Kuinka paljon raskaana ollessa voi väsyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuntuu rankalta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuntuu rankalta

Vieras
Mulla on nyt menossa rv12 ja olen ollut tosi tosi väsynyt jo monta viikkoa. Hb oli ainakin 3 viikkoa sitten hyvä.

Nukun pätkittäin yöt, unet n.7-9 tuntia ja päivää en meinaa jaksaa millään hereillä. Päiväunet voin nukkua harvoin, koska esikoinen vaatii huomionsa eikä nuku useinkaan.
Olen miettinyt, että onkohan tällainen väsymys enää normaalia :( En muista viime raskaudesta vastaavaa.
Pahoinvointi on iltaa kohden tosi rajua, koska väsymys tuntuu lisäävän oksentelua.

Kyllä voi olla ihan normaalia. Muistelen että olin ainakin raskauden puoliväliin asti hirveän väsyny, 6 tunnin työpäivän jälkeen olin niin poikki että sammahdin sohvalle samantien kun tulin kotiin.

Kyllä sitä vaan voi olla TODELLA väsynyt. Mulla ainakin menee vähän päivittäin ja kausittain, välillä energiaa on enemmän mutta vaikken töissä olekaan ja hoitelen vain tuota 4,5 vuotiasta ja kotia niin silti iltapäivisin tuntuu kuin olisi täyden työpäivän ja ylitöitäkin tehnyt. Ja nyt siis viikko 30 menossa.

Mulla oli varsinkin viikoilla 6-12 todella paljon väsymystä ja nukuin myös päikkärit joka päivä, olin myös saikulla kyseisillä viikoilla pahoinvoinnin ja oksentelun takia. No ehkä vähän alkoi helpottamaan sitten siitä eteenpäin. Mutta kyllä mä vieläkin joudun yöunien lisäksi ottamaan päikkärit töiden jälkeen.

Ihan normaalia on, itsellä on kaikissa raskauskissa ollu niin kova väsymys että jos olis viikon nukkunu putkeen ei sekään olis riittäny. Ohi menevää on :) ja normaalia :)

No juu. Jos saa nukkua 12 h vuorokaudessa, niin se on ehdoton MINIMI että jotenkin järjissään pysyy. Ja tämä siis toinen raskaus, ensimmäisen tuotos hiukan hankaloittaa tuota nukkumista... En mä näin väsynyt ekasta ollut. Viikkoja jotain 15 tällä hetkellä.

Voi väsyttää tosi paljon!! Mulla on alkuraskaudessa ollut tolkuton väsymys ja pahoinvointi, varsinkin esikoista odottaessa. Olo on alkanut helpottaa n.rv.16 jälkeen. Koita vaan levätä niin paljon kuin mahdollista, se pahin väsymys kyllä helpottaa ajan mittaa ja on ihan normaalia. On elimistön suojakeino varmistaa että äiti lepää ja jaksaa isot muutokset mitä raskaus tuo elimistöön.

Mullakin oli todella kovaa väsymystä ja sitä kesti ja kesti ja kaikki sanoi että kyllä se ohi menee...no vaavi syntyi ja väsymystä vaan kesti ja kesti, sanottiin että kun yösyötöt vähenee niin sitten menee ohi, ei mennyt ja tuli masennusta ym voimattomuutta/saamattomuuta, ajattelin vaan että olen vaan niin patalaiska paska joka ei mitään jaksa :( ...

Mutta mutta, sattumalta otettiin sit kilpparikokeet...Kilpirauhasen vajaatoiminta pääsi mulla TODELLA pahaksi. Että jos tuntuu ylenmääräiseltä se väsy, niin pyydä neuvolasta kilpparikokeisiin, voidaan ainakin sulkea se mahdollisuus pois. :) tsemppiä odotukseen!

Minulla menossa rv. 8+4 ja olen todella väsynyt. Yöt nukun yleensä kuin tukki mutta päivisin en voi levätä kun 2 isompaa lasta tässä kotona vaatimassa osansa. Illasta saatan hetken silmiä ummistaa kaikessa hälinässä sohvalla kun isäntä tulee kotiin.

Ahaa. Eli muillakin on/ on ollut tätä samaa :(
Onko teillä ollut myös itkuinen olo? Mulla on itkuisuutta etenkin kun väsyn riittävästi, nyt se on vähentynyt hiukan mutta mikään ei tunnu kovin mielekkäältä.

Oli kyllä niin tajutonta väsymystä ettei meinannu mikään riittää. Nukuin yö unet ja pari kertaa päikkärit ja silti nukahdin sohvalle jos siihen hetkekskään istahti :snotty: ja tietty mä ainakín muutun väsyneenä paljon herkemmäks, suutun helpommin ja itken myös helpommin :snotty:

Esikoista odottaessa olin niin väsynyt, että en ehtinyt tietokoneelta makuuhuoneeseen sänkyyn, vaan nukahdin lattialle kirjoituspöydän alle. Vaikka olin vain kotona, enkä missään työelämässä tms.

Alku- ja loppuraskaudessa on tuota väsymystä. Alussa pahiten.
Keskiraskaus on mahtavaa aikaa. (Ja toki poikkeuksiakin on, jotkuthan oksenteleekin koko raskauden).

Kyllä se sulla kohta helpottaa. Yleensä siihä rv16-17 aikaan/jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alku- ja loppuraskaudessa on tuota väsymystä. Alussa pahiten.
Keskiraskaus on mahtavaa aikaa. (Ja toki poikkeuksiakin on, jotkuthan oksenteleekin koko raskauden).

Kyllä se sulla kohta helpottaa. Yleensä siihä rv16-17 aikaan/jälkeen.

Toivotaan näin. Viimeksi muistelen että pahoinvointi helpotti joskus rv14 tienoilla mutta tätä väsymystä ei tosiaan ollut näin voimakkaana.

Yhteistyössä