa. Tuolla määrällä varmaan oikeasti pärjäisi!

Taapero ja päiväkoti-ikäinen ei pärjää, mutta koululainen saattaisi jo hyvinkin pärjätä.

Varsinkin koulupoika, ja sellainen, joka kiintyy vaatteisiinsa ja pitää tasan tarkkaan niitä muutamia mieleisiään. Meillä on ollut muutama sellainen, joilla on teoriassa kaappi täynnä vaatteita, mutta käytössä ei näe kuin ne tietyt muutamat surulliseksi kulahtanee, ja mahdottoman rakkaat vaatteet.

Omituinen kohta tuossa listassa on tuo kollari- tai villapaidat. Kollaripaidat erikseen, ja pari villapaitaa tai fleeceä pitänee olla, ainakin jos koululainen ulkoilee paljon.

oikea vastaus: riippuu kuinka usein jaksat niità pestà. kyllà yksilapsisessa perheessà on lapsella oltava paljon vaatteita, muuten pitàisi pesukonetta pyòrittàà melkein tyhjànà

Mä voisin kuvitella, että jos on puhdas paita viikon jokaiselle päivälle ja muutamat housut, niin niillä selvittäisiin. Nyt on aivan liikaa vaatteita. Nolottaa myöntää, mutta edes minä en muista kaikkia ostamiani...

Olen jäävi kommentoimaan, kun vaatemääriä katsotaan. Mutta kyllä meillä menee kesäisin parikin vaatekertaa päivässä. Ei samoilla vaatteilla olla sisällä ja ulkona. Toki jollekin eivät sitten tahrat haittaa seuraavana päivänä, mutta mua haittaa.

Mutta sen tiedän että meidän pesukoneenpyörityskerroilla joltakin loppuisi vaatteet alle aikayksikössä. Silloinhan pitäisi pestä vaatetta koko ajan ja varmaankin iskeä kaikki vaatteet samaan pesuun (olen itse tarkka että pesen värien mukaan).

Mutta ei ihme kun harmitellaan, että lastenvaatteet eivät kestä :D

Ei niitä vaatteita loppujenlopuksi niin älyttömiä määriä tarvitse. Ennen meidänkin mukeloilla oli ihan liikaa vaatteita, mutta ihan järkisyistä (tilanpuutteen vuoksi) nykyään huimasti vähemän. Ja niinhän se tahtoo olla, että ne lempparithan ne on mieluusti aina päällä. :)

Kyl meillä on tytöille tolkuttomasti vaatetta, mutta koska on 2 eläväistä alle 2-vuotiasta niin sitä likaantuukin. En jaksa olla koko ajan konetta pyörittämässä, joten ihan senkin takia meillä on paljon vaatteita.
(Pääsyy on kuitenkin se että olen hurahtanut söpöihin lastenvaatteisiin)

meillä on maksimissaan tuon verran koululaisella sellaisia paitoja, joita pitää.

Ei ole tilaa säilytellä ja lisäksi vastustan ylimääräistä tavaraa. tarkoitus onkin siis kuluttaa räteiksi, ja minusta on kiva, kun saa kuopuskin joskus uutta vaatetta.

RAhasta tuskin kenelläkään on kyse. Koululainen harrastaa meillä monta kertaa viikossa kallista urheilua, ja jo yhden kerran urheilun hinat on niin kallis, että sillä jo ostaa monta t-paitaa. Jos on vaatteista kiinnostunut ja haluaa pitää joka päivä eri paitaa.

Mutta kaikilla on omat intressit. Minua henk. koht. oksettaa sellaiset, jotka kyttäävät toisten vaatteita ja yrittävät jotenkin päteä lastensa vaatetuksella. tosi köyhää mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Minua henk. koht. oksettaa sellaiset, jotka kyttäävät toisten vaatteita ja yrittävät jotenkin päteä lastensa vaatetuksella. tosi köyhää mielestäni.

Kuinka paljon tälläisiä oikeasti on? mä vähän epäilen, että reimatekki-jutut on ihan kaksplussalaisten omia juttuja. Itse en ole törmännyt kehenkään omassa piirissäni

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Minua henk. koht. oksettaa sellaiset, jotka kyttäävät toisten vaatteita ja yrittävät jotenkin päteä lastensa vaatetuksella. tosi köyhää mielestäni.

Kuinka paljon tälläisiä oikeasti on? mä vähän epäilen, että reimatekki-jutut on ihan kaksplussalaisten omia juttuja. Itse en ole törmännyt kehenkään omassa piirissäni

En mäkään. :) Siks mua ihmetyttää että täällä niin paljon näistä puhutaan.

Meillä lapsilla aivan liian vähän vaatetta, ei jaksa ostaa kun tulee kuitenkin ongelma pieneksi jäätyään, mihin ne laittaa, pärjäävät vähemmälläkin mitä yhteishyvässä luetellaan, täytyy opetella ostaa tarpeen mukaan vaan. Ahneella on p....... loppu, sorry!

Alkuperäinen kirjoittaja minäh:
Meillä lapsilla aivan liian vähän vaatetta, ei jaksa ostaa kun tulee kuitenkin ongelma pieneksi jäätyään, mihin ne laittaa, pärjäävät vähemmälläkin mitä yhteishyvässä luetellaan, täytyy opetella ostaa tarpeen mukaan vaan. Ahneella on p....... loppu, sorry!

Meillä sama juttu. en ole yhtään kauppiasluonne enkä saa kirppareillakaan mitään kaupaksi. joten jos on paljon vaatteita, jäävät lojumaan nurkkiin, homehtumaan. ei mitän järkeä.

kaikilla sukulaisilla on paljon rahaa ostaa lapsilleen itse vaatteet (ei kelpaa mikään) tai ovat eri sukupuolta.

Meillä on aika paljon vaatteita lapsella mutta en koskaan ole niillä kenellekään leveillyt, tykkään merkkivaatteista ja niitä myös pidetään ihan arkenakin.
Myyn sitten pois kun ovat pieniä.

Joku pärjää vähemmälläkin määrällä, oma valinta. Minä tykkään lastenvaatteista ja pärjäisin vähemmälläkin mutta en halua :).

Ainoa että en ymmärrä mihin yksi lapsi tarvitsee esim. 4 kpl talvihaalareita à 149e/ kpl ??
Yksi laadukas meillä ainakin riittää talven yli. Jos menee rikki niin ostan sitten uuden.

Alkuperäinen kirjoittaja sj:
Ainoa että en ymmärrä mihin yksi lapsi tarvitsee esim. 4 kpl talvihaalareita à 149e/ kpl ??
Yksi laadukas meillä ainakin riittää talven yli. Jos menee rikki niin ostan sitten uuden.

Kyllä minusta kaksi laadukasta pitää olla. Jos toinen on likaisena/pesussa/yms on toinen käytössä. Mutta makuasiahan se on. Neljää en tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja sj:

Kyllä minusta kaksi laadukasta pitää olla. Jos toinen on likaisena/pesussa/yms on toinen käytössä. Mutta makuasiahan se on. Neljää en tarvitse.

Meillä on toinen ns. laadukas ja toinen varahaalari (yleensä kirppisvaate tai ihan vain halpakaupan ei-kosteussuojattu). Näin on pärjätty eteläni vesitalvissakin.

Yhteistyössä