Kuinka paljon olette antaneet häälahjaksi rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä summa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä summa

Vieras
Sukulainen on menossa naimisiin ja mietin, mikä olisi sopiva summa hääparille. Minä ja kaksi pientä lasta osallistutaan juhliin. Mies ei pääse.

Riittäisikö 60 euroa? Mitä mieltä olette?

Kaikki varmaan antaa oman rahatilanteen yms. mukaan. Läheiselle luultavasti enemmän kuin vieraammalle.

Meillä annetaan aina sama summa, oli osallistujia 1-4, koska kuitenkin koko perheen puolesta aina onnittelemme. Jotenkin vieroksun ajatusta, että summa pienenisi sen mukaan, jos vaikka vain aikuiset pääsisivät paikalle, mutta kuitenkin kortissa onnitellaan koko perheen puolesta.

Mielestäni 150 euroa vähintään. Minä lasken niin, että 100 euroa per aikuinen, eli kun mieheni kanssa mennään vieraaksi, annamme 200 euroa plus jotain pientä kivaa, esim. kuoharipullon.

Riittää varmasti tuo summa.

Meillä on ollut tapana antaa kahdelta aikuiselta 50€ ja jokaisesta lapsesta 10€. Näin siis, jos ei mikään lähisukulainen kyseessä. Sitä meidän tapaa vaan on niin kovasti täällä kritisoitu, mutta minusta on helppoa, kun on joku tietty systeemi, minkä mukaan rahalahja annetaan.

Lähisukulaiselle tai hyvälle ystävälle voi sitten tuplata tuon summan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Onnellinen";28787463]Mielestäni 150 euroa vähintään. Minä lasken niin, että 100 euroa per aikuinen, eli kun mieheni kanssa mennään vieraaksi, annamme 200 euroa plus jotain pientä kivaa, esim. kuoharipullon.[/QUOTE]

Taidatte olla aika rikkaita. Ei minulla ainakaan ole tuollaisia summia häälahjoihin laitettavaksi. Mietin vain, että kehtaanko antaa vain 60 euroa meidän pesueelta, koska se ei välttämättä edes kata ruokailukuluja.

Kyse on siskopuolestani, jonka kanssa emme ole olleet juurikaan tekemisissä, enkä tunne häntä läheisesti.

[QUOTE="aapee";28787485]Taidatte olla aika rikkaita. Ei minulla ainakaan ole tuollaisia summia häälahjoihin laitettavaksi. Mietin vain, että kehtaanko antaa vain 60 euroa meidän pesueelta, koska se ei välttämättä edes kata ruokailukuluja.

Kyse on siskopuolestani, jonka kanssa emme ole olleet juurikaan tekemisissä, enkä tunne häntä läheisesti.[/QUOTE]

Emme ole rikkaita, aivan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, tosin lapsia meillä ei ole, joten kaikki, mitä tienataan, saamme käyttää "itseemme".
Ymmärrän kyllä, että lapsiperheillä on vähemmän rahaa käytettävissä, siitä huolimatta tuo mainitsemasi summa teidän perheen osalta on mielestäni nolo.
Voisitko ostaa sillä summalla vaikka jonkin kivan lahjan, ennemmin, kuin jos antaisit rahana?

[QUOTE="Onnellinen";28787463]Mielestäni 150 euroa vähintään. Minä lasken niin, että 100 euroa per aikuinen, eli kun mieheni kanssa mennään vieraaksi, annamme 200 euroa plus jotain pientä kivaa, esim. kuoharipullon.[/QUOTE]

Samaa mieltä.

[QUOTE="Onnellinen";28787536]
Voisitko ostaa sillä summalla vaikka jonkin kivan lahjan, ennemmin, kuin jos antaisit rahana?[/QUOTE]

En anna muuta lahjaa, koska toivovat nimenomaan rahaa lahjaksi. Heillä on siihen selkeä käyttökohde. Eivätkä tarvitse turhaa krääsää.

[QUOTE="aapee";28787559]En anna muuta lahjaa, koska toivovat nimenomaan rahaa lahjaksi. Heillä on siihen selkeä käyttökohde. Eivätkä tarvitse turhaa krääsää.[/QUOTE]

No siinä tapauksessa sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin nostaa tuota summaa, ellet halua antaa todella noloa lahjaa. Tai ilmoittaa, ettette valitettavasti pääse osallistumaan juhliin, mutta kiitos kutsusta.

[QUOTE="Onnellinen";28787602]No siinä tapauksessa sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin nostaa tuota summaa, ellet halua antaa todella noloa lahjaa. Tai ilmoittaa, ettette valitettavasti pääse osallistumaan juhliin, mutta kiitos kutsusta.[/QUOTE]

hohhoijjaa taas! itse antasin max 50€ sukulaiselle.

Sataa euroa pidän hyvänä summana. Häitä ja merkkipäiviä osuu kohdalle niin harvoin, että tuon verran mielellään antaa. Jos henkilö tuntuu liian etäiseltä ansaitakseen sataa euroa, voin hyvin jättää menemättäkin.

Sataa euroa pidän hyvänä summana. Häitä ja merkkipäiviä osuu kohdalle niin harvoin, että tuon verran mielellään antaa. Jos henkilö tuntuu liian etäiseltä ansaitakseen sataa euroa, voin hyvin jättää menemättäkin.

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta kuulostaa hassulta tuo, että joku on liian etäinen ansaitakseen jotain tiettyä summaa. Ihan kuin häät tai muut juhlat olisi keino ansaita ;)

Aika vähän mutta jos ei ole enempää varaa niin minkäs sille voi :(
Itse annoin juuri veljelle 300euroa etänä, koska ei ollut kekkereitä.
Rahaa toivoivat koska tarvitsevat kotiinsa paljon kaikkea.
Kiitosta ei ole toistaiseksi kuulunut, joten eipä tarvi toiste miettiä lahjarahaa.

[QUOTE="vieras";28787722]Parisataa ja skumppa. Jos annatte vähemmän, teitä ihan satavarmasti pidetään köyhinä. Se on eri asia, että haittaako se. Mutta tuo summa on tätä päivää.[/QUOTE]

Ei minua haittaa, vaikka pidettäisiinkin köyhinä. Olemme pienituloisia. Olen sen lisäksi vielä osittaisella hoitovapaalla.

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta kuulostaa hassulta tuo, että joku on liian etäinen ansaitakseen jotain tiettyä summaa. Ihan kuin häät tai muut juhlat olisi keino ansaita ;)
Onneton sanavalinta, myönnän. Tarkoitin siis sitä, että jos sata euroa tuntuu liian suurelta summalta, kyseessä on todennäköisesti joku niin etäinen tyyppi, ettei minun välttämättä tarvitse häihin edes mennä. (Esimerkiksi serkkuni häissä en ollut tänä kesänä, koska emme juurikaan pidä yhteyttä.)

Yhteistyössä