Kuinka paljon NÄILLÄ KELEILLÄ lapsesi ulkoilee päivähoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ovatko paljon sisällä vai jaksaako tädit pukea kuravaatteet 2 kertaa päivässä? Mitä itse olet mieltä, ulkoilevatko lapsesi riittävästi päivähoidossa? Onko lapsesi ulkona, kun haet hänet hoidosta?

Mun oma pk:n eskarissa, eikä ulkoile huonolla säällä aamupäivisin lainkaan, eikä ole koskaan ollut ulkona kun haen 15.30. Noita iltapäiviä toki hoidossa vain ehkä kahdesti viikossa, mutta en usko ryhmän ulkoilevan niinä muinakaan päivinä. :)

Mulla hoidossa olevat lapset ulkoilee joka päivä kahdesti, 1-1,5 tuntia kerrallaan (+ päikkärit ulkona, mutta näitähän ei lasketa). Vain kaksi kertaa tänä syksynä on ulkoilu jäänyt yhteen kertaan per päivä, rankan sateen takia (ei ollut tarpeeksi kuivaa vaatetta iltapäivän ulkoiluun kun osa kastui niin läpi aamupäivällä).

Meidän 6v eskarissa + 4v päivähoidossa ulkoilee 2krt joka päivä. Huonolla säällä kuulemma vähemmän, mutta kun hain klo16 niin kaikki lapset oli (hyvin iloisena!) touhumassa sadevaatteissa++

Viime vuonna olimme pph:lla joka ulkoilutti kerran päivässä (jos sitäkään) ja päivähoidon johtaja sanoi vaan että joo, no joo... Onneks pääsimme siitä tädistä eroon.

Meidän 6v eskarissa + 4v päivähoidossa ulkoilee 2krt joka päivä. Huonolla säällä kuulemma vähemmän, mutta kun hain klo16 niin kaikki lapset oli (hyvin iloisena!) touhumassa sadevaatteissa++

Viime vuonna olimme pph:lla joka ulkoilutti kerran päivässä (jos sitäkään) ja päivähoidon johtaja sanoi vaan että joo, no joo... Onneks pääsimme siitä tädistä eroon.

Suurin osa pph:ista ulkoilee 2 kertaa päivässä. Minä olen aamulla ulkona 1½-2 tuntia ja iltapäivästä lapset ulkoilevat hakuajasta riippuen tunnista puoleentoista. Ja säällä kuin säällä. TÄnään olen vapaapäivää viettämässä =)

Aamupäivisin vaihtelee, useimmiten ulkoilevat, mutta eivät ihan aina tai vain ulos haluavat lapset lähtevät pihalle. Iltapäivisin ulkoilu riippuu kuulemma siitä, kuka on myöhäisimmässä vuorossa töissä. Joskus taas halukkaat saavat ulkoilla iltapäivällä vähän aikaa, vaikka muut olisivat sisällä.

Miten niin tädit pukevat kuravatteet? Lapsethan ne pitäisi itse pukea, jos ei ole alle 3v:stä kyse.

Kyllä meillä ulkoillaan kaksi kertaa päivässä jos ei sada ja ole jotain exrtaohjelmaa sisällä jonka taika ulos ei ehditä esim. valokuvaus, juhlat keskellä aamupäivää tms. Iltaulkoilun pituus riippuu sitten ihan siitä kuinka aikaisin lapsi haetaanja aamulla taas siitä kuinka aikaisin tai myöhään lapsi tuodaan. Keksimäärin jokainen lapsi ulkoilee varmaan 1.5 tuntia päivässä. Aika vähän, mutta Suomessa lasten pukeminen ja riisuminen kestää julmetusti. Ja kun lapsia on ryhmässä 21, niin se on vähintään tunti-puolitoista per ulkoilu ja varsinkin jo ne lapset eivät tosiaankaan itse osaa tai viitsi pukea niitä kuravaatteita päälle.

Joten opettakaapa kotona lapsi pukemaan itse vaatteet päälle, niin johan menee joutuisampaan ja ehtii leikkiä enemmän!

tytön päiväkodissa ulkoillaan loppukeväästä,kesällä ja alkusyksystä paljonkin,mutta nyt tosi vähän,max. tunnin aamupäivällä iltapäivällä haen 15.30 ja harvoin ovat vielä pukemassakaan.

"Miten niin tädit pukevat kuravatteet? Lapsethan ne pitäisi itse pukea, jos ei ole alle 3v:stä kyse."

Hah, niinhän pitäisi. Toki suurin osa meidän 3-5 vuotiaista itse pukeekin MUTTA:
- kuravaatteet on korkealla naulakossa, joten me "tädit" joudutaan jokaiselle ne sieltä antamaan erikseen
- molempien (ulko- ja kurahousujen) lahkeiden laittaminen saappaiden päälle on hankalaa, jopa viskareille.
- kuriksien henkselien kiinnitys on myös monelle lapselle vaikea tehtävä
- sadetakin napitus
- kurahanskoja ei kukaan ryhmästämme saa ylös asti kunnolla vedettyä.

Meillä lapset ulkoilee aamupäivällä kelillä kuin kelillä (ellei ole ollut esimerkiksi jumppaa päiväohjelmassa, jolloin ulkoiluun lähtö sadevaatteilla kestäisi niin kauan että pitäisi tulla lähes heti takaisin sisälle)
Iltapäivisin lähdetään pihalle 3 jälkeen, ellei tule poikkeuksia. Tänäänkin iltapäivällä osalla lapsista oli ulkovaatteet vielä niin märät aamupäivän kaatosadeulkoilun jäljiltä, ettei pihalle sateeseen voitu mennä.

Yhteistyössä