Kuinka paljon mielestäsi äidin pitää leikkiä lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolme lasta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolme lasta"

Vieras
Jatkuva huono omatunto, kun ei pinna ja mielenkiinto (enkä edes jotenkin osaa leikkiä) riitä omien lasten kanssa leikkimiseen. Tuntuu että tärkeät vuodet menevät ohi, kun en vietä lasten kanssa leikkien aikaa. Mutta jatkuvasti menee muut hommat edelle ja lapset puuhaavat keskenään. No, nytkin oon koneella :/. Siis tässähän mä olen heidän kanssaan. Hetken pelasin jotain peliä yhdessä ja tytön kanssa pyyhittiin keittiön pintoja. Nyt juon päiväkahvia tässä, lapset vieressä katsovat lastenohjelmaa. Seuraavaksi kauppa-asioille ja sitten ruokaa laittamaan.
Pitäisikö mielestänne työssäkäyvän äidin varata osa viikonlopusta lasten kanssa leikkimiseen vai onko leikki lasten homma?

No ei kai siihen mitään sääntöä ole kuinka paljon lasten kanssa "pitää" leikkiä. Mun mielestäni olennaisempaa on ylipäänsä viettää aikaa lasten kanssa siten, että kaikki viihtyy. Minä esim. en oo todellakaan mikään mielikuvitusleikkien leikkijä, mutta mielelläni kyllä luen, teen palapelejä, pelaan lautapelejä, käyn hiihtämässä tai luistelemassa tms. lasten kanssa. Luulen, että lapset nauttii paljon enemmän näistä jutuista kuin siitä, että väkisin yrittäisin leikkimällä leikkiä jotain, mistä en oo pätkääkään kiinnostunut.

Yhteistyössä