Kuinka paljon minun täytyy juoda vettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vesi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vesi"

Vieras
Kun se yleinen suositus taitaa olla se muutama litra päivässä, mutta kahvin juonti lisää veden tarvetta ja juon kahvia päivässä noin litran verran joskus enemmänkin. Täytyykö mun nyt juoda litra enemmän vettä, kun juon noin paljon kahvia?

No ei. Ensinnäkin se pari litraa päivässä -ohje on harhaanjohtava, siihen nimittäin sisältyy myös ruoasta saatava neste, eli jos syöt paljon kasviksia ja hedelmiä, vettä ei tarvitse kitata niin paljon. Ja kahvista ja teestä jää elimistöön enemmän nestettä kuin ne poistavat, ettei senkään takia tarvitse juoda ylimääräisiä litroja, ellei kahvi sitten ole ainoa neste, jota juot päivän mittaan.
Ihon kunto on paras mittari.

Minulla on ollut aina ongelmai ihon kanssa ja nyt olen siis alkanut juomaan vettä. Aijemmin en koskaan juonut vettä ja tosi harvoin syön hedelmiä ja vihanneksia. Joten periaatteessa ruoasta en kauheasti vettä saa, toki sitä on saa nyt normaalista ruoasta aina. Mutta ihoni on parantunu jo kahdessa päivässä huomattavasti! Ihon väri on tasaampi ja finnit pienempiä ja vähemmän.

Yhteistyössä