Kuinka paljon olette kerryttäneet kiloja raskauden aikana ja mistä syystä ne on tulleet, vai tuliko vaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Ekan kohdalla kiloja tuli vain kymmenkunta ja siinäkin oli se, että sairastin rankan vatsataudin ja sen jälkeen influenssa, jotka söi niitä kiloja, elikkä enemmänkin olisi muuten tullut. Muuten pystyin syömään varsin normaalisti koko raskauden ajan.

Nyt tuntuu siltä, että tässä toisessa raskaudessa tulee niitä kiloja enempi, kun koko ajan pitää olla jotain syömässä ja sen tulee mieluiten olla sokeripitoista tai suolaista. Mulla on koko ajan tasainen kuvotus ja jos ei syö, niin se vaan pahenee, elikkä tasaisin väliajoin pitää jotain pistää naamariin. Mutta hedelmät ei auta, ne ei vie sitä kuvotusta pois edes hetkeksi. Tänään söin päärynän ja olo ei muuttunut miksikään, mutta kun ottaa vaikka palan suklaata, niin johan helpottaa, ainakin hetkeksi. Leipää on jonkin verran tullut syötyä, sillä se on helppo ja nopea apu, samoin mehut
Toivottavasti tää olo tästä kohta helpottaa, tosin oma äitini on voinut pahoin koko ensimmäisen raskauden, tosin hänellä ei mikään tahtonut pysyä sisällä, elikkä oksensi koko 9 kuukautta, joten toivottavasti pääsen helpommalla.

Olin kamalan väsynyt ja söin ihan liikaa (yritin kai saada pirteämpää oloa siten).
Lohtusyömistä siis...ja noin tuli 5 vuoden (ja 3 lapsen) aikana n.40kg ylimääräistä.

Ekasta +20, tokasta +7("vaan" koska oli pohjalla vielä reilusti edellisiä kiloja :saint: Molempia oon lähtenyt synnyttämään n.75kilosena)
Kolmannesta +20kg :D

Ja noi kilot on tulleet ihan herkuttelemalla! Myönnän. Muuten en ole makean perään, mutta raskaana ollessa levy suklaata pariin kertaan viikossa ei ollut harvinaisuus.. Raskausaikoina liikkuminen on ollut hiljasta, milloin mikäkin painoi, kolotti ym.. Ja sen vatsan kanssa oli niiiiiiin kiva istuksia sohvan nurkassa :whistle:

mulla ekasta tuli 6 kiloa ja ekan jälkeen lähti 15 kiloa.
tokasta tuli 12 kiloa ja sen jälkeen lähti 10 kiloa.
kolmannesta tuli 14 kiloa ja päädyin samoihin kuin ennen kolmatta.
eli ennen ensimmäistä oli 25 kiloa painavampi kuin nyt, kun odotan neljättä.
Ei huono.

Ekasta tuli reilut 7kg ja tokasta reilut 6kg.
En liikkunut enempää kun normaalistikaan ja söin paljon herkkuja. Mutta kun ei kiloja kerry muutenkaan niin ei raskauksienkaan aikana oo kertynyt.

muoks. ja olihan noissakin kertymissä jo muutama extrakilo.

Mulla ekasta kaksosraskaudesta tuli 20 kg, vaikka lapset syntyivät 9 vkoa etuajassa. Kilot lähtivat puolessa vuodessa.

Nyt toisesta (yksös)raskaudesta on tullut jo 16 kg, ja viikko 35 vasta menossa. Tässä raskaudessa olen ollut levossa pakosta, kun tuli vaaralliseksi oletettuja supistuksia. Olen ollut käytännössä siksi ilman mitään liikuntaa rv 29 alkaen. Siksi varmaan kiloja on tullut. En ole kyllä mitenkään kamalan tarkasti yrittänyt syömisiäni vahtia, ei siis mitään kuri linjaa.. On ollut tarpeeksi kurjaa muutenkin maatessa.

Lapsen synnyttyä alan tehdä kävelylenkkejä, jotta saan kilot taas pois. Neuvolan tädin huomauttelut kilojen kertymisestä ottaa päähän, enkä jaksa kiloista nyt stressata, koska sokeritasapaino on ollut koko ajan aivan priima.

Mulla on tullut jo 18kg ja ei, en tiiä rehellisesti mistä ne on tullu..Mä syön nykyään jopa terveellisemmin kuin ennen ja liikuttua kuitenkin tulee ihan yhtälailla, mut silti sitä painoa vaan tulee..Justiinsa viime viikolla anoppi ihmetteli et missä se paino on koska en oo levähtäny naamastani tms. eli se on vaan tossa mahalla kaikki..

Olen kerryttänyt kiloja, koska ne nyt vaan tuli sivutuotoksena jatkuvan pahoinvoinnin poissa pitämiseen. Sen pahoinvoinnin loppumisen jälkeen siitä jäikin tapa. :snotty:

Yhteistyössä