Kuinka paljon pitää juoda vettä päivässä että se on liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Mä juon kieltämättä ainkin 3-4 litraa päivässä.
On koko ajan jano.

Labrassa on sokerit otettu ja niissä ei häikkää, torstai-aamuna menen labraan jolloin otetaan uita näytteitä
Kummalliselta tuntuu, että vaika kuinka juo niiin aina vaan on jano. IHAN KOKO AJAN.
Pissalla sa myös käydä koko ajan ja olo on kovin turvonnut. Aivan kuin nestettä kertyisi myös elimistöön.

Raskaana en ole, toivottavasti ei ole munuaisissa häikkää

"Päivittäinen veden tarve vaihtelee olosuhteiden mukaan, keskimäärin se on 2 - 3 litraa vuorokaudessa. Vettä poistuu elimistöstämme hien, virtsan, ulostuksen ja hengityksen mukana.

Janon tunnetta, veden saantia ja eritystä säätelevät useat kehomme hormonit. Esim. oleskelu kuumassa ilmastossa, voimakas hikoilu ja suolaisen ruuan nauttiminen lisäävät veden tarvetta. Elimistön veden tarve ilmenee janon tunteena. Tarvitsemastamme vesimäärästä saamme noin puolet ruuasta ja loput ruoka- ja muista juomista. Nesteitä suositellaan juotavan päivässä 1 - 2 litraa."

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Päivittäinen veden tarve vaihtelee olosuhteiden mukaan, keskimäärin se on 2 - 3 litraa vuorokaudessa. Vettä poistuu elimistöstämme hien, virtsan, ulostuksen ja hengityksen mukana.

Janon tunnetta, veden saantia ja eritystä säätelevät useat kehomme hormonit. Esim. oleskelu kuumassa ilmastossa, voimakas hikoilu ja suolaisen ruuan nauttiminen lisäävät veden tarvetta. Elimistön veden tarve ilmenee janon tunteena. Tarvitsemastamme vesimäärästä saamme noin puolet ruuasta ja loput ruoka- ja muista juomista. Nesteitä suositellaan juotavan päivässä 1 - 2 litraa."

Tää samainne janon tunne on kestänyt yli 2 viikkoa putkeen, joten ei ole enää normamla. Juon kerala noin 4dl puoleen litraan ja noin 1-2tunnin välein yölläkin. pissalla käyn myös yht tiuhaan

Alkuperäinen kirjoittaja piu:
no kyl tua musta on jo liikaa,ite juon just joku 1-2l jossai oli vähä aika sitte ko joku oli juonu oliks se 4 litraa kahdes tunnis ni oli kuollu:O

En mie ihe kahdessa tunissa sa juotua, mutta kaupassa oli niin kova jano, että puoli litraa vissyä meni yhdellä juonnilla ja lisääkilis jonut, mutta mahaan eimahtunut enempää ja puolen tunnn päästä oli taas hirveä jano

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja piu:
no kyl tua musta on jo liikaa,ite juon just joku 1-2l jossai oli vähä aika sitte ko joku oli juonu oliks se 4 litraa kahdes tunnis ni oli kuollu:O

En mie ihe kahdessa tunissa sa juotua, mutta kaupassa oli niin kova jano, että puoli litraa vissyä meni yhdellä juonnilla ja lisääkilis jonut, mutta mahaan eimahtunut enempää ja puolen tunnn päästä oli taas hirveä jano

muistaakseni vesimyrkytys on mahdollinen ku juo olikohan 1-2 litraa / 2h.

Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmm, kannattaisko varoiksi pyytää sokerirasitusta?

Paastosokerit katsottiin ja pitkät sokrit. Arvot livat tosi hyviä. nyt pissanäytteestä tutkitaan jotkin javerikokeet tietty kans otetaan

joitko samaa tahtia ennen tutkimusta???

eihän ennen paastosokerin mittaamista saa edes juoda, kyllä oli vaikeaa olla kun janotti mutta juoda ei saanut

Muistanko oikein, että oot noista oireista aikasemminki täällä kirjotellu? Mulla on kans jatkuva jano ja labratuloksia oottelen.

Oosu silmään tuo määrä mitä juot kerralla... Kehohan ei pysty hyödyntämään nestettä, jos sitä juodaan runsaasti yhdellä kertaa, joten kannattais siemailla pieniä annoksia tiheesti. Itelläni tosin menee silti 4-6l/vrk eikä janon tunne poistu missään vaiheessa. Nyt on lauantaista lähtien ollu parempi olo ja vettä menny vaan n. 4 litraa, viime viikolla meni arviolta 6 litraa. Vähän jänskättää onko tää tyyntä myrskyn edellä, onko oireisto vaihtumassa vai selviänkö mä sittenki vaan säikähdyksellä... Toivon, että kyse ois vaan harmittomasta ohi menevästä häiriötilasta, mut aika epätodennäköstä se kai olis kaikki nää oireet huomioiden.

Ootko kiinnittäny huomioo mahdollisiin muihin oireisiin ku janoon ja veskissä ramppaamiseen? sori, jos oon kysyny jo... Mun pahvipäässä ei oikein asiat pysy tallessa. :whistle:

Tuntuu niinkuin olis suolaa koko ajan suussa, siksi janottaa.... Haluan sen suolasen maun pois suusta juomalla.

Silti kuienkin tuntuu että nestettä kertyy elimistöönkin, kun olen mielestäni aivan kamalasti turvonnut, vaikka en ole syönyt normaalia enempää...

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Muistanko oikein, että oot noista oireista aikasemminki täällä kirjotellu? Mulla on kans jatkuva jano ja labratuloksia oottelen.

Oosu silmään tuo määrä mitä juot kerralla... Kehohan ei pysty hyödyntämään nestettä, jos sitä juodaan runsaasti yhdellä kertaa, joten kannattais siemailla pieniä annoksia tiheesti. Itelläni tosin menee silti 4-6l/vrk eikä janon tunne poistu missään vaiheessa. Nyt on lauantaista lähtien ollu parempi olo ja vettä menny vaan n. 4 litraa, viime viikolla meni arviolta 6 litraa. Vähän jänskättää onko tää tyyntä myrskyn edellä, onko oireisto vaihtumassa vai selviänkö mä sittenki vaan säikähdyksellä... Toivon, että kyse ois vaan harmittomasta ohi menevästä häiriötilasta, mut aika epätodennäköstä se kai olis kaikki nää oireet huomioiden.

Ootko kiinnittäny huomioo mahdollisiin muihin oireisiin ku janoon ja veskissä ramppaamiseen? sori, jos oon kysyny jo... Mun pahvipäässä ei oikein asiat pysy tallessa. :whistle:

turvotusta siis on, aivan kuin osa nesteestä jäisi elimistöön.
Ei muita oireita joita olisin huomannut tää jatkuva jano on kamalaa, kun yölläkään ei voi nukkua. Sit ku herää koko ajan on jatkuvasti väsynyt ja tulee vihaiseksi

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Liika vesi saattaa turvottaa aivosoluja, jotka pahimmassa tapauksessa aiheuttavat halvaantumisen. Joten kohtuudessa on syytä pysyä. Kilpirauhasten liikatoimminnassa on tuota janon tunnetta, joten ne arvot olisi hyvä ottaa...

mulla on lähete labrassa, mutta torstaina vasta menen labraan. Perjantaian san jo tulokset.
Huomenna on haettava se pissapurkki joho olis saatava aamuvirtsaa mieluiten, joten siksi vasta torrstina.
Meilläpäin saa tulokset jo iltapäivällä, viimeistään seuraavana päivänä kun on käynyt labrassa, jos itse vaan hoksaa kysyä

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:

turvotusta siis on, aivan kuin osa nesteestä jäisi elimistöön.
Ei muita oireita joita olisin huomannut tää jatkuva jano on kamalaa, kun yölläkään ei voi nukkua. Sit ku herää koko ajan on jatkuvasti väsynyt ja tulee vihaiseksi

Mulla tulee kaikki kyllä läpi ja kilpirauhaskokeet olikin ihan ok. Ekana tulee mieleen, että sulla vois kilpirauhasessa olla häikkää. Onneks selviää pian, toivottavasti.

Meilläpäin saa tulokset jo iltapäivällä, viimeistään seuraavana päivänä kun on käynyt labrassa, jos itse vaan hoksaa kysyä

se että koska saa tulokset riippuu kyllä taysin siitä mitä kokeita on otettu. toisten kokeiden valmistuminenkin vie useamman päivän

Jatkuva janon tunne ja vuorokausivirtsamäärät yli normien. Kannattaa kattoo veren anti-diureettinen hormonimäärä, eli ADH-arvo. Saattaa olla kyse diabetes incipiduksesta, eli vesitystaudista.